اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
مدیرکل پدافند غیر عامل:
باتوجه به تهدیدهای دشمن در قالب جنگ نرم نیاز است دستگاه‌ها الزامات را در ساخت و سازهای خود لحاظ کنند.
شوشان- سعید فیوضی روز یکشنبه در نشست با رسانه های استان درخصوص آغاز هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد:هفته پدافند غیرعامل امسال از ۸ تا ۱۴ آبان ماه با شعار افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی  برگزار می شود.
وی افزود: حدود ۹۰ برنامه در این هفته در سطح استان برگزار می شود که از این تعداد ۵۰ برنامه آن شاخص است.
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان ادامه داد: این برنامه ها در قالب همایش ،رزمایش، سمینار، دوره های آموزشی و برپایی نمایشگاه برگزار می شود.
وی بیان کرد: فلسفه وجودی تشکیل سازمان پدافند غیر عامل از زمانی بود که دشمن پس از ناکامیی در جنگ سخت به سمت جنگ نرم روی اورد.
فیوضی تصریح کرد: پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدهای غیر مسلحانه دشمن است که این سازمان نوعی دفاع صلح آمیز را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل سازمان حکومتی است که رسالت سنگینی را در شرایط کنونی بر عهده دارد . 
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: در هفته پدافندغیرعامل برنامه های مختلفی را در سطح استان اجرا می کنیم تا آماده سازی دستگاه ها را برای مقابله با تهدیدهای نرم و سایبریی ارتقا دهیم.
وی بیان کرد: مهمترین برنامه های این هفته برگزاری 5 سمینار ، ۲۰ مانور و ۱۹ کلاس آموزشی و همچنین برگزاری نمایشگاه و ۴ همایش است.
فیوضی اظهار کرد: برگزاری مانور اداره کل دامپزشکی استان با موضوع بیوتروریسم ، مانور دانشگاه چمران با موضوع بیماری های گوارشی، سه مانور توسط سازمان آب و برق، مانور سایبری و یک کارگاه آموزشی با همکاری آبفای استان از برنامه های این هفته است.
وی ادامه داد: همچنین مانور تخلیه اضطراری مسافران حادثه دیده در شرایط بحرانی با همکاری شرکت راه آهن زاگرس نییز از برنامه هایی شاخص این هفته به شمار می رود.
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: همچنین برگزاری مانور مناطق نفت خیز با موضوع اقدامات خرابکارانه در یکی از واحد‌های سازمان مناطق نفت خیز ، مانور نشت کار در تصفیه خانه آبفا دزفول و مامور پدافند شیمیایی در منطقه ویژه پتروشیمی از دیگر برنامه های این هفته است.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی خیابانی برای مردم با موضوع آشنایی با الزامات و مفاهیم اصول پدافند غیر عامل توسط شهرداری ماهشهر نیز از دیگر برنامه هایی موثر این هفته به شمار می رود.
فیوضی گفت: همچنین رونمایی از سازه طراحی شده توسط انجمن علمی پدافند غیرعامل استان ، برپایی نمایشگاه شهرداری اهواز برای عموم و برگزاری غرفه تخصصی در استانداری از دیگر برنامه های سازمان پدافند غیرعامل در استان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار