اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

شوشان -  هوشنگ نوبخت  :

بیش از چند سال است که تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان تنها سرگرمی و دلخوشی روحی و روانی شهری است که نه روحیه ی مناسبی دارد و نه روان پاک و سیقل داده ای .

مردم و بخصوص جوانان مسجدسلیمان با حمایت همه ی خوزستانی ها و بخصوص قوم لر و منطقه ی زاگرس آنقدر توان و انرژی مضاعف گذاشتند و آنرا به روح تیم انتقال دادند تا بالاخره مجوز صعود این باشگاه را به برترین سطح فوتبال کشور بگیرند .

نتیجه ی اینهمه زحمت و پشتیبانی و حمایت تنها در ساز و دهل روز صعود خلاصه شد و انگار که سقف خواسته های مردم و مسئولین مسجدسلیمان همین بود غافل از اینکه تازه قدم در راهی نهادند که آغاز مسیر خوشبختی برای سرزمینی است که تشنه ی فریاد کشیدن است و باید تمام ایران و حتا دنیا صدای خفته در گلویش را از تریبون جهانی فوتبال بشنوند .

فوتبال برای جغرافیای مسجدسلیمان و لالی و هفتکل و اندیکا و زاگرس تنها یک بازی و سرگرمی نیست ، فوتبال یک بلندگو ست که مردم مظلوم و فراموش شده ی این دیار با پاس دادن مشکلات شان به رسانه ها ، تور دروازه ی بی عدالتی را پاره کنند .

بگذریم و به اصل ماجرا بپردازیم .

درست ۴۸ ساعت بعد از جشن صعود اعلام شد که شرکت نفت قصد باشگاه داری ندارد یعنی ریختن یک سطل آب سرد بر پیکر داغ احساسات یک قوم بزرگ و در حالیکه پس از این خبر همه ی مسجدسلیمان باید ساز چپ می نواختند و علت مرگ این تیم نوظهور در بطن صعود را خواستار می شدند در سکوتی تاریخی فرو رفتند که حکایت از پوچی و ولنگاری مردم و مسئولین یک شهر خاکستری است .

آیا مردم ، جوانان و مسئولین مسجدسلیمان نباید پیگیر و مطالبه گر باشند که چرا پایتخت نفت و انرژی ایران و خاورمیانه نخواهد و یا نتواند از بار مالی یک باشگاه فوتبال دربیاید ؟

آیا کل تشکیلات و چاه ها و پتروشیمی ها و سدهای مسجدسلیمان به اندازه هدایتی سرمایه ندارند که تیم فوتبال نماینده قوم لر را پشتیبانی کنند ؟

آیا وقت آن نیست که تا فرصت نسوخته و سوت آغاز لیگ زده نشده یکبار برای همیشه تکلیف خودمان و شهرمان و تیم مان را با مسئولین و تشکیلات نفت مشخص کنیم تا ببینیم در کجای معادلات واقعی شان هستیم ؟

من بعنوان یک هوادار و بعنوان یک کارشناس فوتبال هیچ آینده ای برای این تیم متصور نیستم و شک ندارم که گزینه ی اول سقوط مجدد به لیگ یک همان تیمی است که خیلی ها با احساسات پاک شان آنرا شیران زاگرس نامیدند .

شیرانی که به خواب زمستانی عمیقی فرو رفته اند آنهم در فصل شکوفایی فوتبال و زمانیکه همه دارند خودشان را برای بزرگترین رخداد فوتبالی و شاید سیاسی و اجتماعی کشور آماده می کنند .

امیدوارم تنها در عرض چند روز آینده ، مسئولین نفت و نماینده مسجدسلیمان و فرماندار و هر کسی که برای صعود این تیم پیام تبریک فرستاد و عکس یادگاری گرفت به منه رسانه پاسخ بدهد که چرا و بر اساس کدام منطق و ادله تشکیلات نفت ایران نمی خواهند در پایتخت نفتی ایران برای تنها دلخوشی مردمی که طلب کار تاریخ اند ، هزینه کند و تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان را به حال خودش رها کند ؟

بی صبرانه منتظر پاسخ شما و مطالبه و  عکس العمل مردم مسجدسلیمان می مانم  وگرنه من هم خواب زمستانی در دل بهار را خوب می شناسم و اینچنین خواهم کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار