شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
در جلسه شورای کشاورزی استان خوزستان مطرح شد:
شریعتی: طرح جامع مقابله با کانون داخلی گرد و غبار تا سه ماه آینده توسط کارشناسان و دانشگاه‌ها تهیه می شود.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای کشاورزی استان بیان کرد: طرح جامع مقابله با کانون داخلی گرد و غبار تا سه ماه آینده توسط کارشناسان و دانشگاه‌ها تهیه می شود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در حوزه مقابله با کانون های داخلی ریزگردها با همکاری تعدادی از کارشناسان خبره و با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و دانشگاه‌های صنعتی شریف و شهید چمران اهواز طرح جامع گرد و غبار، ظرف سه ماه آینده بطور کامل آماده خواهد شد.

وی افزود: پس تهیه این طرح جامع با همکاری سازمان آب و برق خوزستان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مرکز تحقیقات کشاورزی از مهر ماه سال جاری 100 میلیون دلار که به خوزستان اختصاص داده شده، را با مدیریت طرح جامع تهیه شده در دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها گام موثری در این حوزه برداریم.

احمد مطیعی گفت: هشت هزار هکتار گونه گیاهی در کشور وجود دارد که حدود 400 هزار نوع آن در معرض نابودی قرار دارد.

مدیر کل منابع طبیعی خوزستان اظهار داشت: حدود 980 هزار هکتار جنگل در حوزه زاگرس داریم و حدود 1 میلیون و 200هزار هکتار رخساره های بیابانی در استان وجود دارد.

وی افزود: 8 هزار هکتار گونه گیاهی در کشور وجود دارد که در جهان بی نظیر است که با شرایط بو جود آمده اقلیمی حدود 400نوع از آنها در معرض نابودی قرار دارند و وظیفه ما در حفظ این عرصه‌های طبیعی بسیار سنگین است.

احمد مطیعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با پدیده گرد و غبار، بیان کرد: با مدیریت نادرست سرزمین، مدیریت آب و توسعه کشاورزی و اجرای پروژه های عمرانی مخرب محیط زیست، در بوجود آمدن این شرایط مقصر هستیم.

قائم مقام منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان: نود هزار هکتار با پدیده خشکیدگی بلوط مواجه است

احمد رییس زاده گفت: حدود 90 هزار هکتار مساحت با پدیده خشکیدگی بلوط مواجه است که برای پیشگیری و مقابله با تحول این مساحت با کانون ریزگرد نیاز است که از اعتبارات مدیریت بحران و یا تملک دارایی اختصاص داده شود.

قائم مقام منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اظهار داشت: هفت کانون بحرانی با حدود 350 هزار هکتار مساحت در خوزستان وجود دارد که هشتاد هزار هکتار آن قبلا کاربرد اراضی کشاورزی را داشته ولی در حال حاضر به شنزار تبدیل شده، که می تواند خطر جدی باشد. 

وی در ادامه افزود: حدود 90 هزار هکتار مساحت با پدیده خشکیدگی بلوط مواجه است که برای پیشگیری و مقابله با تحول این مساحت با کانون ریزگرد نیاز است که از اعتبارات مدیریت بحران و یا تملک دارایی اختصاص داده شود.

قائم مقام منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: 130 هزار هکتار که معادل 107 میلیارد تومان بوده طی 6 سال توسط پروژه های عمرانی تخریب و منابع طبیعی متضرر شده است که از دستگاه‌های مربوطه درخواست می شود قبل از اجرای مطالعات مکان یابی با هماهنگی این اداره مکان سنجی لازم را انجام دهند تا خسارت های احتمالی کاهش یابد.

وی در پایان عنوان کرد: مهمترین اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در دو سال اخیر در حوزه بیابانزدایی و مقابله با گرد و غبار بوده که خوشبختانه بیش از تعهدات خود، حدود 30 هزار هکتار مساحت از اراضی بیابانی را تثبیت کرد.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
comment
0
0
comment کانون گرد و غبار ها را به دهیاریهای روستاهای مجاور کانون گرد و غبار بسپارید تا با کمک اهالی روستا و سپردن قطعات معین به آنها فضای سبز ایجاد شود و کانونها مهار شوند . این یک طرح موفق خواهد بود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار