شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
تحلیل نشریه بین المللی المانیتور از انتصاب شمخانی
نشریه بین المللی المانیتور در ادامه نوشت: انتصاب شمخانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی در سیاست به چه معناست؟

شوشان: نشریه بین المللی المانیتور نوشت: علی شمخانی دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی ایران است، نقشی جدید برای مرد قدرتمندی که روزی وزیر دفاع ایران بود.

دریابان شمخانی یک عرب است و این مسئله او را به نخستین ایرانی عرب تبار تبدیل می کند که چنین مسئولیتی داشته است.شمخانی در سال 1955 در اهواز متولد شد. زمانیکه 15 ساله بود، پدر و برادرش به امریکا رفتند و برای تحصیل مقیم آنجا شدند اما او تصمیم گرفت که در ایران بماند. با وجود انکه جوان بود، به نظر می دانست که چیزی در انتظارش است. پس از انقلاب اسلامی، شمخانی نقشی ویژه در راه اندازی سپاه پاسداران ایفا کرد.

المانیتور در ادامه نوشت: انتصاب شمخانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی در سیاست به چه معناست؟

با توجه به اینکه شمخانی دارنده مدال افتخار ملک عبدالعزیر برای نقشش در تقویت روابط ایران و اعراب است، انتخاب یک عرب پیام مهمی از تهران به آنطرف خلیج فارس می فرستد. دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی روابط بسیار خوبی با مقامات عرب و مسئولان کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. در غرب هم به او به چشم یک اصلاح طلب نگاه می کنند که روابط ویژه ای با آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران دارد.

منابع در تهران معتقدند که انتخاب شمخانی احتمالا  تاثیر مثبتی بر روی روابط ایران و اعراب خواهد گذاشت و تقریبا اجماع کلی بین گروه های مختلف در ایران وجود دارد که یخ روابط ایران با کشورهای خلیج فارس بویژه عربستان سعودی باید به خاطر امنیت منطقه  و صلح فرقه ای شکسته شود.

در سال 1999، شمخانی نخستین وزیر دفاع ایران بود که از زمان انقلاب به عربستان سفر کرد. او با شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز وزیر دفاع وفت عربستان دیدار کرد و در مورد ترسیم برنامه امنیت منطقه ای بحث کردند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
comment
0
2
comment شمخانی مرد بزرگی ست. در دوران دفاع مقدس نشان داده که لایق هر پست و مقانی است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
comment
0
1
comment رشادتهای شمخانی در زمان جنک از یاد رفتنی نیست. درود بر این ایرانی غیور و بزرگمرد خوزستان
comment
علی سوسنگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
comment
0
1
comment دریبان شمخانی ثابت کرد دراین مدت سرباز امام ره ومقام معظم رهبری دوران جنگ هم برهمه پوشیده نیست عرصه های مختلف ثابت کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار