اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
نوشتاری از اسدالله احمدی
باید دید در عرصه عمل چه افرادی حاضر هستند حیثیت شغلی و آبروی چندین ساله خود را با تن دادن به اقدامات جسورانه به خطر بیندازند.
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع نعمت زاده و معارفه شریعتمداری وزرای سابق  و جدید صنعت ، معدن ، تجارت در مقابل دوربین های خبرنگاران و دوربین صداو سیما گفت : " از نظر من مدیری که از پرونده در سازمان بازرسی و دیوان محاسبات می ترسد به درد نمی خورد !البته هیچ مدیری نباید خلاف قانون عمل کند ". 

وی سپس عمل خلاف قانون را اینگونه تفسیر کرد   " اقدام بر خلاف مقررات زمانی خیانت است که برای منافع شخصی باشد اما گاهی یک مسئول ناچار می شود برای حفظ منافع کشور تصمیمی ویژه اتخاذ کند ."   

سخنان جناب جهانگیری برای هر کس تازگی داشته باشد برای اهالی خوزستان سخن تازه ای نیست زیرا استاندار سابق خوزستان بارها این سخن را فریاد زد و  برای پیشبرد برنامه های توسعه ای استان شجاعانه به آن عمل کرد .مقتدایی می گفت هیچکس تا به حال  ندیده است که مدیری را به جرم حل مشکلات جامعه و تامین منافع مردم  محاکمه کنند .

من از سکوت قانون به نفع مردم استفاده می کنم ! وی با استفاده از اختلاف برداشتی که میان رئیس دولت و رئیس مجلس در تفسیر قانون وجود داشت ، و با بهره گیری از تجارب دوران قانونگذاری خود توانست محدوده عمل ماشین های پلاک اروندی را تا دورافتاده ترین نقاط استان گسترش دهد و امروزشاهد آن هستیم که آمبولانس ها و تاکسی ها و ماشین های تخصصی دستگاه های مختلف با پلاک اروندی به کار گرفته می شوند که همگی علاوه بر کاهش هزینه ها امنیت و آرامش شهروندان را نیز در پی داشته اند . 

مقتدایی خیلی پیش از این لزوم افزایش اختیارات استانداران را فریاد زد . هم او بود که میگفت اگر دست من را باز بگذارند میتوانیم با درآمدهای غیر نفتی نه تنها اعتبارات مورد نیاز استان خود را تامین نماییم بلکه با بخشی از درآمدهای حاصله معین روند توسعه دو استان دیگر نیز باشیم  .

او خوب میدانست با این مقررات دست و پاگیر نمیتوان اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کرد . پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی به مدیران جسوری نیازمند است که قادر باشند  نه تنها از سکوت قانون بلکه از اختلافاتی  که احیانا میان مجریان و دستگاه های نظارتی در تفسیر قانون ایجاد می شود نیز به نفع مردم بهره برداری کنند . 

مردم خوزستان کم و بیش از مخالفت های وزیر سابق صنعت ، معدن ، تجارت و بعضی از صاحب منصبان دیگر با موضوع ماشین های پلاک اروندی  و جو سازی هایی که علیه  این اقدام عام المنفعه صورت گرفت مطلع هستند اما شاید کمتر کسی بداند  که پروسه گسترش مبادلات مرزی که منجر به احیای بنادر خوزستان شد و زندگی مرزنشینان ما را متحول کرد و دستورالعمل خرید تولیدات و استفاده از خدمات دستگاه های درون استانی نیز  چه کش و قوس هایی به دنبال داشته اند . 

این دو اقدام جسورانه ، علاوه برایجاد رضایتمندی در مردم  و اشتغال زایی قابل توجه ، درآمدهای زیادی نیز برای دولت به همراه داشت اما پاداش  استاندار سابق به خاطر این قبیل اقدامات احضار مکرر هم از سوی دستگاه های نظارتی و هم کمیسیون تخلفات ریاست جمهوری بود  گرچه در نهایت دستگاه های نظارتی حکم  تبرعه وی را صادر کردند و فحوای سخنی که پیشتر گفته بود عینیت یافت که "وقتی برای مردم کار شود و پای منافع شخصی در میان نباشد حتی اگر تخلفی هم صورت گرفته نباید ترسید " غرض این است که کار به گفتن اینگونه سخنان دلنشین و عام پسند خلاصه نمی شود بلکه باید دید در عرصه عمل چه افرادی حاضر هستند حیثیت شغلی و آبروی چندین ساله خود را با تن دادن به اینگونه اقدامات جسورانه به خطر بیندازند . 

مقتدایی با همین اقدامات توانست بر اساس گزارش سازمان آمار ایران در مدت 30 ماه113636شغل در استان ایجاد نماید ، بندر متروکه شادگان را احیاء و به بندر هندیجان پس از سه دهه رکود حرکت و نشاطی تازه دهد. اما صد افسوس که همان افرادی که امروز از لزوم جسارت مدیران دم می زنند  روز 21 اردیبهشت سال 1395  با برکناری این مدیر توانمند و جسور فرصت توسعه را از استان ستاندند . 

آری جناب آقای جهانگیری !اگر به آنچه که میگویید باور دارید پس هم خود به آن عمل کنید و هم مدیران ریسک پذیر و خلاق را به عوض برکناری حمایت نمایید وگرنه کار این ملک تنها با سخنان زیبا و دلنشین به سامان نخواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار