اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
امام جمعه آبادان ؛
آبادان ـ شوشان ؛ حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه شهرستان آبادان با حضور در این جلسه ضمن اعلام حمایت از این حرکت مردمی دقایقی را به سخنرانی و ارائه راهکارهای مطالبه گری پرداخت و افزود : برای شروع مطالبه گری ابتدا می بایست نیاز سنجی کرد و اولویت ها را ملاک قرار داد و اولین گزینه برای مطالبه گری در نظر گرفتن اولویت هاست و باید ابتدا بر اساس اولویت ها ، چالش ها را مشخص کرد
در ابتدای این جلسه ادمین های گروه های مطالبه گری آبادان و خرمشهر به بخشی از اهداف گروه ها جهت مطالبه گری مردمی پرداختند و اعضاء گروه به یکدیگر معرفی شدند.

شوشان ؛ امام جمعه آبادان در نخستین جلسه هم اندیشی چهار گروه مطالبه گر که با حضور اعضاء عصر یکشنبه 20 فروردین ماه در مسجد النورین آبادان برگزار شد ؛ گفت :احساس میکنم این چهار گروه حرکت خوبی را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد : حرکتی که  اگر چنانچه 32 سال پیش درست ، منطقی ، صحیح و در یک چارچوب درستی آغاز می شد و به درستی حرکت میکرد حال من بعنوان امام جمعه این شهر نباید در جلسه چند روز گذشته با کمیسیون اقتصادی این را مطرح می کردم که 32 سال به مردم آبادان ظلم شده است و بگویم در دوران سازندگی کمر این شهر شکسته شد.

وی اظهار داشت : بعد از 8 سال جنگ تحمیلی وقتی تمام زیر ساخت های آبادان از بین رفت ، هنوز کسی نیامده که بتوتند اینجا کار کند.   

حجت الاسلام ابراهیمی پور خواندن نماز و دعا را بخشی از مطالبه گری دانست و اظهار داشت : وقتی ما برای ادای فریضه نماز و خواندن دعا به پیشگاه باریتعالی می رویم این نمونه ایی از مطالبه گری است زیرا با این کار ما مطالبه ائی از حضرت حق میکنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در این شهرستان گفت : با توجه به اندک زمان باقی مانده برای انتخابات آتی مردم می بایست آگاهانه پای صندوق های رأی بروند و نمایندگان اصلح و کاردان را انتخاب کنند.

وی افزود : مردم باید بررسی کنند که چه افرادی لایق بوده و شورا و شهرداری چه ویژه گی هایی باید داشته باشند.

امام جمعه آبادان با اشاره به مسئله اشتغال جوانان شهر بیان داشت : مطالبات باید اولویت بندی شوند و در زمینه اشتغال باید اولویت آبادان و نیروهای جوان این شهرستان مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد : بارها و بارها در خصوص اشتغال جوانان این شهر با مسئولین صحبت کرده ام که می بایست برای آنها فکری و چاره اندیشی جدی شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به خطبه های هفته گذشته نماز جمعه در خصوص تقوا گفت : تقوا فقط نماز خواندن ، پرداخت خمس و زکات ، رفتن حج و امر به معروف نیست بلکه بخشی از تقوا دعوت به خوبی هاست.

وی افزود : یکی از مسائل و دعوت به خوبی ها که اولویت هم دارد این است که اکنون بیش از یکصد نفر برای انتخابات شورای شهر آبادان نام نویسی کرده اند و این مردم هستند که باید آگاهانه و هوشمندانه افرادی را وارد این شورا کنند.

وی خاطرنشان کرد : مردم نباید از حیث سیاسی ، قبیله گری ، طایفه گری ، حذب گرائی رأی دهند.

وی ادامه داد : باید بگردند و 9 نفر از انسهای مؤمن ، متعهد ، متدین ، متخصص ، ولائی ، کارآمد ، کارآزموده ، به درد شهر خورده و کسانی که تکنیک این شهر را بلد هستند انتخاب و وارد شورای شهر کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد : آنموقع این افراد دغدغه شان فقط و فقط شورای شهر و موفقیت شهر است و قطعا دغدغه سایر مسائل را نباید داشته باشند، اگر این اولویت بصورت جدی ،‌ مد نظر مردم قرار نگیرد به مشکل بر می خورند.

وی افزود : اگر اولویت جدی انتخاب نماینده اصلح  را که از سال های گذشته فریاد کشیده ام مردم دقت نکنند افرادی وارد شورا می شوند که فقط بفکر منافع خود و اطرافیانشان هستند ، این یک مطالبه ایی جدی است.

امام جمعه آبادان گفت : از این حرکت مطالبه گری مردمی حمایت میکنم و خلاصه ایی از مطالبه گری مردمی که در این گروه ها منتشر می شود را مطرح خواهم کرد.

وی با بیان اینکه کلیه پیام های این چهار گروه مطالبه گری را بصورت دقیق مطالعه می کنم افزود : پیام هائی که با اهداف گروه ها هم خوانی ندارد و غیر مرتبط هستند باید حذف شوند زیرا اینگونه پیام ها کارآئی ندارند و صرفا فقط وقت تلف کردن هستند و باعث آن می شوند که از اهداف اصلی که همان مطالبه گری است خارج شوید که این نیز خوب نیست.

وی تاکید کرد : همه باید در کنار هم متحد باشید و با همبستگی بیشتر به مسئله مطالبه گری رسیدگی کنید ، ضمن آنکه در این راه می بایست کار گروه های تخصصی برای رسیدگی به مسائل مختلف تشکیل داد.

 

در پایان سخنان امام جمعه شهرستان آبادان یکی از مطالبه گران از ایشان خواست :  روحانیت محترم همانند آن زمان که برای مبارزه با استکبار و پیروزی انقلاب مردم را وارد صحنه کردند و در انقلاب علمدار مردم بودند و پشت سر روحانیت با رژیم ستم شاهی مبارزه کردند هم اینک وارد میدان شوند و از حق و حقوق مردم دفاع کرده و در مطالبه گری پیش قدم شده و علمدار مردم در بحث مطالبه گری باشند.

این مطالبه گر گفت : مردم آبادان دین خودشان را به نظام و مسئولین ادا کرده اند و حال نوبت آنان است که بفکر رفاه حال مردم این شهر مظلوم باشند.

امام جمعه شهرستان آبادان گفت : مدت پنج سال است چراغ مطالبه گری را از طریق تریبون های مختلف خصوصا در خطبه های نماز جمعه روشن نموده و علمدار این مطالبه گری مردمی بوده ام.

وی افزود : بارها و بارها از مسئولین به طریق ذکر شده مطالبه گری کرده ام و همیشه از حق مردم دفاع میکنم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور به حمایت خود از این مطالبه گری مردمی تاکید کرد و اظهار داشت : از اینکه میبینم بعد از پنج سال افرادی جوان و آگاه مطالبه گری را آغاز نمودند و عده ایی از مردم را همراه و همگام خود کرند بسیار خرسندم.

وی ادامه داد : این جوانان و افراد مطالبه گر همگی قلبشان برای مردم و این شهر عزیز می تپد، این راه بسیار خوبی برای مطالبه گری بحق می باشد و بنده قاطعانه از این حرکت حمایت می کنم.

امام جمعه آبادان در پایان سخنان خود قول مساعد راجهت تشکیل جلسه ماهیانه با افراد منتخب گروه ها و آوردن مسولین به جلسات جهت پاسخگویی را دادند و فرمودند هر گونه همکاری لازم را در این خصوص انجام می دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار