اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
برای قاطبه گروه های مرجع و افراد شاخصی که از این نمایشگاه دیدن کردند گونه گونی طیف عملکردی و توفیقات در انجام وظایف خطیر اداره کل اطلاعات خوزستان درخور توجه بود

شوشان : دیدار امسال مدیران و پرسنل وزارت اطلاعات با مقام معظم رهبری و تاکیدات و تبیین دوباره ایشان بر مسیر کاری و راهبردی وزارت اطلاعات حاوی نکاتی قابل تامل بود که از مهم ترین آنها این پیام بود که وزارت اطلاعات «جناح انقلاب» است و هرگونه جناح بازی در این نهاد حساس گناه است که جا دارد این نقطه نظر معظم له مورد دقت و کندو کاو قرار بگیرد.

امروز در حالی در ابتدای هفته پاسداشت مقام سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته ایم که شاید بیش از هر زمان دیگری توجه به تحولات منطقه پر آشوب خاورمیانه نقش این دستگاه حساس و ایمنی بخش و راصد را در ایجاد امنیت پایدار در جامعه ایرانی آشکار می سازد. در هر حال ساختن یک آرامش و امنیت مداوم و برقرار با گستردگی جغرافیا و تنوع و گونه گونی اقلیم و مناطق و اقوام و در شرایطی که نظام سلطه و رقبای منطقه ای با بودجه ها یی کلان و تکنولوژی پیشرفته و به مدد انواع نحله های افراطی و سیستم های جاسوسی و عملیاتی خود سعی در مخدوش کردن امنیت کشور ما و فریب و نفوذ و ضربه زدن و ترور شخصیت ها و اندیشمندان و ایجاد تفرقه و بلوا و اغتشاش هستند ، کاری ست بس سترگ که مقابله با آنها را نظام و جامعه اطلاعاتی کشور برعهده دارد که پیش قراول آنها وزارت اطلاعات می باشد.

پیام و فرمایش رهبری در جمع مدیران و پرسنل وزارت اطلاعات در واقع نوعی تاکید بر تداوم راهی ست که تاکنون توفیقات فراوان این نهاد را رقم زده است و از طرف دیگر نوعی انذار است به گروه ها و خطوط سیاسی که برای رسیدن به قدرت و ثروت حاضر به هزینه کردن از بسیاری موقعیت ها و باورها هستند به نحوی که بعضاً کارکردی غیر ملی و ضد توسعه ای می یابند.

به مناسبت آغاز هفته گرامی داشت سربازان گمنام از روز شنبه نمایشگاهی در اداره کل اطلاعات خوزستان دایر گردیده است که چکیده ای از دستاوردهای این نهاد را در حوزه های مختلف از قبیل مراحل شناخت تجمعات و مبارزه با اغتشاشات، رسانه های مکتوب و مجازی و شبکه های اجتماعی، آسیب های اجتماعی، نحله ها و فرقه های انحرافی عقیدتی (شیرازی و یمانی و سرخی و ...)، بهاییت، سلطنت طلبان، منافقین و گروه ری استارت، حوزه حساس اقوام، تکنولوژی و نرم افزار، سلفی گری و وهابیت و مبارزه با گروه های تکفیری، اقدامات معاونت برون مرزی و ضد جاسوسی، مبارزه با مفاسد اداری و مالی و فرار مالیاتی، شمه ای از اقدامات عملیاتی در ضربه زدن به گروه های خرابکار و ... را عرضه کرده است.

برای قاطبه گروه های مرجع و افراد شاخصی که از این نمایشگاه دیدن کردند گونه گونی طیف عملکردی و توفیقات در انجام وظایف خطیر اداره کل اطلاعات خوزستان درخور توجه بود. اینکه هم سازمانی بتواند روحیه جهادی و مراقبتی و عملیاتی به وقت ضرورت را در عین گمنامی و ایثارگری پرسنلی داشته باشد و هم آن چنان به کار عمیق کارشناسی و آماری و تحلیلی و پایش داده ها پایبند باشد که اجازه ورود نگاه های سلیقه ای و جناحی و پیش فرضی را ندهد جای خوشوقتی و امیدواری ست.

در ابتدای آغاز به کار نمایشگاه یکی از معاونین اداره کل به تشریح اهداف سازمانی پرداخت که از مهم ترین آنها اعتقاد به هم افزایی بین اعضای جامعه اطلاعاتی کشور بود که قطعا این نگاه بجای موازی کاری یا رقابت های منفی و کاذب می تواند در خدمت به انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران کارامد باشد.

آنچه فصل مشترک بخش های مختلف نمایشگاه بود توجه به شناخت و تحلیل درست و عینی وقایع معتنا به بود تا بتوان برای حل آنها چاره اندیشی نمود. اگر چه ممکن است بخش های عملیاتی یا ضد جاسوسی به دلیل ماهیت ناپیدا و غیر رسانه ای و همچنین مبهم و غیر شفاف بودن یا سری بودن آنان برای بینندگان جذابیت بیشتری داشته باشد اما بخش آسیب های اجتماعی یکی از نقاط قوت نمایشگاه بود که اتفاقاً آماری در دسترس دارد و به گونه ای جامعه شناسانه و عمیق تدارک دیده شده بود و البته توجه به آمارهای ارایه شده به نحوی بود که بیننده در می یابد که زنگ های هشدار آسیب ها که جامعه را مستعد جرم و خشونت و ناامنی می نماید در کم کاری نهادها و افراد مسئول به صدا درآمده است. آمارهایی از طلاق، اعتیاد، بزهکاری، خشونت، قتل و نزاع و ...

قرار گرفتن بخش آسیب های اجتماعی نمایشگاه در ورودی سالن بازدید شاید بیش از هر چیز نشانگر آن است که جامعه پر آسیب مهیای هر بحرانی ست و اتفاقاً می توان درمان دردها را هم در این بخش جست. این نگاه به اجتماع را باید به فال نیک گرفت چرا که دستاوردهای بخش ضد جاسوسی یا برون مرزی در ابتدای زنجیره اقدامات نیست تا همه ناکامی ها به خارج یا دشمنان و رقبا نسبت داده شود بلکه آسیب های اجتماعی زاییده آن است و محیط را برای موفق نمودن ترفندها و نقشه های بیرونی آماده می کند.

اشراف بر تجمعات، شناخت انگیزه های دخیل از قبیل محیط زیستی، کارگری، صنفی، معیشتی و آنچه که به دغدغه های مردم برمی گردد و جدا کردن آنان از سوء نیت گروه های خرابکار خط و نشان دار که سعی می کنند با به آشوب کشانیدن تجمعات از آب گل آلود ماهی مقصود سوء خویش را بگیرند و شناخت جزیی و ریز به ریز از عوامل و تنگناها نشانگر سال ها ممارست در شناخت زمینه ها و علل و عوامب و ذینفعان و سوء استفاده کنندگان دارد به طوری که بخشی از توان این اداره کل علاوه بر رصد تجمعات می بایست صرف خرابکارانی شود که ممکن است این تجمعات را به شکل رادیکال به خاک و خون بکشند یا بمب گزاری نمایند و مترصدند تا در صفوف رخنه نمایند.

با توجه به ارائه گوشه ای از خدمات در مبارزه با مفاسد مالی لیکن انتظار به حق جامعه آن است که جامعه اطلاعاتی کشور نسبت به فساد اداری و مالی و بازار پولی حساس تر و هشیار تر بوده و به شکل گسترده تر عمل نماید.  

نمایشگاه نشان می داد که اداره کل در بالاترین سوح مسئولتی در حوزه اقوام، بزرگان و نخبگان آنها به عنوان فرصت داراری روابط و کارکرد است و خود نیز در شاخص های عملکردی علاوه بر اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب جناحی عمل نمی کند و خود را متعلق به جناح انقلاب می داند از طرفی قومی نیز عمل ننموده و به ظرفیت اقوام به عنوان فرصت می نگرد چنانچه در خوزستان و جغرافیای همجوار با تحرکات داعش و پیوستگی زبانی چه بسا انتظار می رفت که تکانه های بیشتری وارد استان شود اما در سال های گذشته که منطقه کانون فتنه بود خوزستان امنیتی مثال زدنی داشت و عملا دشمنان موفق به یارگیری چندانی نشده و با مرتکبین و عوامل عملیات های ایذایی آنان مثل حمله به اتوبوس کاروان راهیان نور یا پاسگاه انتظامی و ... در کمترین زمان ممکن برخورد شده به نحوی که نتوانسته اند دامنه عملیات محدود خود را گسترش دهند.

به طور قطع رسیدن به چنین توانمندی در شناخت ریشه ها و عوامل و برخورد با نفوذ و عملیات دشمنان و در عین حال امن نگه داشتن جامعه برای هز سرویس اطلاعاتی همانند آنچه در ایران و خاصه خوزستان می گذرد مایه مباهات و نشان از افتخار و کسب موفقیت حرفه ای در انجام وظایف محوله است که این اقتدار و اشراف و در عین حال سلامت سیستمی محقق نشده است مگر در عزم و عقیده راسخ در صیانت از انقلاب اسلامی و فرمایشات رهبری و منافع ملی و بالاتر از همه باور به اینکه این سربازان گمنان در واقع خدمت خود را به حضرت ولی عصر (عج) عرضه می نمایند.

امیدواریم این هم افزایی و وحدتی که بین ارتش و سپاه وجود دارد و در هفته گذشته در رفتار و گفتار فرماندهان نظامی کشور به منصه ظهور رسید به کوری چشم دشمنان و بدخواهان بین جامعه اطلاعاتی کشور نیز تا اعتلای انقلاب اسلامی امتداد یابد.

 توفیقات روز افزون سربازان گمنان آقا امام زمان (عج) را در خدمت به میهن و نظام اسلامی و ملت مقاوم ایران و مسلمانان و آزادگان جهان از درگاه حضرت احدیت مسالت داریم و مجدداً این هفته را به تمامی ایثارگران این عرصه و خانواده های مقاوم و صبور آنان تبریک می گوییم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
comment
0
2
comment خدا همگیتان را سلامت و پایدار نگهدارد بعد از خدا مردم چشم امیدشان به شماست و راحت شب ها را استراحت میکنند
خدایی هرچه بهتان بدهند باز هم کم است
از همه اقوام و زبان که هستید ممنون از تلاشتان
لطفا مواظب کشور باشید خدا به شما و خانواده هایتان خیر بدهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار