شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن قدردانی از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به منظور بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی و سرمایه‌گذاری این منطقه، خواستار رسیدگی بیشتر مسئولین و دولتمردان جمهوری اسلامی به دو شهر آبادان و خرمشهر شد.

اسماعیل زمانی در جلسه بررسی مسائل اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شامگاه 18 فروردین ماه در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در 28 اسفند سال 95، به دستور ریاست جمهوری مقرر شد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خروجی منطقه آزاد اروند مستقر شود و مردم آبادان و خرمشهر سال‌ها به این وعده دولت امیدوار بودند. 

وی با اشاره به این‌که جنگ تحمیلی تمام زیرساخت‌های شهرهای آبادان و خرمشهر را از بین برد، افزود: پس از جنگ همه زیرساخت‌های این شهرها از بین رفت و اقتصاد این دو شهر وابسته به جیره‌بگیری و حقوق‌بگیری شده بود. 

زمانی تصریح کرد: جمعیت ایران در پیش از جنگ هشت ساله 30 میلیون نفر بود که جمعیت آبادان فقط 700 هزار نفر بود اما اینک که جمعیت ایران 80 میلیون نفر است، جمعیت آبادان و خرمشهر 500 هزار نفر است. 

 
افزایش محدوده منطقه آزاد در آبادان و خرمشهر به 34 هزار هکتار

در این نشست عزیزالله شهبازی، فرماندار آبادان نیز اظهار کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به آبادان و خرمشهر آگاهی کامل دارند و امیدوارم نگاه ویژه به این دو شهر داشته باشند، شهرهایی که مردمانش حافظ نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.


وی با اشاره به سفر دو روزه کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی، ظرفیت‌های اقتصادی این دو شهر را مشاهده و از بندر صادراتی خرمشهر، شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر، بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده و منطقه آزاد اروند، بازدید کردند.

شهبازی با بیان این‌که در 10 سال گذشته، سه هزار هکتار که بخش کوچکی از شهرهای آبادان و خرمشهر است منطقه آزاد اعلام شده بود، گفت: هم اینک با دستور رییس‌جمهور، به جهت سختی‌ها و رنج‌هایی که مردم شریف این دو شهر در دوران دفاع مقدس متحمل شدند و سابقه آبادان و خرمشهر که موتور محرک کشور و معرف ایران به قطب اقتصادی هستند، منطقه آزاد اروند به 34 هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این‌که این منطقه در سه سال گذشته از لحاظ جمعیت رشد خوبی داشته و از سال 92 جمعیت آبادان 20 درصد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: شهرهای چوئبده و اروندکنار خارج از حوزه منطقه آزاد اروند هستند اما هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه آموزش و پرورش کمک‌های بسزایی به این شهرها انجام داده است.

شهبازی با اشاره به این‌که شهرستان آبادان دارای 5 بیمارستان است، بیان کرد: 4 بیمارستان بالای 60 سال قدمت داشتند که اکنون در حال بازسازی هستند و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم بازسازی بیمارستان اروندکنار سریعتر انجام شود.

وی پر آب‌ترین جزیره ایران را شهرهای آبادان و خرمشهر دانست و افزود: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام تولید و اشتغال نام گرفته است، باید تلاش شود و برای اشتغال مردم این منطقه اقداماتی صورت گیرد؛ امیدواریم با مصوباتی که صورت می‌گیرد، شاهد پیشرفت این دو شهر پایدار و مقاوم باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار