اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
در اعتراض به عدم پرداخت کارانه از سوی دولت
پزشکان متخصص کلینیک تخصصی ویژه دولتی بیمارستان نظام مافی شوش به دلیل پرداخت نشدن کارانه، روزهای شنبه و یکشنبه در محل کار خود حاضر نشدند.
پزشکان متخصص کلینیک تخصصی ویژه دولتی بیمارستان نظام مافی شوش به دلیل پرداخت نشدن کارانه، روزهای شنبه و یکشنبه در محل کار خود حاضر نشدند.

حاضر نشدن پزشکان متخصص باعث سرگردانی ده‌ها بیماری شد که برخی از روستاهای دور برای معاینه به این درمانگاه مراجعه می‌کنند

نوروز سواری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش با تائید پرداخت نشدن کارانه پزشکان متخصص شاغل در شبکه بهداشت و درمان و درمانگاه تخصصی این شهرستان اظهار داشت:‌ شبکه بهداشت و درمان شوش و دانشگاه علوم پزشکی دزفول پیگیر پرداخت بخشی از کارانه این پزشکان است.

وی گفت: عمل نکردن شرکت ها و سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه سازمان تامین اجتماعی نسبت به تعهدات مالی خود به وزارت بهداشت و درمان موجب بروز مشکل برای تمام جامعه پزشکی کشور شده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان شوش تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر بدهی خود را به وزارت بهداشت و درمان پرداخت نمی کنند ، پرداخت کارانه پزشکان با مشکل مواجه شده است.

سواری افزود: این پزشکان متخصص در وقت اداری در بیمارستان نظام مافی شوش مشغول خدمت بوده و عصرها در کلینیک تخصصی دولتی بیمارستان نظام مافی شوش حاضر می‌شوند.

بدهی حدود 5 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت 

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر 13 الی 14 ماهه در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان اظهارداشت: عدم تخصیص کامل بودجه یکی از مهمترین معضلات سد راه طرح تحول سلامت است

وی گفت: متاسفانه سهم قانونی طرح تحول سلامت از 10 درصد هدفمندی یارانه و یک درصد ارزش افزوده پرداخت نشد بنابراین این انباشت بدهی منجر به  تاخیر 13 الی 14 ماهه در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت بهداشت نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان به پزشکان و پرستاران بدهی دارد،انتظار داریم وزارت بهداشت با تمهیدات اتخاذ شده به تدریج این مطالبات را پرداخت کند.

کلینیک تخصصی دولتی بیمارستان نظام مافی شوش به خاطر تعرفه 45 هزار ریالی پزشکان متخصص ، تنها امید بیمارانی است که توان پرداخت هزینه بالای معاینه پزشکان متخصص و فوق تخصص در مطب را ندارند. شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان دارد.

/تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار