اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
 روحانی رئیس جمهوری کشورمان که صبح پنجشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت خوزستان و اقدامات دولت در زمینه مهار کانون های گرد و غبار، به خوزستان سفر کرده بود، امشب از اهواز به تهران بازگشت.

رئیس جمهوری پنجشنبه در سومین سفر خود به خوزستان مولدهای برق اضطراری در تصفیه خانه شماره 2 اهواز را افتتاح کرد. وی همچنین از روند پیشرفت طرح جمع آوری گازهای همراه نفت (آماک) در اهواز، روند شست و شوی تاسیسات برق که در گرد و غبار اخیر دچار اختلال شده بود و یکی از کانون های گرد و غبار در جنوب اهواز دیدن کرد.

شرکت در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگرد و شورای اداری خوزستان با حضور وزیران کشور، جهادکشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نیروف رئیس دفتر رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس و مدیران استانی در استانداری تشکیل شده بود، نیز از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به خوزستان بود.

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رحمانی فضلی وزیر کشور، علوی وزیر اطلاعات، چیت چیان وزیر نیرو، زنگنه وزیر نفت، ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری، شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، روحانی را در این برنامه ها همراهی کردند.

به گزارش ایرنا طوفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سالجاری، قطع مکرر آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.

این مساله باعث شد دولت کارگروه ویژه ای برای مهار کانون های گرد و غبار خوزستان تشکیل دهد و به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یک کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و وزیر جهاد کشاورزی نیز مامور اجرای طرح های بیابان زدایی شده است. 

هیات دولت در روزهای اخیر 300 میلیارد ریال برای مهار ریزگردها در کوتاه مدت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ کرده است.

استان خوزستان از سال 80 درگیر معضل ریزگردهاست و کارشناسان اعلام کرده اند 35 درصد گرد و غبار این استان ناشی از کانون های داخلی است.

برچسب ها: رئیس جمهور ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار