شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۴۹۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
نوشتاری از ولی‌الله شجاع‌ پوریان/ استراتژی آرام، عقلانی و امیدبخش دکتر روحانی / تقابل رسانه ملی با دولت/ موج جدیدی از تخریب‌ها علیه دولت تدبیر و امید/ بیلبوردهای شهرداری تهران بازهم در اختیار منتقدان دولت قرار گرفت/ تلاش ژنرال های اصولگرایان برای جبران ناکامی انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس
گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم در هفته گذشته و استراتژی آرام، عقلانی و امیدبخش دکتر روحانی در این برنامه با آنچه مخالفان...
 
شوشان / ولی‌الله شجاع‌ پوریان 

گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم در هفته گذشته و استراتژی آرام، عقلانی و امیدبخش دکتر روحانی در این برنامه با آنچه مخالفان دولت در سر داشتند، فاصله فراوانی داشت. از آغاز روی کارآمدن دولت تدبیر و امید استراتژی مخالفان دولت تخریب، سیاه‌نمایی و ترویج یاس و ایجاد فضای تنش و جنجال در جامعه به منظور برهم‌زدن تمرکز دولت بوده است. 

در این مسیر حتی برخی از ارکان نظام و نهادهای حاکمیتی و البته رسانه ملی نیز دوشادوش مخالفان دولت این هدف را پیگیری کرده‌اند تا جایی که رسانه ملی دقایقی پیش از آغاز مصاحبه تلویزیونی رئیس‌جمهوری با پخش سرودی با مضمون« برجام را آتش بزن» میزان تقابل رسانه ملی با دولت را آشکار کرد. برخلاف پیش‌بینی‌ها روحانی در مصاحبه تلویزیونی خود هیچ واکنشی در قبال این ناملایمتی‌ها نشان نداد و با رفتاری آرام و عقلانی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های دولت سخن گفت. 

اتخاذ چنین سیاستی از سوی روحانی به مذاق مخالفان دولت خوش نیامده و به نظر می‌رسد موج جدیدی از تخریب‌ها علیه دولت تدبیر و امید آغاز شده است. از فردای گفت‌وگوی روحانی با مردم، بسیاری از چهره‌های افراطی اصول‌گرا با عناوینی چون«عمر و عاص»، «خائن»، «ساده‌لوح»، ضدولایت فقیه و... رئیس‌جمهوری و دولت را مورد هجمه شدید قرار دادند. 

همزمان بیلبوردهای شهرداری تهران بازهم در اختیار منتقدان دولت قرار گرفت تا پروژه بی‌ثمر بودن برجام را به تصویر بکشند. همچنین رسانه ملی هم با دعوت از مدیر مسئول روزنامه کیهان که پرچم مخالفت با دولت و برجام را به دوش می‌کشد، فرصتی را فراهم کرد تا در ساعات مناسب رسانه ملی بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم مورد تاخت‌وتاز کینه‌توزانه حسین شریعتمداری قرار گیرد. 

مجموع این پیش‌گفته‌ها نشان می‌دهد دکتر روحانی با چه هجمه و فشاری از سوی مخالفان روبه‌روست و نیاز جدی به حمایت دارد. متاسفانه مخالفان دولت فارغ از اینکه دولت حاضر منتخب 19میلیون نفر از جمعیت کشور و مورد تایید رهبری است، القاب و عناوینی به دولت می‌بندند و مباحثی را مطرح می‌کنند که گویی فراموش کرده‌اند دولت روحانی، دولت قانونی برآمده از ارکان قانونی نظام است و طرح چنین مسائلی بر فرض تخریب دولت، موجبات بدبینی و بی‌اعتمادی بخشی از مردم به نظام را نیز باعث می‌شود؛ شوربختانه‌تر این‌که چنین رفتاری را به نام رسالت انقلابی و دینی خود معرفی می‌کنند و برخی از منتقدان پس از رهایی از بازداشت و محکومیت قانونی بیانیه‌ای از خود صادر می‌کنند که گویی در حال جهاد با لشگر کفر هستند و به فتح‌الفتوح دست یافته‌‌اند!

حکایت حال امروز دکتر روحانی، مثل مربی فوتبالی است که تیم در حال سقوطی را در میانه فصل تحویل می‌گیرد و وقتی تیم از شرایط سقوط خلاص می‌شود، تازه با این بهتان مواجه می‌شود که چرا جام قهرمانی را بالای سر نبرده‌اند؟! منتقدانی که تا دیروز رشد دو برابر قیمت مسکن و خودرو و تورم لحظه‌به‌لحظه کالاهای اساسی و اصطلاح معروف افکار عمومی درباره تفاوت لحظه‌ای قیمت کالاها با پرسش«الان یا الان؟» را نادیده می‌گرفتند، امروز برای افزایش مرسوم قیمت‌ها وکیل مدافع ملت می‌شوند و انتظار دارند دولت روحانی با زدن کلید ارزانی اقتصاد، 8سال بی‌برنامگی و رفتارهای غیرکارشناسی دولت گذشته را جبران کند.

به نظر می‌رسد خارج از گود نشستن بسیاری از ژنرال‌های اصول‌گرا در دو قوه انتخابی مقننه و مجریه بعد از 8 سال انحصار مطلق در توزیع قدرت، برای برخی از آنها گران تمام شده و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا ناکامی انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس را جبران کنند. 

در چنین شرایطی ایجاب می‌کند که فعالان سیاسی با درک شرایط فعلی و محدودیت‌های دولت در پیگیری و اجرای برنامه‌ها، زمینه حمایت از دولت تدبیر و امید را فراهم کنند. تمایل نخبگان سیاسی و دانشگاهی به دولت فرصت مغتنمی است تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی سیاست تخریبی مخالفان را خنثی و شرایط را برای دو دوره‌ای شدن رئیس‌جمهوری دکتر روحانی مهیاتر کنند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
comment
0
0
comment آقای روحانی از تصمیم سازان اطراف خود ضربه خواهد خورد نه از تغییر رویکرد اصلاح طلبان
آقای روحانی با رویکردی که در برنامه ششم در خصوص بازنشستگی کارکنان دولت و محدودیت در ذخیره سنوات و مستمری بازنشستگی رای این بخش بزرگ و وابستگانشان را از دست داد.
این ضربه ایست که برنامه ریزان اقتصادی به ایشان زده اند
خود کرده را ......
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
comment
1
0
comment زنده باد دکتر شجاعپوریان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
comment
0
1
comment متاسفانه در موضوع انتقال آب از سرشاخه ها، بشدت به مردم خوزستان بی مهری شده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
comment
0
1
comment منهم اگر منافعم گره خورده بود این و میگفتمم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
comment
0
1
comment بجای سیاسی کاری به فکر جلوگیری از انتقال آب باشید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
comment
0
1
comment آقای شجاع پویان در زمان نمایندگان برای حل مشکلات خوزستان چه کردید؟ برای جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه ها چه کردید؟
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
comment
0
0
comment آری برای نابودی کامل خوزستان راهی بجز روحانی واصلاح طلبان نیست ایشان حتی یک وزیر خوزستانی ندارد درحالیکه همه درآمده ایران از نفت خوزستان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار