شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
به هر ایرانی بالای صدهزار تومان تعلق می‌گیرد
آنچه این روزها محسن رضایی در حال انجام آن است بی شباهت با اقداماتش در روزهای منتهی به انتخابات سال ۹۲ نیست
آنچه این روزها محسن رضایی در حال انجام آن است بی شباهت با اقداماتش در روزهای منتهی به انتخابات سال ۹۲ نیست اما این بار برخی از اظهاراتش با تکذیب نهادهای دیگر مواجه می‌شود. از شباهت‌های اظهارات محسن رضایی در روزهای نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که البته در قامت کاندیدا بیان می‌‌کرد، افزایش یارانه بود. او در آن برهه بیان کرده بود که «۶۵ هزار تومان مرحله دوم ضد تورمی می‌شود.

سکه‌های داغ را تبدیل به سکه‌های خنک می‌کنیم که باعث تولید و کشاورزی می‌شود و بخشی از یارانه‌ها با این اقدام به اشتغال مردان و زنانی تعلق می‌گیرد که اکنون یارانه می‌گیرند اما بیکار هستند.» و دیروز هم در اینستاگرامش بار دیگر به موضوع یارانه و لزوم افزایش آن اینگونه اشاره کرد که« قیمت مواد سوختی یعنی بنزین، گازوئیل و گاز، دو برابر سال اول یارانه‌ها شده و مقدار تولید و مصرف آنها نیز بیشتر شده است.

 کارشناسان، درآمدهای دولت از فروش بنزین، گازوئیل وگاز را بالای صدهزار میلیارد تومان یعنی تقریبا دو برابر سال اول یارانه‌ها می‌دانند. بنابراین اگر فقط درآمدهای فراورده‌های نفتی را تقسیم بر جمعیت یارانه‌بگیر کنیم، به هر ایرانی بالای صدهزار تومان تعلق می‌گیرد. دولت توضیح دهد که چرا چنین مبلغی را به مردم نمی‌دهد؟ مردم که غریبه نیستند. من اگر جای دولت بودم به هفتاد میلیون نفر، یارانه صد و ده‌هزار تومانی می‌دادم؛ البته در قالب پس‌انداز و یارانه تولیدی و نه به‌صورت مصرفی که هیچ دردی را دوا نکند.» البته این بار او هنوز کاندیداتوری خودش را اعلام نکرده است، اما تکرار حرکت در مسیری که در زمان انتخابات ۹۲ پیمود، این گمانه را تقویت می‌کند که برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هم ثبت نام کند. رضایی در سال ۹۲ موفق شد ۳٬۸۸۴٬۴۱۲ از آرای مردمی را کسب کند که آرای او در بین ۶ کاندیدا از غرضی و ولایتی بیشتر بود، اما در مقایسه با بیش از ۱۸ میلیون رای روحانی در آن سال، بعید است در اندیشه رقابت با او باشد.

 تکذیب خبر رضایی درباره داعش

البته محسن رضایی به غیر از افزایش یارانه‌ها به موضوعات دیگر در چند روز اخیر هم اشاره کرده است، مانند آن روز که گفت:«داعش اقدام به ورود به ایران کرده اما نیروهای امنیتی و سپاه، تعداد زیادی از آنها را گرفته‌اند. سه ماه پیش می‌خواستند در نماز جمعه تهران خودشان را منفجر کنند که در بین راه همدان و کردستان دستگیر شدند.»

 این خبر اما روز گذشته تکذیب شد و معاون امنیتی وزیر کشور گفت: گزارشی درباره عملیات انتحاری داعش در نماز جمعه تهران نداشتیم. حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه گزارشی دال بر عملیات انتحاری داعش در نماز جمعه تهران نداشتیم، اظهار داشت: ممکن است در گذشته‌های دور چنین موردهایی بوده، اما گزارش جدیدی در این زمینه نداشتیم.

 معاون امنیتی وزیر کشور اضافه کرد: البته جریان‌های تکفیری تلاش زیادی برای انجام عملیات خرابکارانه در کشور داشته‌اند، اما با عملیات‌های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ناکام مانده است. ذوالفقاری ادامه داد: در گذشته در چند نقطه تهران افراد وابسته به جریان‌های تکفیری قصد عملیات داشتند که البته در این زمینه وزارت اطلاعات اطلاع‌رسانی کرده است.

برچسب ها: محسن رضایی ، پاستور
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار