شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
از کرمان تا بجنورد
پس‌لرزه‌های لغو سخنرانی علی مطهری در شهر مقدس مشهد در هفته پیش هنوز ادامه دارد، به گونه‌ای که ائمه جمعه برخی..
 پس‌لرزه‌های لغو سخنرانی علی مطهری در شهر مقدس مشهد در هفته پیش هنوز ادامه دارد، به گونه‌ای که ائمه جمعه برخی از شهرهای کشور خواستار جلوگیری از سخنرانی نایب رئیس مجلس در شهرهای دیگر شدند، موضوعی که البته پاسخ مطهری را نیز به دنبال داشت.امام جمعه بجنورد و امام جمعه موقت طبس از جمله کسانی بودند که علی مطهری نسبت به مواضع آن‌ها درباره لغو سخنرانی وی واکنش نشان داد و در این رابطه به رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره نحوه انتخاب ائمه جمعه سخن گفت.

بعد از این موضع‌گیری امام جمعه کرمان نیز خواستار آن شد که سخنرانی علی مطهری در شهر کرمان لغو شود و اجازه سخن گفتن به وی داده نشود.در یادداشت علی مطهری خطاب به حجت‌الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه که در کانال شخصی‌اش منتشر شد، آمده است:امام جمعه بجنورد آقای ابوالقاسم یعقوبی گفته است: «سروصدایی که از لغو سخنرانی یک نماینده مجلس در مشهد ایجاد شده و رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است مردم را از اهداف اصلی دور می‌کند.

 نباید مردم را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنیم تا مسائل اصلی یادشان برود.» بعد هم گفته است مسائل اصلی مسائل معیشتی است.وی افزود: ظاهراً این آقای امام جمعه مسئله آزادی بیان را از مسائل اصلی نمی‌داند و این حاکی از بی‌اطلاعی او از قانون اساسی و نظرات امام خمینی و شهید مطهری است،‌ در حالی که هم‌ مسائل معیشتی مهم است و هم آزادی بیان، هرکدام در جای خود، و اتفاقاً با آزادی بیان معیشت مردم هم بهبود پیدا می‌کند، چون مانع تخلفات مالی و اختلاس‌ها می‌شود.

مطهری با اشاره به سخنان یک امام جمعه دیگر نیز نوشت: امام جمعه موقت طبس آقای احمد مودب هم با تحریف سخن من درباره ممنوعیت کنسرت در مشهد، به عوام‌فریبی و توهین و تهدید پرداخته است. این سوال از جناب‌ حجت‌الاسلام آقای تقوی رئیس محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مطرح می‌شود که چرا چنین افرادی که شناخت درستی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و راه امام خمینی و شهید مطهری و مقام رهبری ندارند، در منصب امامت جمعه برخی شهرها قرار می‌گیرند و ایمان مردم خصوصاً قشر فهیم و متفکر را دچار اختلال می‌کنند؟

در حالی که ما روحانیون عالم و حکیم و آشنا به مبانی انقلاب اسلامی زیاد داریم. دو روز پیش امام جمعه موقت کرمان در سخنانی خواستار لغو سخنان نایب رئیس مجلس در این شهر شد. حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور گفت: نظر ما براین است که ایشان عاقلانه و در این شرایط خاص پس از حواشی مشهد برای حفظ وحدت بین مردم در سخنرانی‌هایی از این دست شرکت نکنند، و کسانی هم که دعوت کننده ایشان بوده‌اند قطعا برای رضای خدا این کار را نکرده‌اند و به دنبال حاشیه‌سازی و جریان‌سازی‌های خاصی هستند که بهتر است از این امر منصرف شوند.

به نوشته ایلنا وی افزود: استان کرمان در حالت اعتدال قرار دارد، باید از هرگونه جنجال و حاشیه‌ای دور باشد و تمام تلاش خود را متمرکز مسئله اقتصاد مقاومتی کند، بنابراین حضور ایشان در استان نه تنها به صلاح نیست بلکه ممکن است باعث ایجاد چالش و دردسرهایی برای مسئولان استانی باشد.این امام جمعه درباره لغو سخنرانی مطهری در مشهد نیز گفت: به نظر بنده اتفاق خاصی نیفتاده بود.

 لغو یک سخنرانی همانند دیگر سخنرانی‌هایی که از چهره‌ها و شخصیت‌ها در سالیان متمادی لغو شده مسئله آن چنان مهمی نیست که این حواشی را به دنبال داشته باشد. وی گفت: کن فیکون که نشده است که آقایان به خاطر لغو یک سخنرانی اظهار تاسف و شرمساری می‌کنند و این همه نامه در این میان رد وبدل می‌شود، مسلما مسئولان امنیتی در مشهد هم به این نتیجه رسیده‌اند که صحبت آقای مطهری به صلاح نبوده است.

برچسب ها: علی مطهری
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ح ظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
comment
0
0
comment جناب اقای مطهری نماینده شجاع ملت [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار