شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۹

روزنامه آرمان در قالب شنیده‌نگاری‌های امروز چهارشنبه خود نوشت:

*شنیده شد که بعد از مدت‌ها انتقاد اعضا و کارکنان پژوهشکده حمل و نقل، روز گذشته خبر برکناری دکتر محمود عامری، رئیس پژوهشکده اعلام شد. تین‌نیوز نوشت؛ بخش اخبار و اطلاعات سایت دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرد: با حکم مورخ 18 تیرماه 1392 ریاست دانشگاه علم و صنعت، دکتر بیژن غفاری قمی برای مدت دو سال به عنوان سرپرست پژوهشکده حمل و نقل منصوب شد.

*شنیده شد که پژوهشگران پاکستانی یک موتور جست‌وجوی اینترنتی اسلامی راه‌اندازی کرده‌اند که وب‌سایت‌های دارای محتوای ضداسلامی را مسدود می‌کند. مهر نوشت؛ این موتور جست‌وجو به یک سیستم فیلترینگ خاص مجهز است که براساس قوانین شرع اسلام، محتوای حرام را مسدود می‌کند. این سیستم برای احترام به فرهنگ اسلامی طراحی شده است. این موتور جست‌وجو که Halalgoogling نام دارد جایگزینی برای موتور‌های جست‌وجوی کنونی است که نیاز مسلمانان را پاسخ نمی‌گوید.

*شنیده شد که خبرگزاری فرانسه درخبری از استعفای نخست‌وزیر حکومت موقت ائتلاف معارضان سوریه خبر داد. هیتو تاکید کرده که نمی‌تواند وظیفه خود به عنوان نخست‌وزیر ائتلاف معارضان را ادامه دهد. ائتلاف معارضان خارج‌نشین با وجود اختلافات فراوان غسان هیتو را برای تصدی جایگاه نخست‌وزیری در حکومت موقت معارضان انتخاب کرده بودند. هیتو نیز در نخستین نشست مطبوعاتی خود اعلام کرده بود که تحت هیچ شرایطی با حکومت بشار اسد مذاکره نخواهد کرد.

*شنیده شد که رئیس‌جمهوری سابق پاکستان درحالی در دادگاه حضور یافت که ممکن است به اتهام خیانت به کشور با حکم اعدام مواجه شود. روزنامه ساندی مورنینگ نوشت؛ ژنرال پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان 14 سال پیش با انجام کودتا، قدرت را از دست نواز شریف درآورد و پس از 4 سال تبعید خودخواسته در امارات به کشورش بازگشت تا در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند. با این وجود، وی به اتهام خیانت به پاکستان، عزل قضات عالی و دست داشتن در ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر فقید این کشور دادگاهی شده و احتمال حکم اعدام وی وجود دارد.

*شنیده شد که 4 نفر از شهروندان ترکیه که گفته می‌شود دو نفر از آنها ایرانی هستند از سوی دادگاهی در ارزروم ترکیه به اتهام تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات ارتش، وزارت اطلاعات ترکیه (میت) و برخی دیگر از سازمان‌های دولتی این کشور به نهادهای اطلاعاتی ایران، محاکمه شدند. عصر ایران به نقل از «ترند» نوشت؛ اتهام این 4 نفر دادن اطلاعاتی درباره ارتش و نهادهای اطلاعاتی برخی دیگر از اطلاعات مربوط به احزاب کردی به دستگاه‌های اطلاعاتی در ایران است.

*شنیده شد که مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری صدرا که بهمن‌ماه سال 91 پس از سرمایه‌گذاری در طرح نوسازی خودروهای فرسوده و چند باشگاه‌ ورزشی به صنعت چای ورود پیدا کرد و پس از چند ماه به‌صورت کاملا ناگهانی از سرمایه‌گذاری در این بخش کنار گذاشته شد در نامه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب به بیان آنچه به گفته وی «حواشی و دست‌های پشت پرده» خوانده شده، پرداخته است. ایسنا نوشت؛ شهرام قویدل که شرکتش اکنون با شکایت برخی پلمب شده در این نامه سرگشاده ضمن بررسی دلایل تعطیل شدن شرکت به موضوعاتی اشاره کرده که مراجع قضایی و مسئولان ذی‌ربط با جدیت بیشتری پیگیر آنها باشند.

*شنیده شد که وزارت کشور انگلیس 60 نفر از مقامات روسیه را که ادعا می‌شود در مرگ سرگئی مگنیتسکی، وکیل روس در سال 2009 دست داشته‌اند از سفر به انگلیس منع کرد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ وزارت کشور انگلیس این اقدام را پس از آن انجام داد که کمیسیون امنیت و همکاری آمریکا در اروپا به ریاست سناتور بنجامین کاردین 60 تن از مقامات روس را ماه ژوئن سال گذشته در فهرست موسوم به مگنیتسکی قرار داد.

*شنیده شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه طرح واشنگتن برای ارسال محموله‌های سلاح به مخالفان سوریه را به حالت تعلیق درآورد. منابع امنیت ملی آمریکا در این خصوص به خبرگزاری رویترز اعلام کردند، کمیته‌های اطلاعات در سنای آمریکا و مجلس نمایندگان در نشستی پشت درهای بسته نسبت به تلاش‌های اوباما برای حمایت از مخالفان سوریه به دلیل ترس از اینکه این سلاح‌ها به دست گروه‌های تندرو بیفتد مواضع محافظه‌کارانه اتخاذ کردند.

*شنیده شد که منابع وابسته به مخالفان بحرینی از صدور حکم حبس به‌مدت 3 سال برای 5 بحرینی به جرم آتش زدن لاستیک خبر دادند. پایگاه المنامه نوشت؛ دادگاه عالی کیفری به ریاست قاضی شیخ محمد بن علی آل خلیفه و عضویت ضیا هریدی و علی الکعبی 5 بحرینی را به اتهام آتش زدن لاستیک، تجمع غیرقانونی و ایجاد آشوب و به‌کارگیری بمب‌های آتش‌زا به 3 سال حبس محکوم کرد.

*شنیده شد که مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری اظهارات یکی از مسئولان اسبق فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه «احمدی‌نژاد می‌خواست رئیس فدراسیون فوتبال باشد» را تکذیب کرد. دور روز پیش محسن صفایی فراهانی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی با سایت قانون عنوان کرد احمدی‌نژاد در دوره‌ای که فوتبال ایران در مرز تعلیق و زیر فشار فیفا بوده است قصد داشته نامزد ریاست فدراسیون بشود.

متن این تکذیبیه به شرح زیر است:در پی انتشار خبری غیر واقعی در برخی سایت‌های خبری با عنوان «احمدی‌نژاد می‌خواست رئیس فدراسیون فوتبال باشد» که منتسب به یکی از مسئولان اسبق فدراسیون فوتبال است، به اطلاع می‌رساند که این خبر به اصطلاح افشاگرانه علیه رئیس‌جمهور کاملاً کذب و بی‌اساس است. مرکز روابط عمومی و رسانه دفتر رئیس‌جمهور برای چندمین بار، همه اشخاص و رسانه‌ها را به رعایت اخلاق اسلامی و تقوای الهی دعوت کرده و مجدداً توصیه می‌کند که با انتشار اخبار دروغ اعتبار و وجهه خود را در نزد افکار عمومی مخدوش نکنند.»

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار