اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت

زاد بوم گرایی یک گفتمان کاسموپولیتیسم Cosmopolitanism) یا بطور واضح یک گرایش جهان‌وطنی، به مفهوم واقعی و باورمند آن است که در تعریف توسعه پایدار و آرمان های بشری و علائق مربوط به آن، نسبت  خود را با تمام جهان، فازغ از دغدغه های تخیلی و توهمی قومی-ملی و سرزمینی تعریف می نماید.

بنابراین جهان و محیط زیست انسانی، پیوسته جزیی لاینفک از غایت آرمانی در گفتمان زادبوم گرایی محسوب می شوند.

مع الوصف بر اساس این منطق فرهیخته تعصبات کور قومی و تعلقات واگرایانه ی سرزمینی هیچ قرابتی با این گفتمان ندارند.

الغرض، کم و بیش در بعضی از شهرهای استان خوزستان علاوه بر تعصبات قومی به رگه هایی از تعلقات واگرایانه ی سرزمینی هم در بین بعضی از اقشار جوان برخورد می کنیم که مایه ی شرمساری و نشانه ی عقب ماندگی و نارس بودن بلوغ فکری در جامعه ی رو به رشد خوزستانی است.

البته ناگفته نماند بعضی از عقبه های  این تفکرات نابه هنجار، تابع سیاست های نامریی جریانات خاصی هستند که ترفند قدیمی "تفرقه بیانداز و حکومت کن" را در بین قدرت طلبان مثلث زور و زر و تزویر ترویج داده که در گذشته بیشتر دیده می شد که بر این سیاق، جنگ های نعمتی و حیدری و تفرقه ی بین شهری را رقم می زدند.

 به هرحال آگاهی نخبگان و اکابر شهرها باید کارساز باشند که نگذارند منافع مردم و شهرها دستخوش بعضی از رقابت های سیاسی افراد خام و یا خدای ناکرده  بدخواه بشوند و به مصداق " همه ی ایران سرای من است" عمل نموده و در بزنگاه هر تفرقه در صحنه منازعات حضور به هم رسانده و پادرمیانی و وساطت نمایند تا کارها به جاهای باریک و حاد کشیده نشوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار