اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
امام جمعه آبادان ، مطرح کرد ؛
آبادان - شوشان ؛ امام جمعه آبادان ، خواستار حذف یا کاهش هزینه ویزای اربعین شد و گفت :این در شأن نظام اسلامی نیست که بخواهد بابت ویزای اربعین از زائران هزینه ای دریافت کند.
شوشان آبادان ؛ حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور عصر امروز شنبه 15 مهر ماه در جلسه ستاد اربعین شهرستان آبادان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ، اظهار کرد: در شأن نظام و دولت جمهوری اسلامی نیست که بخواهد بابت ویزای اربعین از زائران پول بگیرد.توقع این بود تمهیداتی در نظر می گرفتند تا این سفر برای مردم آسان تر شود.

وی افزود: وزارت کشور ، وزارت امور خارجه و هر دستگاهی که متولی است در قیمت گذاری ویزای اربعین اشتباه کرده اند. رسانه ها بایستی خواسته مردم برای تسهیل سفر اربعین و اعتراض ها در این مورد را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: در حالی که وهابی ها برای تخریب جایگاه شیعه و شبهه پراکنی علیه دین هزینه های هنگفت و سرسام آوری می کنند تا اندیشه بچه های شیعه را خراب کنند،بعضی در داخل به جای مهم شمردن حرکت اربعین و نقش مهمی که در ترویج فرهنگ شیعه دارد،چوب لای چرخ آن می گذارند و این نگران کننده است.

وی ادامه داد : رهبر معظم انقلاب چون به اهمییت حرکت اربعین و نقشی که در تقویت ایمان مردم دارد واقف هستند فرمودند اربعین نعمت بزرگی برای همه ماست و از مسئولان و متولیان خواستند این سفر را برای مردم آسان کنند اما متاسفانه تاکنون برای کاهش هزینه های آن اقدامی نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور خاطرنشان کرد : مردم، زائران، اهالی رسانه و موکب داران در ایام منتهی به اربعین مراقب باشند.دشمن برای ایجاد تفرقه میان برادران شیعه ایران و عراق از همه ظرفیتش استفاده می کند و اگر مراقبت نکنیم از هر فرصتی برای خدشه دار کردن حرکت عظیم اربعین سوء استفاده خواهد کرد.

وی حرکت اربعین را مقدمه ای بر ظهور امام زمان(عج) برشمرد وگفت: برای جهانی شدن نام امام حسین علیه السلام بهترین راه، حرکت عظیم انسانی و پیاده روی چشم گیر آنان در ایام اربعین است.برای اینکه همه عالم امام حسین(ع) را بشناسند، حماسه سالانه اربعین بهترین وسیله است.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه همه باید در این راه خود را سهیم بدانند و به نوعی تلاش کنند تا این حرکت به بزرگی و خوبی برپا شود ، گفت : از مدیران شهرستان آبادان به عنوان یک شهر محوری در بدرقه و استقبال از زائران انتظار است به وعده هایی که می دهند عمل کنند و حمایت های خود را از موکب داران و خادمان امام حسین(ع) دریغ نکنند.

انتهای پیام/.

***خبرنگار : نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار