شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵

روزنامه آرمان در قالب شنیده‌های امروز شنبه خود نوشت:

*شنیده شد که یک صیاد هرمزگانی به نمایندگی از مردم این استان به پاس 21 سفر احمدی‌نژاد به هرمزگان با لوح تقدیر از وی تجلیل کرد. لوح سپاس مردم هرمزگان از رئیس‌جمهور توسط یک صیاد هرمزگانی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی به وی اعطا شد. یادآور می‌شود محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور ایران از آغاز به کار دولت نهم تاکنون 21 بار در قالب سفرهای استانی و سفرهای پروژه‌ای به این استان سفر کرده است که این میزان سفر توسط یک رئیس‌جمهور به این استان بی‌سابقه است.

اغلب سفرهای احمدی‌نژاد در راستای بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی، انرژی‌بر و دیگر پروژه‌های عمرانی بوده است. رئیس‌جمهور به اتفاق هیات همراه با ورود به هرمزگان، در آب‌های قشم و منطقه صنعتی غرب بندرعباس 4 پروژه عمرانی صنعتی دیگر را نیز به بهره‌برداری رساند.

*شنیده شد که با روی کار آمدن دولت جدید حتی نمایندگان نیز مشی خود را عوض کرده‌‌ و با‌ چرخش 180 درجه‌ای، جهت خود را با مواضع پیشینشان عوض کرده‌اند، به گونه‌ای که چند روز پیش، مهدی کوچک‌زاده در ‌محفلی دوستانه و در کنار برخی‌ خبرنگاران پارلمانی وابسته به اصولگرایان، مواضع جدید خود را تشریح کرد.

تابناک نوشت؛ وی در پاسخ به این پرسش که ‌آیا برای دولت جدید پستی به شما پیشنهاد نشده است، گفت: ما گفته‌ایم که قفل‌سازیم و کلید آنها تا قفل ما نباشد، به هیچ دردی نمی‌خورد. وی همچنین گفت: این همه حرف ‌علیه ما در این هشت سال زده شده است. یکی بگوید احمدی‌نژاد به من یکی چه چیزی داده است. ما هیچ چیزی گیرمان نیامده است.

*شنیده شد که غلامعلی رضایی، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اعدام 9نفراز عوامل اصلی تهیه و توزیع موادمخدر دراستان طی چند روز گذشته گفت: این روند ادامه دارد. علاوه بر این از دو سال پیش تاکنون 18 حکم اعدام در استان اردبیل اجرا شده و حدود 22 حکم اعدام دیگر برای اجرا در انتظار تایید نهایی هستند. انتخاب به نقل از سایت دادگستری اردبیل نوشت؛ رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل افزود: مصادره کلیه اموال قاچاقچیان و صدوراحکام اعدام تا برچیده شدن کامل بساط سوداگران مرگ از استان غیور و ولایتمدار اردبیل ادامه خواهد داشت.

*شنیده شد که نخستین گام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب برای بهبود روابط با جهان با سفر دیپلمات‌های وزارت خارجه ایران به ایتالیا کلید خورد. تیک نوشت؛ در هفته اخیر، هیاتی از وزارت خارجه ایران به رهبری میرفخار، مدیرکل امور کنسولی به ایتالیا سفر و با مقامات وزارت خارجه ایتالیا دیدار کرد.

میکله والنسیزه، قائم‌مقام وزارت امور خارجه ایتالیا، پس از دیدار با هیات ایرانی به ریاست سیدحسین میرفخار، مدیرکل امور کنسولی وزارت امورخارجه ایران گفت: برای ما گفت‌وگو با ایران با هدف تحقق همکاریهای عملی، ضروری است. وی افزود: دیدار امروز نشان‌دهنده تحولات تشویق‌کننده‌ای است که با انتخاب حسن روحانی ایجاد شده است. در جریان دیدار هیات ایرانی با هیاتی از وزارت امورخارجه ایتالیا به ریاست کریستینا راوالیا، مدیرکل امور ایتالیایی‌های مقیم خارج، مسائل مختلف کنسولی منجمله تبادلات فرهنگی، دانشجویی و جهانگردی و همچنین امور مرتبط با صدور روادید مورد بررسی دو طرف قرار گرفت.

*شنیده شد که دادستانان در جنوب ایالت کالیفرنیا روز پنجشنبه همسر یکی از شاهزاده‌های عربستان سعودی را در پی انتقال یک زن کنیایی به آمریکا، به قاچاق انسان متهم کردند. انتخاب نوشت؛ دادستانان محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند مشعل علیبان 42 ساله همسر شاهزاده عبدالرحمن بن ناصر بن عبدالعزیز آل سعود در ماه مه یک زن کنیایی را به آمریکا منتقل کرد و این زن را برخلاف خواسته وی در ازای پرداخت ماهانه 220 دلار، به عنوان خدمه در عمارتی در منطقه ایرواین (Irvine ) در کالیفرنیا نگه داشت.

دادستانان تصریح کرد مشعل عیلبان روادید زن کنیایی را از او گرفته بود و این زن مجبور بود در خانه علیبان بی‌وقفه به فعالیت‌هایی همچون ظرفشویی، آشپزی، اتوکشی و نظافت بپردازد. براساس این گزارش اتهام وارده به علیبان قاچاق انسان است و در صورت اثبات جرم، وی به تا 12 سال زندان محکوم خواهد شد.

*شنیده شد که وزیر ارتباطات درباره اظهارت اخیر خود پیرامون لایه‌های جوی و انتقال صوت و تصویر و ارتباط این موضوعات با انتقال صدای امام زمان (عج) از این طریق، گفت: چنین چیزی که نوشته شد را نگفته بودم. پارسینه نوشت؛ محمد حسن نامی با حضور در برنامه آسمان شب که از شبکه چهار سیما پخش می‌شد، درباره اظهارت اخیر خود پیرامون لایه‌های جوی و انتقال صوت و تصویر و ارتباط این موضوعات با انتقال صدای امام زمان (عج) از این طریق، اظهار کرد: متاسفانه چنین چیزی که نوشته شد را نگفته بودم و برای تصدیق این موضوع، هم فیلم آن مراسم وجود دارد و هم 1530 نفر آدم آنجا نشسته بودند که شاهد ماجرا هستند.

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار