اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
حاجی دیگانی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره استیضاح وزیر صنعت گفت: تعداد امضاهای استیضاح آقای شریعتمدرای به ۷۰ نفر رسیده است که اگر امروز وزیر بگوید امور را اصلاح می‌کند این استیضاح را پس می‌گیریم.
حسینعلی حاجی دیلگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره اظهارات برخی از خودروسازها و قطعه‌سازان که عنوان می‌کنند در این روزها که تحریم‌ها بازگشته از کمبود مواد اولیه رنج می‌برند و مجبور به تعدیل نیرو هستند، گفت: شرکت‌هایی که چنین مساله‌ای را برای تعدیل نیروی خود مطرح می‌کنند یا دروغ می‌‌گفتند یا دروغ می‌گویند؛ باید بررسی شود چرا این رفتارها را با مردم انجام می‌دهند؟

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: اگر خودکفا بودند پس شرایط امروز و این تلاطم‌ها نباید تاثیری روی آن‌ها بگذارد، اما اگر دروغ می‌گفتند خودکفا هستیم، امروز باید توضیح دهند که چرا آن روزها چنین عنوان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ خبری نشده،‌ مشاهده می‌کنیم بازار خودرو دچار نوسان شده است، پراید ۴۲ میلیون تومان شده است این اتفاق واقعا هیچ پاسخ توجیح کننده‌ای ندارد! چرا باید قیمت خودرویی مثل پراید تا این حد باید بالا برود و ما هم هیچ توضیحی برای آن نداشته باشیم؟

وزیر صنعت پاسخ دهد چرا یک شبه قیمت پراید ۴۲ میلیون تومان شد

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به استیضاح وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: اتفاقا اولین موضوعی که ما برای استیضاح وزیر صنعت قرار داده‌ایم، همین است. آقای وزیر بیاید پاسخ دهد که چرا این اتفاقات در بازار خودرو رخ داده است؟چه شده یک شبه قیمت خودرویی مثل پراید این‌گونه افسار گسیخته بالا می‌رود؟

وی با خاطرنشان کردن این مطلب که تمامی مراحل تدریجی را تاکنون در مجلس برای اصلاح امور انجام داده‌ایم، بیان کرد: در بحث استیضاح وزرای اقتصادی و همچین وزیر صنعت اگر بنا به تذکر بود که تذکرات را دادیم،‌ اگر لازم بود سوالی پرسیده شود، پرسیدیم. حتی به رئیس‌جمهور هم نامه دادیم اما تاثیر نداشت چه باید می‌کردیم؟

حاجی دلیگانی با بیان‌ این‌که ما جز اصلاح قصد دیگری نداریم،‌ گفت: ما با کسی کینه و دشمنی نداریم، شخص آقای وزیر را بسیار محترم و سالم می‌دانیم اما از ایشان انتظار داریم کاری انجام دهد؛ مقصود از کار مصاحبه و صحبت نیست بلکه یک کار عملی است تا منجر به ثبات در بازار شود، قیمت‌ها کاهش پیدا کنند و این فضای روانی که علیه اقتصاد شکل گرفته است از میان برداشته شود.

وزیر صنعت دست به عمل بزند، استیضاح خود را پس می‌گیریم

وی تاکید کرد: امروز هم اگر وزیر بیاید و بگوید که مشکلات چیست و قصد دارد اوضاع را سر و سامان دهد، ما هم او را کمک خواهیم کرد. آقای وزیر پیش از این‌ها می‌توانست به مجلس بیاید و بگوید مشکلات چیست،‌ اما متاسفانه نه شخص آقای وزیر و نه آقای رئیس‌جمهور یک بار به مجلس نیامدند که بگویند مشکلات و معضلات چیست. اگر این اتفاق بیفتد ما استیضاح خودمان را پس می‌گیریم با کسی که دشمنی نداریم مهم زندگی مردم است.

نماینده مردم  شاهین‌شهر در دهمین مجلس شورای اسلامی افزود: باید رئیس دولت و دولتمردان به مجلس می‌آمدند تا بگویند طرح و برنامه‌هایشان چیست، بگویند نقطه آغاز کارشان کجاست و به چه پایانی می‌رسد؛  بگویند در مواردی مشکل دارند و ما را کمک کنید. در این مدت هیچ چیزی از سوی دولت ارائه نشده است آدم شک می‌کند که چرا اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور بگوید نقطه آغاز و پایان برنامه‌های دولت کجاست، در بحش خصوصی و دولتی چه کمک‌هایی نیاز دارند، مجلس چه باید انجام دهد تا مشکلات حل شود.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: امروز ما باید به عنوان نماینده مردم به آن‌ها پاسخگو باشیم، چطور می‌شود یک جفت دستکش پلاستیکی که قیمت آن دوازده هزار تومان بوده است یک دفعه ۴۸ هزار تومان می‌شود؟  این افزایش قیمت چه معنی می‌دهد؟ پتروشیمی‌ها ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان دریافت نکرده‌اند؟ چرا این قیمت به یکباره چنین جهشی داشته است؟ این پول به جیب چه کسی رفته است؟ چرا یک عده مفت خور شیره جان مردم را می‌مکند و بی سر و صدا هر آن چه می‌خواهند می‌کنند؛ باید مقابل این‌‌ها ایستاد.

مجلس بنای لجبازی با دولت را ندارد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود در حال حاضر استیضاح و احضار وزرا به مجلس به نوعی لج‌لجبازی بین خانه ملت و دولت تبدل شده است، گفت: خیر اصلا چنین نیست ،‌ ما از هر راهی که بود وارد شدیم؛ امروز هم اگر آقای رئیس‌جمهور و وزرا بیایند و بگویند آقایان نماینده نیاز به کمک داریم؛ اولا از آنها تشکر می‌کنیم و ثانیا به دولت کمک می‌کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به نمایندگان مردم، بیان کرد: در حال حاضر مجلس به سمت جایگاه واقعی‌اش در حال حرکت است، وزرا را استیضاح می‌کند و از دولت پاسخ می‌خواهد. مشاهده کردید که مجلس از پاسخ‌هایی ایشان قانع نشد اما رئیس جمهور بعد از آن بیان نکرد که ما جبران می‌کنیم.

 وی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور در قبال مردم مسئول است با این‌گونه رفتارها و حرکات نمی‌شود مردم را قانع کرد، باید عمل کنیم. مجلس دو کار بیشتر نمی‌تواند انجام دهد قانون‌گذاری و نظارت را انجام می‌دهیم.

حاجی دیلگانی درباره روند پیگیری استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: استیضاح تحویل هیأت رئیسه شده است و تعداد امضاها به ۷۰ نفر رسیده و طبق قانون باید به کمیسیون ارجاع شود و مورد بررسی قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار