اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
صعود صنعت نفت به یک چهارم نهایی جام حذفی
تیم صنعت نفت آبادان با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس تهران به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.

پرسپولیس تهران 5 (1) – صنعت نفت آبادان 6 (1)
گل: فرشاد احمدزاده (26) – علی عبدالله‌زاده (48)
داور: اشکان خورشیدی
کمک داوران: علیرضا ایلدروم و هادی طوسی
اخطار: کمال کامیابی‌نیا، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده، شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس) – مسعود ابراهیم‌زاده، آگوستوسزار، مگنو باتیستا، زبیر نیک‌نفس، لوسیانو پریرا، داود نوشی صوفیانی (صنعت نفت)
تماشاگر: پنج هزار نفر

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده (69- سیامک نعمتی)، محسن مسلمان (67- بشار رسن)، علی علیپور و گادوین منشا
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ 

صنعت نفت آبادان: داود نوشی صوفیانی، حسین بغلانی، مرتضی اسدی، علی عبدالله‌زاده، مسعود ابراهیم‌زاده، کرار جاسم (81- طالب ریکانی)، آگوستو سزار، مگنو باتیستا، حسین ساکی (87- رضا جبیره)، محمدامین درویشی (98- زبیر نیک‌نفس) و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

خلاصه بازی
تیم صنعت نفت آبادان با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس تهران به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.

پرسپولیس تهران که در آخرین بازی نیم‌فصل لیگ با 2 گل صنعت‌نفت آبادان را شکست داده بود، در غیاب وحید امیری مصدوم، مقابل زردپوشان آبادانی صف‌آرایی کرد، اما فراز کمالوند ترجیح داده بود تیمش را با همان ترکیب بازی هفته قبل به مصاف پرسپولیس بفرستد و این بار با تغییرات تاکتیکی ضمن بستن فضاهای مورد استفاده‌ی پرسپولیسی‌ها برای حذف کردن این تیم در تهران برنامه ریزی کند.

خط دفاعی صنعت‌نفت در نیمه نخست 2 بار از بازیکنان تهاجمی پرسپولیس غافل شدند که در نوبت اول گادوین منشا در موقعیت تک‌به‌تک توپ را به خارج شد و در موقعیت بعدی فرشاد احمدزاده با جاگیری خوب در منطقه کور خط دفاعی نفت آبادان دروازه این تیم را گشود.

زردپوشان صنعت‌نفت هم در این نیمه چند بار در محوطه جریمه پرسپولیس خطرناک نشان دادند و یک بار نیز ضربه ایستگاهی کرار جاسم دروازه‌ی میزبان را تهدید کرد، اما این موقعیت‌ها نتیجه‌ای برای شاگردان کمالوند نداشت و نیمه اول با یک گل به‌سود پرسپولیس تمام شد.

آبادانی‌ها در آغاز نیمه دوم پرسپولیس را غافلگیر کردند و کرنر ارسالی کرار جاسم با ضربه سر علی عبدالله‌زاده گل تساوی را در سومین دقیقه از این نیمه برای صنعت‌نفت به ارمغان آورد. پرسپولیسی‌ها بعد از دریافت این گل برای دقایقی روی به بازی تهاجمی آوردند و 2 فرصت گلزنی در محوطه جریمه نفت آبادان خلق کردند که هوشیاری نوشی صوفیانی دروازه‌بان و مگنو باتیستا هافبک صنعت‌نفت مانع از به ثمر نشستن موقعیت‌های پرسپولیس شدند.

بازیکنان صنعت‌نفت نیز ضمن مقابله با فشار پرسپولیس، هنگام تصاحب توپ حضوری پرتعداد در نیمه زمین پرسپولیس داشتند و دروازه میزبان را تهدید می‌کردند. ضربه ایستگاهی کرار جاسم و فرصت خوب مگنو باتیستا از جمله صحنه‌هایی بود که صنعتی‌ها می‌توانستند از پرسپولیس پیش بیفتند، اما شانس با طلایی‌پوشان یار نبود.

در ادامه این نیمه، فرار محمدامین درویشی در دقیقه 78 این بازیکن را در حالت تک‌به‌تک با علیرضا بیرانوند قرار داد، اما مهاجم صنعت‌نفت موفق به گشودن دروازه‌ی پرسپولیس نشد و خطر از بیخ گوش قرمزپوشان عبور کرد. در دقیقه 81 هم ضربه سر محکم گادوین منشا واکنش تماشایی نوشی صوفیانی را به همراه داشت تا نتیجه مساوی پابرجا بماند و بازی به وقت اضافی کشیده شود.

در وقت اضافی که خستگی در ساق‌های بازیکنان پرسپولیس وصنعت‎‌نفت دیده می‌شد، دروازه‌های دوتیم کمتر تهدید ‌شدند و در نهایت بازی پس از 120 دقیقه تلاش به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی، تیم صنعت‌نفت آبادان 5 ضربه و پرسپولیس 4 ضربه را گل کردند تا در مجموع صنعت‌نفت با پیروزی 6 بر 5 به نیمه نهایی صعود کند.


شرح گل‌ها
1-0 (پرسپولیس): ارسال دقیق محمد انصاری به نقطه کور خط دفاعی نفت آبادان با ضربه سر فرشاد احمدزاده تکمیل شد و توپ از زیر دستان نوشی صوفیانی به درون دروازه صنعت‌نفت غلطید.

1-1 (صنعت نفت): ارسال مواج کرار جاسم از ضربه کرنر در مقابل تیر اول دروازه پرسپولیس با پرواز و ضربه سر تماشایی علی عبدالله‌زاده همراه شد تا این مدافع آبادانی همانند بازی فصل گذشته دروازه پرسپولیس را روی پاشنه بچرخاند.


در حاشیه
* تردید در برگزاری مسابقه و تغییر ساعت آغاز بازی موجب شد تا استقبال زیادی از این مسابقه صورت نگیرد.
* این بازی قرار بود ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادی برگزار شود، اما با تصمیم سازمان لیگ، رأس ساعت 14:30 سوت شروع بازی به صدا در آمد.
* تعدادی از هواداران تیم صنعت‌نفت آبادان با حضور در استادیوم آزادی به تشویق تیم محبوب‌شان پرداختند.
* کمال کامیابی‌نیا، شجاع خلیل‌زاده، فرشاد احمدزاده و محسن ربیع‌خواه به سمت نیمکت صنعت نفت رفتند و با کادر فنی این تیم به خوش و بش پرداختند.
* کرار جاسم به سمت نیمکت پرسپولیس رفت و با بشار رسن دیگر بازیکن عراقی پرسپولیس به خوش و بش پرداخت. 
* هواداران صنعت نفت محسن ربیع‌خواه بازیکن سابق نفت آبادان را مورد تشویق قرار دادند که این بازیکن پرسپولیس به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.
* رضا کرملاچعب بازیکن سابق پرسپولیس که در لیست مازاد استقلال خوزستان قرار گرفته بود، از تماشاگران ویژه این مسابقه محسوب می‌شد و بازی تیم سابقش را از نزدیک تماشا می‌کرد.
* در اواسط نیمه دوم، بازیکنان پرسپولیس به عملکرد داور معترض شدند و قاضی میدان نیز به قرمزپوشان معترض کارت زرد نشان داد.
* بعد از اعتراض بازیکنان پرسپولیس، هواداران این تیم بر علیه داور شعار دادند.
* علی عبدالله‌زاده بعد از گشودن دروازه پرسپولیس به سمت نیمکت تیمش رفت وفراز کمالوند را در آغوش کشید.
* کرار جاسم به‌دلیل مصدومیت در دقیقه 81 از بازی بیرون رفت و طالب ریکانی بازیکن جدید نفت آبادان جایگزین وی شد.
* زبیر نیک‌نفس بعد از ورود به میدان بلافاصله در پی زدن یک تکل از داور کارت زرد گرفت.
* اشکان خورشیدی که در دقیقه 101 به اشتباه برای پرسپولیس پنالتی گرفته بود، بلافاصله این اشتباه را اصلاح کرد و با همفکری کمک داور تصمیم خود را تغییر داد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار