اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: وابستگی استان‌ها به بودجه عمومی باید کاهش یافته و در مقابل اتکای آنها به منابع غیردولتی افزایش یابد.
به گزارش مهر، محمد شریعتمداری ظهر دوشنبه در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در نشست شورای اداری استان در خمین اظهار داشت: براساس دستور رئیس جمهور برای تصمیم گیری مسائل سفر دو نظرسنجی از مردم استان مرکزی به عمل آمد و همه اعضای هیئت دولت در جریان اولویت های مردم برای مشکلات مردم استان و پیشنهادات قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین در اجرای دستور رئیس جمهور، در تعامل با تیم ۹۰نفره هیئت علمی دانشگاه های استان مرکزی آسیب شناسی و مسائل استان مورد بررسی قرار گرفت تا سفر استانی به صورت علمی و مفید انجام بشود.

شریعتمداری بیان کرد: راه های توسعه راهبردی استان مرکزی با در نظر گرفتن چالش ها شناسایی شده و در گزارش کارشناسی راهبردی برای ۲۰پروژه مرتبط اظهار نظر شد تا بتوانیم چالش های استان مرکزی را رفع کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: همچنین قبل از این سفر با یک کار فراگیر بین دستگاه های منطقه ای، سازمان برنامه بودجه، استانداری مرکزی و نمایندگان مجلس، تصمیماتی برای دفتر ریاست جمهوری ارسال شد تا این سفر با اشراف بر وضعیت استان صورت بپذیرد.

وی افزود: براساس تصمیم راهبردی رئیس جمهور بایستی توسعه استان ها را از وابستگی به بودجه عمومی کم کنیم و به اتکای آنها به منابع غیردولتی بیفزائیم.

شریعتمداری تصریح کرد: در این چارچوب تصمیمات خوبی گرفته شد همچنین بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر طرح های افتتاح شده بیش از ۳۰پروژه در این استان در دست اجرا دارد که امیدواریم مشکل بیکاری را تا حدی رفع کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: همچنین بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک سال اخیر ۵۲میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های مخابراتی استان مرکزی هزینه کرده و تا پایان دولت یازدهم ۱۰۳میلیارد تومان دیگر نیز سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی افزود: ۲۱۸ روستای استان مرکزی از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند و تا پایان کار دولت ۲۷روستای دیگر به فناوری ارتباطات اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.

شریعتمداری ادامه داد: همچنین دسترسی به پهنای باند در استان مرکزی ۵.۵برابر افزایش یافت و این موارد در زمره برکات سفر استانی اخیر به استان مرکزی است و همچنین ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری به ظرفیت ارتباطات استان در حوزه زیر ساخت های ارتباطی افزوده خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: در بخش صنعت و معدن ۵۱۰میلیارد تومان برای ۳۶۰واحد صنعتی سرمایه در گردش در استان مرکزی برای واحد های فعال و نیمه فعال استان در نظر گرفته شد که این عینا به بانک مرکزی منعکس شد و توسط بانک مرکزی به بانک های عامل برای اجرا ابلاغ شد، لذا برای ۷۹طرح نیمه تمام استان نیز سرمایه ثابتی به میزان ۹۲۳میلیارد تومان توسط صنعت، معدن و تجارت استان اعلام نیاز شد که آن هم به بانک های عامل برای اجرا منتقل شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات سفر استانی به مرکزی تشکیل جلسه همفکری با بانک ها است که در آن جلسه مصوب شد واحد آلومینیوم سازی اراک با تخصیص اعتبار به اتمام برسد.

شریعتمداری گفت: در بخش نفت و گاز ۳۵شهر از ۳۶شهر استان از نعمت گاز برخوردار هستند و یک شهر در دست اجرا است و ۹۹درصد میزان خانوار شهری و ۹۶درصد روستاها معادل ۸۹۰روستا از نعمت گاز بهره مند شده اند و عملیات گازرسانی به ۶۷روستای باقی مانده در دست اقدام است.

وی بیان کرد: همچنین تا پایان دولت یازدهم پنج ایستگاه سی ان جی در استان مرکزی احداث خواهد شد و ۳۷ پروژه جدید و یا نیمه کاره استان با اعتبار ۴۷۰میلیارد تومان اعتبار به بخش غیر دولتی واگذار خواهد شد که از این بین هشت فقره در حال واگذاری است و مابقی نیز واگذار می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: نهادهای عمومی غیر دولتی نیز مانند بانک ها، نهاد ها، ستاد ها و... در جلسه ای با حضور استاندار مرکزی، بحث های مفصلی را صورت دادند و تاکنون برای ۱۴پروژه با حمایت بانک ها و صندوق توسعه ملی ۱۴۰۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در طرح های گوناگون مانند گلخانه، دامپروری و سایر بخش های تعاونی تخصیص داده خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ما نیازمند ایجاد فرصت های شغلی زودبازده هستیم، با دستور رئیس جمهور و تخصیص تسهیلات بانکی میزان ۱۰۰میلیارد تومان برای اشتغال پنج هزار نفر با نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در نظر گرفته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار