شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۷۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
شریعتی ، هیئت دولت و سیاسیون ؛ کاسه ی صبری که لبریز شده است
به سود دولت روحانی است که در این یک سال باقیمانده از دولتش، به خواست گروه های سیاسی ، نمایندگان مردم و چهره های تاثیر گذار استانی...


شوشان: اواسط بهار بود که مقتدایی رفت . هم اکنون بهار خوزستان به سر آمده و روزهای پایانی اش را می گذراند. کم کم به تابستان و کلافگی و گرما می رسیم . حالِ این روزهای مردم خوزستان نیز همانند هوایش رو به سوی کلافگی است . یک کلافگی تحمل ناپذیر به مثابهِ رشته های کلافی که در بلاتکلیفی این روزها ، روز به روز بیشتر و بیشتر به هم می پیچند ودرهم گم و ناپیدا می شوند. همه درگیر جستجوی سر این کلاف بر هم تنیده ، برای یافتنِ آن ، به هر سو رومی گردانند و هر کسی به تصور اینکه سر کلاف را یافته ،دست بالا می برد ، اما در میانِ هیاهوهایی پایان ناپذیر و تمام نشدنی ،رشته از دستش رها شده و در آشفته بازار اسم ها و نام ها ناپیدا می شود. 

همه می دانند بلاتکلیفی کاسه ی صبر صابران را نیز لبریز می کند و انتظار صبوری از مردمانی که بارها امتحان پس داده اند و خود را به دیگران ثابت کرده اند ، خطاست. هیچ تدبیری نمی تواند چنین شرایطی را توجیه کند و همه از خود می پرسند آیا این گستره ی 64 هزار و اندی کیلومتری با جمعیتی قریب به 5 میلیون نفر یک مرد بومیِ عادل و خردمند و با تجربه و عالم برای اداره ی این پهنه ی استراتژیک ندارد که اینقدر نام ها را بی حصول نتیجه ، بالا و پایین می کنیم و کسی را هم برنمی گزینیم! اگر کسی دارای این توانایی و مورد وثوق آگاهان سیاسی و اجرایی هست ، چرا دست به دست و زبان به زبان و نگاه به نگاه می چرخانیمش ؟ و اگر نیست هیهات بر سرزمینی که تمامی این سالها نتوانست چنین مردی را برای این روزها تربیت کند!که البته بعید به نظر می رسد خطه ای که دلیرمردان جنگ دیده ی دوران های سخت کشور را پرورانیده است ،یک مدیرمقتدر نداشته باشد. 

روز گذشته معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه توان نیروها برای ما مهم است، نه" بومی و غیربومی" بودن، گفته است: نمایندگان خوزستان اصرار به معرفی استاندار بومی از سوی دولت دارند. مقیمی افزود: برای ما فرقی نمی‌کند که استاندار خوزستان بومی باشد یا نه، چراکه توان او برای پست استانداری از همه چیز مهم‌تر است.

وی همچنین با اظهار اینکه هنوز موضوع استاندار خوزستان درهیئت دولت مطرح نشده است،گفت: ما هم منتظریم دولت استاندار مربوطه را تعیین کند و با اعلام دولت، آن را به اطلاع رسانه‌ها و افکار عمومی خواهیم رساند.

تاکنون جلساتی که در ساختمان پاستور برگزار می شد به این اندازه برای خوزستان و خوزستانی ها حائز اهمیت نبود و اینچنین پیگیر مواردی که در دستور کار هیئت دولت قرار می گیرد ، نبوده اند . در این یک ماه و اندی که از برکناری استاندار خوزستان می گذرد خوزستان و خوزستانی ها ،یکشنبه و چهارشنبه ی هر هفته ، آنچه که دولتیان در جلسه ی هیئت دولت مورد بررسی قرار داده اند را با دقت و وسواس دنبال می کنند تا شاید کورسوی امیدی بیابند از یک تصمیم مهم برای تعیین تکلیف بالاترین کرسی اجرایی دولت در استانی بزرگ و حساس. ولی در این هشت جلسه ای که از زمان برکناری استاندار خوزستان تاکنون برگزار شده است ، هنوز از این تعیین تکلیف خبری نیست که نیست! 

پس از انتشار مصاحبه ی معاون سیاسی وزیر کشور با رسانه ها ، دوباره حساسیت ها نسبت به بومی بودن مدیر ارشد اجرایی دولت در خوزستان فزونی یافته ها و بر غلظت لابی ها برای جلوس یک فرد بومی بر کرسی ریاست در استانداری خوزستان افزوده شده است . کمتر کسی است که از تمایل سیاسیون اصلاح طلب ،برخی تشکل های دانشجویی و بعضی از چهره های مطرح استانی و ملی در به استانداری رساندن غلامرضا شریعتی بی خبر باشد. چهره هایی چون محمد فروزنده و محمد کیانوش راد که در طی روزهای اخیر، فعالیت های خود را برای رسیدن شریعتی به جایگاه استاندار در خوزستان ،افزایش داده اند . 

شنیده های شوشان حکایت از این دارد رایزنی های محمد فروزنده با معاون اول رئیس جمهور ، اسماعیل زمانی با برخی وزاء و محمد کیانوش راد با گروه ها و تشکل های سیاسی در رفع موانع پیش رو برای امضای حکم بالاترین مقام اجرایی دولت در خوزستان به نام غلامرضا شریعتی به اوج خود رسیده است و به گفته ی یک مقام آگاه در وزارت کشور، این چهره های سرشناس از تمامی ظرفیت های موجود بهره می برند تا در جلسه ی آینده هیئت دولت که روز یکشنبه برگزار خواهد شد ،موضوع انتصاب استاندار خوزستان در دستور کار قرار بگیرد و شریعتی استاندار شود.

علاوه بر چهره های یاد شده ، غلامرضا شریعتی مورد تایید برخی شخصیت های روحانی استان ، حسین مرعشی از فعالانِ سیاسیِ اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، شیخ مجید ناصری نژاد ، عامر کعبی از نمایندگان مردم شادگان و آبادان در مجلس شورای اسلامی و .... نیز می باشد.

  با استاندار شدن غلامرضا شریعتی تاریخ سیاسی استانداری در خوزستان دیگر بار تکرار می شود ؛ تاریخی که با رفتن مقتدایی در دوره ی اول استانداری اش ، فتح الله معین و شریعتی را در راس زمامداری اموردر خوزستان به تصویر می کشد ، رفتن دوباره ی مقتدایی را با سکانداری دوباره ی شریعتی ، این بار به عنوان ارشد ترین مقام اجرایی دولت در خوزستان ، ترسیم می سازد.

به نظر می رسد به سود دولت روحانی است که در این شرایط محافظه کاری را به کناری نهد و با اتخاذ تصمیمی که اکثریت قریب به اتفاق خوزستانی طالب آن هستند ، در این یک سال باقیمانده از دولتش،به خواست گروه های سیاسی ، نمایندگان مردم و چهره های تاثیر گذار استانی و ملی نسبت به انتصاب یک استاندار بومی در خوزستان اقدام کند و به این همه بلاتکلیفی تحمل ناپذیر خاتمه دهد.

تا تابستان فقط به قدر یک جلسه ی هیئت دولت باقی است ...


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
comment
comment
سید اقا احمدپور شورای شهر سردشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
comment
0
1
comment من اقای دکتر شریعتی را واقعا میشناسم مدیریت ایشان در دانشگاه علوم پزشکی خوزستان ومعاونت سیاسی استانداری خوزستان در زمان استانداری اقای معین بی نظیر بود وشناخت ایشان به استان وشایستگی دکتر شریعتی میتواند باعث تحول استان زر خیز ومحروم باشد از دولت تدبیر امید توقعی بیش از این نیست که این گزینه بسیار مهم را از دست ندهد الخصوص که ناجی برای اینده دولت دکتر روحانی میتواند باشدورضایتمندی مردم ونخبگان استان را به دنبال داشته باشد انشاالله
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
comment
0
1
comment آقای شریعتی هم خیلی خوبه .جوان قدرتمنی میباشد.ماجوانان خوزستان کمکش میکنیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
comment
0
1
comment اخر مرد حسابی این. خیلی وقت مردم بلا تکلیف هستند فکر کردی از شریعتی بیا دهمه چیز درست میشه بنده خدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار