شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
انتخابات این دوره را نه رأی دهندگان اصلاح طلب تعیین تکلیف می کنند و نه حامیان اصولگرایان. در این دوره، آرای خاموش نتیجه نهایی را رقم می زنند؛ اگر بیایند احتمال این که روحانی رأی بیاورد زیاد است ولی اگر نیایند، رئیس جمهور بعدی، یا قالیباف است یا رئیسی.
انتخابات 29 اردیبهشت نزدیک است و نکته نگاری های زیر می تواند خواندنی باشد:

آقای حداد! اعلام نظر بفرمایید

در بخشی از فیلم مستند "انتهای خیابان پاستور" که به انتخابات پرماجرای ریاست جمهوری 1392 می پردازد، غلامعلی حدادعادل با شور و حرارت خاصی از این که کاندیداها به مشکلات اقتصادی مردم می پردازند انتقاد می کند و می گوید که چرا کاندیداها این همه از مشکلات اقتصادی مردم سخن می گویند؟ مگر کشور موضوع دیگری ندارد؟!

نکته نگاری انتخابات: از حرف های حداد در سال 92 تا پدیده دیروز تلگرام
خیلی خوب است جناب حداد، هم اکنون که دوستان اصولگرایش، روز و شب تصویری فلک زده از مردم و مشکلات اقتصادی کشور ترسیم می کنند، اعلام کند که آیا همان نظر سابق را دارد یا چون الان رئیس جمهور روحانی است و نه احمدی نژاد، می شود حتی سیاه نمایی هم کرد؟! یک بام و دو هواست؟!

سکوت درباره وقایع 88 !

اگر دقت کرده باشید کاندیداهای اصولگرا که 12 ماه سال از فتنه و ماجراهای 88 سخن می گویند، حال که به ایستگاه رأی مردم رسیده اند، ترجیح می دهند سکوت کنند تا بعداً دوباره برگردند به سر خط!

چه کسی نتیجه را مشخص می کند؟

انتخابات این دوره را نه رأی دهندگان اصلاح طلب تعیین تکلیف می کنند و نه حامیان اصولگرایان.  در این دوره، آرای خاموش نتیجه نهایی را رقم می زنند؛ اگر بیایند احتمال این که روحانی رأی بیاورد زیاد است ولی اگر نیایند، رئیس جمهور بعدی، یا قالیباف است یا رئیسی.

شعار اقتصادی به جای برنامه اقتصادی

نامزدهای این دوره از انتخابات سه دسته اند:
دو نامزد اصوگرا : رئیسی و قالیباف
دو نامزد اصلاح طلب و اعتدالگرا: روحانی و جهانگیری
دو نامزد غیر جدی (یکی اصولگرا و یکی اصلاح طلب): میرسلیم و هاشمی طبا

دو نامزد آخر را فاکتور می گیریم. برنامه اقتصادی دو نامزد اصلاح طلب و اعتدالگرا که مشخص است: بهبود روابط با جهان، جذب سرمایه گذاری، حرکت از مهار تورم به سمت رونق اقتصادی و ... .

اما دو نامزد اصولگرا، تا کنون هیچ برنامه ای نداده اند و فقط شعارهای اقتصادی داده اند: پول پخش می کنیم، میلیون میلیون شغل درست می کنیم، تند تند برایتان خانه می سازیم و ... .اما اگر دقت کرده باشید هیچگاه نمی گویند "چطور؟" !

گافی که اسباب طنز و خنده شد

تولید برق از زباله  دستمایه طنز و شوخی بین مردم شده است. مثلاً چند روز قبل که باران می بارید، این پیام در شبکه های مجازی می چرخید که زباله ها را جلوی باران نگذارید، اتصالی می کنند! 

اما گذشته از همه شوخی ها، دو نکته جدی در روزهای اخیر مطرح شد که جالب توجه است:
اول این که سفیر ایران در آلمان فاش کرد که تکنولوژی تولید برق از زباله را این دولت ، آن هم بعد برجام ، چرا که قبل از آن، امکان انتقال تکنولوژی نبود.(قابل توجه آقای شهردار که با دستاورد برجام پز می دهد ولی برجام را انکار می کند!)
دوم این که همین تکنولوژی در شهرداری تهران، تنها در حد سمبلیک مورد استفاده قرار گرفته است به طوری که یکی از کارشناسان دیروز پیشنهاد جالبی به شهردار داد: برق همان جایی که می گویید از زباله برق تولید می کنیم را قطع کنید تا مشخص شود می تواند برق مصرفی خودش را تأمین کند؟!

حرف هایی که بعضی ها از کنارش گذشتند!

حرف های دیروز آیت الله مکارم شیرازی بسیار مهم بود ولی برخی اصولگرایان که مدام از مرجعیت مایه می گذارند، ترجیح دادند از کنار این سخنان با بی اعتنایی عبور کنند و به خودشان نگیرند!
بخوانید: "تأسف آور است که بعضی از نامزدها در تبلیغات انتخاباتی خود وعده‌های می‌دهند که فراتر از اختیارشان هست آیا این وعده‌های مصداق دورغ نیست؟ این وعده ها مصداق یعنی یک نوع تقلب است که برای بدست آوردن آراء، دروغ می‌گوید و تدلیس می‌کند به این دلیل که چهره واقعی کارش را بر خلاف نشان می‌دهد حتی می‌شود اسم ریاکاری را بر این افراد گذاشت."

این تصویر، پدیده دیروز فضای مجازی بود

اما پدیده دیروز فضای مجازی، به ویژه تلگرام این عکس از فیش پرداختی یک بیمار بود؛ بیماری که اگر طرح تحول سلامت دولت روحانی نبود، مجبور 819 هزار تومان برای داروهایش بدهد ولی تنها 924 تومان پرداخت کرده است.

نکته نگاری انتخابات: از حرف های حداد در سال 92 تا پدیده دیروز تلگرام
این بیمار، عمل پیوند کبد انجام داده و باید تا آخر عمر، دارو بخورد تا عضو پیوندی پس نزند. این بیماران در دولت گذشته، مجبور بودند حتی فرش زیرپایشان را نیز بفروشند ولی امروز به زندگی امیدوارند.

خدا کسی را محتاج دارو و درمان های سخت نکند؛ کسانی که درگیرند با پوست و استخوان احساس می کنند که چه اتفاقی افتاده است و روحانی واقعاً چه کاری کرده است، یکی اش همین بیمار که مجبور است هر دو ماه یک بار این نسخه را تهیه کند؛ 819 هزار تومان کجا و زیر هزار تومان کجا؟!

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار