شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
آخرین وضعیت بازشماری آرای صندوق های رای انتخابات شورای اهواز / ساعدی عضو هیات عالی نظارت در گفتگو با شوشان: تاکنون 25 صندوق رای بازشماری شده است / روند بازشماری تا چند روز آینده ادامه دارد / بازشماری 85 صندوق رای طبق قانون است / باید منتظر تجمیع نهایی بود
از دو روز پیش بازشماری آرای صندوق اخذ رای انتخابات شورای شهر اهواز شروع شده و تاکنون 25 صندوق رای بازشماری شده است...


شوشان: ساعدی عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان در گفتگو با شوشان با اشاره به بازشماری آرای صندوق اخذ رای انتخابات شورای شهر اهواز ، گفت: از دو روز پیش بازشماری آرای صندوق اخذ رای انتخابات شورای شهر اهواز شروع شده و تاکنون 25 صندوق رای بازشماری شده است

قاسم ساعدی افزود: روند بازشماری آرای صندوق های رای بسیار خوب و با دقت صورت می گیرد و تعدادی از نمایندگان کاندیداهای معترض نیز جهت نظارت بر روند بازشماری حضور دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از صندوق ها به دلیل آرا بالا پیچیدگی های خاص خود را دارند ، ممکن است روند بازشماری تا چند روز آینده به طول انجامد.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان گفت: روند کار بدین گونه است که صورتجلسه اولیه شمارش آرا از صندوق ها جدا می شوند و پس از بازشماری مجدد ، صورتجلسه جدید تنظیم و آنگاه با صورتجلسه قبلی تطابق داده می شود تا اگر مواردی از اختلاف و تخلف وجود داشته باشد آشکار شود.

ساعدی ادامه تاد : تا زمان تطبیق صورتجلسه ها و تجمیع آرا نمی توان سخن از تایید ، تغییر نتایج و یا ابطال انتخابات شورای شهر اهواز به میان آورد و باید منتظر تجمیع نهایی بود.

وی ادامه داد: بازشماری آرای صندوق های رای انتخابات شورای شهر اهواز بر اساس مرّ قانون است و کسانی که از غیر قانونی بودن آن سخن می گویند دلایل خود را بیان کنند.

قاسم ساعدی با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خوزستان ملزوم به شمارش 85 صندوق رای نیست ، گفت: شماری آرای 85 صندوق رای ، صرفا پیشنهاد هیات اجرایی انتخابات اهواز است  و ممکن است در روند بازشماری تصمیم به بازشماری کمتر از 85 صندوق و یا حتی بیشتر از 85 صندوق بگیریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار