محمد شهیدزاده از افزایش مهاجرت روستاییان به شهر خبر داد، وی راه تقابل با این موضوع را افزایش خدماتی چون حمایت از تولیدات کشاورزی، دامی، صنایع دستی و ایجاد مسکن اعلام کرد... "> جلوگیری از مهاجرت به شهرها با افزایش خدمات در روستاها
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱

محمد شهیدزاده از افزایش مهاجرت روستاییان به شهر خبر داد، وی راه تقابل با این موضوع را افزایش خدماتی چون حمایت از تولیدات کشاورزی، دامی، صنایع دستی و ایجاد مسکن اعلام کرد...

شوشان / مجتبی حلالی: محمد شهیدزاده از افزایش مهاجرت روستاییان به شهر خبر داد، وی راه تقابل با این موضوع را افزایش خدماتی چون حمایت از تولیدات کشاورزی، دامی، صنایع دستی و ایجاد مسکن اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان با تشریح عملکرد این سازمان طی دوران دولت نهم و دهم گفت: 3 حوزه اصلی فعالیت بنیاد مسکن خوزستان در زمینه ها عمران روستایی، مسکن روستایی و مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر می باشد.

مهندس محمد شهیدزاده ادامه داد: در حال حاضر اولویت اصلی در بخش عمران روستایی روستاهای بالای 20 خانوار می باشد که جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر را شامل می شود.

وی اضافه کرد: مطالعه و تهیه طرح هادی نیز از دیگر اقدامات بنیاد مسکن می باشد که طرحی معادل طرح جامع شهری می باشد. گفتنی است کار مطالعاتی 1642 روستا از 2 هزار روستای ذکر شده به اتمام رسیده است که معادل 82 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار می باشد.

شهیدزاده با بیان اینکه 60 درصد روستاهای بالای 20 خانوار بلحاظ فضای سبز، جدول گذاری، آسفالت و ... پیشرفت فیزیکی مطلوب داشته اند و بعضا به اتمام رسیده اند، گفت: در حال حاضر تعداد 1199 روستای بالای 20 خانوار در این زمینه توسط بنیاد مسکن پیشرفت قابل توجه داشته اند. گفتنی است برخی از طرح های به اتمام رسیده طرح هایی هستندکه سالیان قبل وجود داشته و مراحل تکمیلی آن انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اظهار داشت: 32 درصد از روستاهای خوزستان از طرح های بهسازی برخوردار می باشند که اگر منابع مالی مورد نیاز تامین شود تا پایان برنامه 5 ساله این عملیات به اتمام خواهد رسید. البته موضوع کمبود منابع در کلیه ادارات بنیاد مسکن کشور وجود داشته است.

شهیدزاده با بیان اینکه کارهای خدماتی در روستاها موجب می شود تا از مهاجرت ها به شهر کاسته شود، گفت: نیاز اصلی مردم بدون شک مسکن و کار می باشد، که در روستا با توجه به مشاغلی چون کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و ... این مشکل کمرنگ تر است، در زمینه مسکن نیز خدمات و تسهیلات مطلوبی به ساکنین روستاها ارایه می شود؛ این روند موجب می شود تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری بعمل آید. این در حالی است که زمانی جمعیت روستایی 70 درصد و جمعیت شهرنشین 30 درصد بوده، اما این آمار در حال حاضر دقیقا بلعکس شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش قابل توجه اعتبارات در سال 91 تا حدی از برنامه پنجم عقب هستیم، بطوریکه در سال 90 اعتباری معادل 73 میلیارد در سال 91 به 21 میلیارد تومان کاهش یافت. گفتنی است برآورد برنامه 5 ساله توسط بنیاد مسکن خوزستان 700 میلیارد تومان می باشد و امیدواریم طی 3 سال آینده اعتبارات مورد نیاز تامین گردد.

شهیدزاده یادآور شد: تا کنون 300 میلیارد تومان بابت بهسازی روستاها طی 8 سال اخیر دریافت شده که ماحصل آن تکمیل بهسازی 460 روستا می باشد.

وی با بیان اینکه موضوع مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر بنا به دستور امام راحل در دولت های نهم و دهم ترجمه شد، گفت: استان خوزستان بزودی در بخش مسکن روستایی و شهری از 73 هزار واحد مسکونی برخوردار خواهد بود. از این تعداد 44 هزار واحد احداث شده و مردم در آن ساکن هستند، 18 هزار واحد در دست ساخت و 11 هزار سهمیه جدید نیز در سالجاری به این استان تعلق پیدا کرده است. این آمار نشان می دهد که 30 درصد جمعیت روستایی خوزستان از مسکن بهره مند خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خاطرنشان ساخت: جمعیت روستایی خوزستان 1 میلیون و 310 هزار و 268 نفر می باشد که از این تعداد 296 هزار خانوار بشکل متمرکز در روستاها می باشند.

وی افزود: تا کنون 430 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با بهره 5 درصد برای ساخت مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

مهندس شهیدزاده با اشاره به اینکه بیش از 40 شهر زیر 25 هزار نفر در خوزستان نیز از فعالیت های احداث مسکن برخوردار بوده اند، گفت: تعداد 8 هزار و 63 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 161 میلیارد تومان در 40 شهر زیر 25 هزار نفر احداث شده که بزودی 5 هزار واحد دیگر به این آمار اضافه خواهد شد. گفتنی است 12 درصد از جمعیت شهرهای استان معادل 370 هزار نفر در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساکن هستند.

وی یادآور شد: از دیگر فعالیت های مهم بنیاد مسکن خوزستان صدور سند به خانه های روستایی می باشد. تا به امروز 134 هزار و 150 فقره سند معادل 50 درصد خانه های روستایی از صدور سند برخوردار شده اند.

شهید زاده با بیان اینکه تعداد 16 هزار و 575 قطعه زمین در راستای گسترش طرح هادی در روستاها به مردم واگذار شده است، گفت: 576 هکتار زمین از اراضی دولتی توسط منابع طبیعی به تملک بنیاد مسکن درخواهد آمد که به گسترش روستاها و افزایش خدمات کمک می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناطق آلوده از نفت مسجدسلیمان گفت: طی سفر دوم هیات دولت به خوزستان مصوب شد تا 5 هزار واحد مسکونی در نقطه ای مناسب و دور از آلایندگی احداث شود. در حال حاضر و در فاز اول 1200 واحد مسکونی مد نظر قرار دارد که 310 واحد تحویل و تعداد باقیمانده 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

شهیدزاده ادامه داد: در فاز دوم این طرح ساخت 3 هزار و 800 واحد مسکونی مدنظر قرار دارد که تا کنون زمین مناسب در این خصوص به این سازمان تحویل داده نشده است. البته یک زمین 100 هکتاری از سوی راه و شهرسازی معرفی شده که بنا به دلیل حضور معارض مراحل حقوقی را دنبال می کند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۴
comment
comment
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
comment
1
2
comment اصلامطلب جالبی نبودوبسیارطولانی نیزاست
comment
ملیسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
comment
1
2
comment با سلام ممنون از سایتتون در کل بد نبود ولی اگه مطالب رو گزینه بندی میکردید بهتر بود درضمن کمی خلاصه تر میشد بهتر بود.مچکر
comment
ملیسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
comment
1
3
comment با سلام ممنون از سایتتون در کل بد نبود ولی اگه مطالب رو گزینه بندی میکردید بهتر بود درضمن کمی خلاصه تر میشد بهتر بود.مچکر
comment
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
comment
0
1
comment خیلی [...] بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار