اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
وحدت و انسجام یکی از شاخص های اصلی ایجاد امنیت پایدار در نواحی مرزی کشور است که این مهم به خصوص در غربی ترین نقطه مرزی کشورمان یعنی استان کرمانشاه باعث رونق و پیشرفت برای کمک به اعتلای ایران اسلامی شده است.
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت و 371 کیلومتر مرز با عراق، دارای فرق و مذاهب مختلف اسلامی شیعه، سنی و اهل حق است که سال هاست به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر با تکیه بر اشتراک های دینی و مذهبی و احترام به عقاید هم زندگی می کنند. 
حضور اقوام و مذاهب مختلف در آئین های ملی و مناسبت های مهم باعث شده که الگوی موفقی از وحدت را در این استان مرزی شاهد باشیم. 
با وجود ناامنی های داخل عراق و اختلاف های سیاسی و تنش های مختلفی که در این کشور وجود دارد، در استان کرمانشاه به عنوان یک منطقه مرزی همسایه این کشور شاهد یکپارچگی و وحدتی هستیم که امنیت و آرامش را برای مرزنشینان این منطقه به ارمغان آورده است. 
وحدتی که در استان کرمانشاه وجود دارد و زندگی مردم براساس آن شکل گرفته، الگوی موفقی برای همه مسلمانان و پیروان دیگر ادیان می باشد زیرا انسجامی که در بین این مردم وجود دارد باعث شده که هیچ فرعی باعث نشود که اصل کلمه وحدت خدشه دار شود و همه مردم به عقاید و اعتقادات و باورهای یکدیگر احترام می گذارند.
در قرآن کریم نیز بر مساله وحدت بسیار سفارش شده است و آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرّقوا» به طور واضح مسیر را به انسان ها نشان داده است که همگی به ریسمان بزرگ الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. 
با توجه به اهمیت مساله وحدت، بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی (ره) که همواره اشراف کامل و عمیقی بر مسایل جامعه داشتند، نسبت به نامگذاری هفته وحدت اقدام کردند و تاریخ 12 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر (ص) به روایت اهل سنت تا تاریخ 17 ربیع الاول به روایت اهل تشیع را به عنوان این هفته مشخص کردند که انسجام بزرگی را در بین مسلمانان ایران اسلامی به وجود آورد.
امام خمینی (ره) سخنان ارزشمندی درخصوص وحدت بیان کرده اند و یکی از بیانات گهربار ایشان این است که 'در اسلام‏ بین شیعه و سنی ابداً تفرقه نیست؛ بین شیعه و سنی نباید تفرقه باشد. باید وحدت کلمه را حفظ کنید. ائمه‌ اطهار ما سفارش کردند به ما که بپیوندید با هم؛ و با هم اجتماعمان را حفظ کنیم و کسی که این اجتماع را بخواهد به هم بزند، یا جاهل است و یا مغرض.'
اینجاست که حجت بر همه تمام می شود و تلاش برای انسجام و وحدت و یکپارچگی بر همگان روشن می شود.
اکنون الگوی موفقی از وحدت اسلامی در کرمانشاه به عنوان یک استان مرزی حکم فرماست، پیروان هر یک از مذاهب گوناگون اسلامی عقاید و احکام خاص مذهبی را که به آن باور و گرایش دارند، حفظ می‌کنند و به آنها پایبند هستند و در عین حال نیز در روابط اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خود با دیگر مسلمانان هم سو هستند و مصلحت عالی اسلام را بر همه چیز ترجیح می دهند و به صورت یک ید واحد عمل می کنند.
اکنون در هفته وحدت برادران و علمای شیعه در مسجد اهل تسنن و در مناسک و مولودی خوانی های برادران اهل سنت شرکت می کنند و در کنار یکدیگر بر مساله وحدت تاکید خاصی دارند.
برادران اهل سنت نیز با حضور در آئین های جشنی که از سوی علمای شیعه و برادران شیعه بر پا می شود حضوری فعالانه دارند و در کنار این دو، دیگر پیروان اهل حق نیز با احترام به مناسک دینی مردم در تمامی مناسبت ها حضور یافته و نمونه موفقی از یک همبستگی را به نمایش گذاشته اند.
استان کرمانشاه با وجود مرزدارانی راسخ، با توکل بر خدا و با تمسک بر قرآن کریم این کلام الهی و با تاسی و الگوپذیری از منادی رحمت پیامبر عظیم الشان اسلام و رحمه للعالمین (ص) با دوری از هرگونه تفرقه و اختلاف، همواره روندی رو به رشد دارد.
در سایه وحدت و انسجامی که در کرمانشاه و مرزداران همیشه راسخ این منطقه وجود دارد به یکی از استان های راهبردی کشور تبدیل شده است که در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و کشاورزی حرفی برای گفتن دارد و یکی از مناطق مطرح غرب کشور است. 
هوشیاری و بیداری مردم غربی ترین نوار مرزی کشورمان باعث شده است که دشمنان و کفر جهانی که همواره در پی ایجاد توطئه و اختلاف افکنی هستند ره به جایی نبرند و شاهد یک آرامش و امنیت و توسعه ای پایدار در کرمانشاه باشیم.

** وحدت عامل پیروزی مسلمانان است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، وحدت را عامل برتری و پیروزی مسلمانان برابر توطئه های استکبار علیه اسلام و پیروان این دین الهی دانست و گفت: تفرقه و اختلاف دستاوردی برای مسلمانان نداشته و نخواهد داشت.
آیت‌الله مصطفی علما گفت: در شرایط فعلی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال منزوی کردن اسلام و مسلمانان هستند باید با وحدت، پیام اسلام را به جهانیان به خوبی برسانیم. 
وی با اشاره به وعده خداوند بزرگ مبنی بر آزادی قدس شریف، گفت: وحدت میان مسلمانان زمینه آزادسازی سرزمین‌ های اشغالی را فراهم می ‌کند.

** وحدت دستور قرآن است
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز وحدت را دستور قرآنی دانست و تاکید کرد که همه مسلمانان باید با محوریت قرآن در راستای وحدت تلاش کنند.
ماموستا مُلا محمد محمدی در همایش روحانیون و نخبگان شهرستان روانسر افزود: شیعه و سنی در استان کرمانشاه وحدت دارند و اقامه نماز جمعه اهل تسنن و تشیع در جوار همدیگر بیانگر این موضوع است.
وی اضافه کرد: دشمن جنگ اقتصادی و روانی را علیه ملت ایران راه انداخته که برای پیروزی در این عرصه نیز باید بصیرت داشته باشیم.
ماموستا محمدی در ادامه افزود: کمک رسانی مردم ایران اسلامی به زلزله زدگان سال گذشته استان کرمانشاه نمونه بارز وحدت و همدلی ملت ایران بود.

** دشمن به دنبال از بین بردن وحدت امت اسلامی است
فرماندار قصرشیرین گفت: امروز دشمن با انواع توطئه ها و ترفندهای مختلف به دنبال از بین بردن وحدت میان امت اسلام است ، از این رو مسلمانان باید با تکیه بر مقدسات و اشتراکات دینی هوشیار باشند.
مرادعلی تاتار در آئین جشن سالروز میلاد پیامبر (ص) و بزرگداشت هفته وحدت در مسجد النبی (ص) قصرشیرین در جمع مردم، مسئولان و علمای شیعه و سنی افزود: کفر جهانی با پرورش عناصر تروریستی مانند داعش، القاعده و طالبان سعی در ایجاد اختلاف بین مسلمانان دارد ولی با بیداری امت اسلام و علمای دینی تا کنون نتوانسته کاری از پیش ببرد.
وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) با ژرف اندیشی و آینده نگری نسبت به نام گذاری هفته وحدت اقدام کردند و از این رو نعمت امنیت و وحدت امروز جامعه، مرهون و مدیون امام و شهیدان است.
فرماندار قصرشیرین گفت: دشمن نمی خواهد وحدت داشته باشیم، از این رو باید همیشه مراقب باشیم و از هفته وحدت به عنوان میراث گرانبهای امام برای حفظ بیش از پیش وحدت تلاش کنیم.

** کفر جهانی به دنبال اختلاف افکنی است 
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز گفت: کفر جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد توطئه در بین مسلمانان است از این رو باید به دور از هرگونه اختلاف در راستای تحکیم هرچه بیشتر وحدت و انسجام ملی تلاش کنیم.
ملا رشید ثنایی افزود: امام خمینی (ره) میلاد پیامبر (ص) و این هفته را به عنوان ستون وحدت در جامعه قرار دادند و شهدای این آب و خاک با اقتدا بر ولی امر زمان خود برای حفظ دین و اسلام جنگیدند و امروز وظیفه داریم همگی با تبعیت از رهبر معظم انقلاب برای تداوم این نظام الهی تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: امروز افتخار ما داشتن رهبری است که برابر تمام ابرقدرت های دنیا ایستاده است که با بینش و درک سیاسی والا توانسته هرگونه توطئه و ترفند دشمن را بی اثر کند.
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت: یکی از برنامه های دشمن ایجاد تحریم برای ملت ما است ولی این بدخواهان اسلام بدانند که تحریم در مسلمانان هیچ تاثیری ندارد زیرا معتقدیم که روزی دهنده خداست از این رو با حفظ وحدت می توانیم همانند گذشته نظام کفر را شکست دهیم.

** همه با تاسی از پیامبر (ص) برای حفظ وحدت تلاش کنیم
امام جماعت اهل سنت قصرشیرین هم با بزرگداشت هفته وحدت، پیامبر (ص) را منادی وحدت و رحمت بر تمام جهان برشمرد و همگان را به تاسی بر ایشان و حفظ وحدت فرا خواند.
ملاعادل غلامی افزود: حضور برادران شیعه و سنی و علمای این دو مذهب در کنار یکدیگر منادی بخش وحدت است و هم اکنون مردم استان کرمانشاه با وحدت کامل در کنار یکدیگر و به دور از هرگونه اختلاف برای پیشبرد اعتلای ایران اسلامی تلاش می کنند و بر وحدت میان دو گروه روز به روز افزوده می شود.
به امید وحدت و انسجام بیش از پیش همه قشرهای مختلف مردم ایران اسلامی با هر دین، مذهب، سلیقه، گرایش و تفکری برای مقابله با بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی.
گزارش از: نازنین باباخانی- ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار