اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
نماینده مردم شوش در مجلس گفت: حیات ۵۰۰۰ کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان به خطر افتاده است.
سیدراضی نوری در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: امیدوارم به برکت هفته وحدت، مسلمانان واقعی به خود بیایند و دشمن قسم خورده آنان – آمریکا و رژیم صهیونیستی - که در لباس مسلمین بین صفوف‌شان رسوخ کرده‌اند به درستی بشناسند و آنان را از صفوف خود بیرون بیندازند.

وی با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیجی واقعی به معنای واقعی کلمه در هر زمان گوش به فرمان ولی خود در تمام زمینه‌ها و عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی آماده ایثارگری برای حفظ نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه است. بسیجیان همچون شجره طیبه الهی در سراسر جهان مقدمه ظهور ولی عصر(عج) را آماده کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار زمین در سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و امروز در تب و تاب اعتصاب کارگران زحمتکش خود برای دریافت دستمزد و حقوق ماهیانه به سر می‌برند. امروز آنان با درد و آه اعتصاب کرده‌اند تا مظلومیت خود را در خلاء مدیریت کارآمد این شرکت عظیم فریاد بزنند تا شاید ندای لبیک به صداهای گرفته‌شان توسط مسؤولان داده شود و چراغ امید و نشاط در خانه‌هایشان روشن شود.

نماینده مردم شوش در مجلس ادامه داد: امروز زندگی و حیات ۵۰۰۰ کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورتهای چروکیده در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان به خطر افتاده و باید چاره‌ای اساسی انجام شود تا معاندان نظام اسلامی فرصت بهره‌برداری بیشتر از این شرایط را نداشته باشند. اگر امروز نان سر سفره این کارگران نباشد و شرافت و عزت کارگران زیر سوال رفته باشد دلیلش  تنها و تنها سوء مدیریت و نبود مدیران کارآمد در مجموعه های کارگری است.

نوری ادامه داد: اگر امروز نظم و انضباط در شهرستان شوش به هم خورده و دل مردم را آزاده کرده به خاطر جیب و دستان خالی کارگران زحمتکشی است که شرمنده زن و بچه خود، پاسخی برای سر و سامان بخشیدن به زندگی خود ندارند. آقای رییس‌جمهور از سال ۱۳۹۴ تنش‌های کارگری، این شرکت بزرگ و مادر را صدها بار لرزانده و دود تبعات آن را خانواده‌های کارگران زحمتکش هفت‌تپه و شهرستان شوش تحمل کرده‌اند. آقای رییس‌جمهور سکوت جایز نیست. فریاد کارگران که فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند، فریاد همه ماست و نباید قبول کنید که این گونه ۱۵ روز در چرخه‌های بی‌تفاوتی له شوند.

وی ادامه داد: آقای رییس‌جمهور وضعیت معیشتی ۵۰۰۰ کارگر را دریابید. امیدوارم امروز صدای این طبقه مظلوم و زحمتکش که چیزی جز پرداخت مطالبات خود نمی‌خواهند، بشنوید و تا تشکیل کارگروه تخصصی از وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، تعاون، جهادکشاورزی و نمایندگان کارخانه کشت و صنعت نیشکر آن را تحت حمایت دولت قرار داده تا خلاء مدیریتی پوشش داده شود و در تولید محصول استراتژیک شکر وقفه ایجاد نشود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: با پرداخت سریع حقوق و دستمزد معوقه به کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نباید اجازه وارد شدن لطمه به تولید و اقتصاد کشور را داد. بنده به سرمایه‌گذارانی که به فکر تجزیه این شرکت بزرگ مادر هستند و بر طبل تفرقه می‌کوبند و آرامش مردم را فدای زیاده‌خواهی خود می‌کنند و آبرو و حیثیت کارگران را محترم نمی‌شمارند هشدار می‌دهم که «کوتاه نمی‌آیم». به عزیزان سرمایه‌گذاری که دغدغه آنان اشتغالزایی،  بهبود تولید  و افزایش بهره‌وری است، سر تعظیم می‌گذارم و از آنان می‌خواهم تمام افراد حاشیه‌ساز را کنار بگذارند و با حفظ یکپارچگی شرکت به همراه کارگران به توسعه شرکت ادامه دهند.

نماینده مردم شوش در مجلس خطاب به کارگران این شرکت توصیه کرد: از همه کارگران زحمتکش بابت صبوری تشکر می‌کنم و دستان پینه بسته شما را می‌بوسم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار