اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
ترک صحنه
نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت این است که به همان اندازه که وزرا می‌بایست با تحمل تمامی سختی‌ها و ناملایمات، به پیش‌برد اهداف عالی دولت کمک کنند، رییس‌جمهور نیز باید تمام قد و بدون ملاحظه پشت وزرای خود ایستاده و در برابر فشار تندروها از آنان دفاع کند.
رضا بهرامی

در روزهای اخیر اخبار نگران‌کننده‌ ای مبنی بر خداحافظی برخی وزرای موفق از جمله وزرای نفت و بهداشت با دولت در محافل گوناگون مطرح می‌شود و در این میان، یکی از مهم‌ترین دلایلی که اغلب برای این عدم تمایل به همکاری با دولت دوم حسن روحانی ذکر می‌شود نیز جلوگیری از ادامه یافتن حاشیه‌ها و جنجال‌های متعددی است که در چهار سال اخیر از سوی تندروها برای تضعیف قوه‌ی مجریه ترتیب داده شده و بخش عمده‌ای از وقت پاستورنشینان را به هدر داد.

اینک و در آستانه‌ ی معرفی کابینه‌ی جدید به پارلمان ، همان‌طور که انتظار می‌رفت هجمه‌ های همه‌ جانبه‌ ی تندروها علیه دولت روز به روز شدت بیش‌تری به خود می‌گیرد و البته ناگفته پیداست که تقابل تندروها با دولت روحانی در چهار سال آینده که به انتخابات سرنوشت‌ ساز ریاست‌جمهوری 1400 منتهی می‌شود، با حدّت بیش‌تری ادامه پیدا خواهد کرد و بر همین اساس هر چه تیم دولت کارآزموده‌تر و منسجم‌تر باشد، توان بیش‌تری در عبور از مشکلات عدیده‌ای خواهد داشت که رادیکال‌ها بر سر راهش قرار داده و بالتبع در دست‌یابی به اهداف خود موفق‌تر خواهد بود.

با این حال اما نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت این است که به همان اندازه که وزرا می‌بایست با تحمل تمامی سختی‌ها و ناملایمات، به پیش‌برد اهداف عالی دولت کمک کنند، رییس‌جمهور نیز باید تمام قد و بدون ملاحظه پشت وزرای خود ایستاده و در برابر فشار تندروها از آنان دفاع کند. امری که به نظر می‌رسد در چهار سال گذشته آن طور که باید و شاید از سوی دکتر روحانی مورد توجه واقع نشد. 

این‌ها همه در حالیست که جلوگیری از خروج وزرای موفق از کابینه و معرفی تیمی منسجم و هماهنگ به پارلمان، علاوه بر این که دولت دوازدهم را در تحقق بخش عمده‌ای از شعارهایش موفق خواهد ساخت که به صورت خودکار زمینه را برای پیروزی کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 و دور ماندن رادیکال‌ها از کاخ ریاست‌جمهوری فراهم خواهد آورد. رادیکال‌هایی که از فردای پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال جاری، مقدمات فتح پاستور در سال 1400 را فراهم آورده‌اند!


برچسب ها: رضا بهرامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار