اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
امام جمعه موقت اهواز:
حسن زاده با بیان اینکه طبیعت دانشجو این است که می‌خواهد به وضع موجود اعتراض کند، گفت: اعتراض برای اصلاح و حرکت رو به جلو ارزشمند است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در کنگره «مصطفای شهید با گفتمان جوان مؤمن انقلابی و پانزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز» که امروز ۱۸ دی‌ماه در تالار شهدا این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سالگرد شهدای گمنام در این دانشگاه اظهار کرد: در آن زمان موانعی بر سر راه تدفین پیکر شهدا وجود داشت که برخی منطقی و برخی غیرمنطقی بودند.

بسیاری از مسئولان دانشگاه در آن زمان به سراغ شهرداری رفتند و از آنها خواستند که اجازه ندهد شهدای گمنام در دانشگاه دفن شود اما با تلاش‌ها و حمایت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این اقدام انجام گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم و فرمایش رسول اکرم(ص) «فوق کل ذی بر بر حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه بر؛ بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی نیست.»، گفت: در سوره یاسین خداوند سبحان می‌فرماید: «قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ، بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ؛ [سرانجام به جرم ايمان كشته شد و بدو] گفته شد به بهشت درآى گفت اى كاش قوم من مى‏ دانستند كه پروردگارم چگونه مرا آمرزيد و در زمره عزيزانم قرار داد.» 

همچنین در زیارت اربعین آمده است که «خداوند بنده‌اش حسین(ع) را به واسطه شهادت گرامی داشت.» وقتی که خون انسان در راه خداوند به زمین ریخته می‌شود، هیچ ارزشی بالاتر از آن نیست. به ویژه شهدای گمنامی که هیچ اثری از آنها به خانواده‌هایشان نرسیده است.

شهدایی که در کمال اخلاص و مظلومیت به شهادت رسیدند؛ محاصره‌ها، گرسنگی‌ها و تشنگی‌هایی که شهدا در دوران دفاع مقدس به آن گرفتار شدند، خطوط مواصلاتی که قطع می‌شد و امکان رسیدن آذوقه به رزمندگان نبود و چه بسیاری از شهدا که با تشنگی به شهادت رسیدند.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه شهدا حجت را بر ما تمام کردند و ما هیچ عذر و بهانه‌ای در قیامت نداریم، تصریح کرد: عزت و سربلندی ما در دنیای امروز به هیچ وجه قابل انکار نیست. تمام سیاست‌هایی که استکبار جهانی و به فرموده امام، شیطان بزرگ در منطقه پیاده کرد به واسطه نظام جمهوری اسلامی برهم خورد. 

اگر شهدای ما نبودند، گروه‌های تکفیری بغداد و دمشق را می‌گرفتند. مشاهده می‌کنیم که بیشترین حامی رژیم مستبد عربستان سعودی، آمریکا است. ما همواره در برابر این سیاست‌های استکباری ایستادگی کردیم و اگر این مقاومت را نمی‌خواستیم، چرا سختی‌ها را تحمل کردیم؟ این سختی‌ها را تحمل کردیم تا خودمان تصمیم‌گیرنده باشیم. 

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: بخشی از تحرکات اخیر در داخل کشور از خارج هدایت شد و برخی هم به خاطر ناکارآمدی مسئولان بود. تمام آنچه که دست به دست هم داد در کوتاه‌ترین مدت به خوبی جمع شد. نمی‌خواهیم بگوییم خطر برطرف شده؛ وقتی خطر برطرف می‌شود که با همه وجود برای خدمت به مردم به صحنه بیاییم و همان روحیه انقلابی که موردنظر مقام معظم رهبری است، به کار گرفته شود.

آمریکا و پیروان آن از امنیت و عزتی که در کشور ما وجود دارد، عصبانی هستند. اگرچه برای دستیابی به این عزت و امنیت هزینه‌های زیادی همچون شهدای ترور، شهدای هسته‌ای، مدافعان حرم و دفاع مقدس را تقدیم کردند اما به همه اینها افتخار می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افتخارات نظام جمهوری اسلامی باید برای نسل جوان بیان شود، گفت: این افتخارات نه فقط در عرصه بین‌الملل بلکه در سایر زمینه‌ها از آن ما است. زمانی که انقلاب پیروز شد یک متخصص مغز و اعصاب در خوزستان نداشتیم اما اکنون مشاهده می‌کنیم که نیروهای نخبه بسیاری در استان وجود دارد که با روحیه انقلابی رشد کردند.

اینها باید به نسل جوان معرفی شوند. در دوران تحریم به دلیل همه آن محدودیت‌ها اعضای هیات علمی دانشگاه‌های ما برای ثبت مقالات علمی خود در مجلات بین‌المللی دچار مشکل می‌شدند. این افتخارآفرینی‌ها در شرایط عادی به وجود نیامد بلکه همه آنها در شرایط دشوار رقم خورد.

حسن‌زاده گفت: خارجی‌ها هیچ دانشجویی از ما را که مرتبط با مباحث هسته‌ای تحصیل کرده باشد، نمی‌پذیرند. این جهش‌های علمی و هسته‌ای تنها با همت استادان و دانشجویان همین کشور به دست آمد اما این دستاوردها به جوانان معرفی نمی‌شوند و آنها از افتخارات بی‌خبر هستند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه طبیعت دانشجو این است که می‌خواهد به وضع موجود اعتراض کند، گفت: اعتراض برای اصلاح و حرکت رو به جلو ارزشمند است.

 رسالت امروز ما همان رسالت شهید احمدی‌روشن و دیگر شهدای هسته‌ای است که رسالت علمی شناخته می‌شود. همه ما از کمبود آب گلایه داریم. بین استان‌ها در این زمینه نزاع پیش آمده است.

هیچ سالی در زمستان، کارون به اندازه امسال این چنین خالی نبوده است. اینجا است که نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها به چشم می‌آید. آنها باید شیوه‌های علمی حداکثر استفاده از حداقل آب را به جامعه عرضه کنند. این برای ما مایه شرمساری است که نگران پایان‌نامه‌های تقلبی و سفارشی در دانشگاه و حوزه علمیه باشیم. 

اینها برایش باید فکر شود؛ اخلاق باید در محیط‌های علمی ما حکمفرما شود و ایثار و فداکاری‌های پزشکان را داشته باشیم. 

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه آنچه دشمن می‌خواهد، تفرقه است، گفت: از روشن‌ترین پیام‌هایی که در پیام‌های غلطی که داده می‌شد، وجود داشت، پیام یک شعار را مورد توجه قرار دهیم که می‌گفت: «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، اینه تمام ماجرا» اینجا دیگر بحث جناحی نیست، اصل نظام توسط دشمن مورد هدف قرار گرفته است.

باید کارآمدی نظام را اثبات کنیم. پایه‌های این موضوع در دانشگاه‌های ما است. در دنیای امروز که علم و تکنولوژی حرف اول را می‌زنند شیوه‌های سنتی جواب نمی‌دهد.

وی گفت: آنچه که در موضوع اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری است، جز با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان قابل تحقق نیست و همه این مباحث به همین شرکت‌هایی که باید بنیان آن در دانشگاه‌ها گذاشته شود، بازمی‌گردد. تلاش‌های خیلی خوبی صورت گرفته است.

/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار