اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
شوشان - اکبر بابایی مفرد:

تاریخ معاصر دیار خوزستان فراز و نشیب‌های فراوانی به خود دیده است، جای جای خاک خوزستان هنوز که هنوز است دردهای جنگ تحمیلی را فریاد می‌زند، مین‌ها هم‌چنان قربانی می‌گیرند، نوجوانان و جوانان خودکشی می‌کنند و این وسط سکوتی پرمعنا پایتخت را فرا گرفته است!

کسی نمی‌داند پدری با ترکش‌های بر تن مانده از جنگ هر روز قبل از بالا آمدن خورشید زمین‌اش را با ناامیدی بیل می‌زند و کمی آن‌ طرف‌تر کودکی فقیر سر بر بالین خاک، بوی نفت و باروت را از هم تشخیص نمی‌دهد!

از چذابه و فکه و اروند و آبادان و خرمشهر و سوسنگرد و دزفول و... به همین شکل که بگذریم بایستی برای یک شب هم که شده در ایذج بمانیم، اینجا گویا رنگ و بوی غم و اندوه‌اش تازگی دارد و نوجوانی نه بر اثر اصابت ترکش توپ و تفنگ، بلکه بر اثر فقر و نداشتن نان شب خودکشی کرده است!

چه مصیبت اسفناکی؛ باورش سخت است در دیار خوزستان نفت خیز کسی درد فقر را چشیده باشد، نفتی که قرار بود رایگان بر سر سفره مردم باشد حالا بوی آن هم به مشام آن‌ها نمی‌رسد، امروز دیگر مردم آن دیار بر سر سفره‌های خود نان خالی هم ندارند، فقری که مهمان هر شب این مردم است، اندک اندک جان‌شان را می‌ستاند!

نوجوان ایذه‌ای یک هفته قوت سفره‌اش نان خالی‌ست، وقتی می‌بیند نان خالی را هم ندارد دست به خودکشی می‌زند، خبر خودکشی نوجوان ایذه‌ای فضای مجازی و واقعی را پر کرده و سکوت این ضایعه دردناک همه جا را فرا گرفته است، اینجا فریادها بر سر مظلومیت و خون خواهی #خاشقچی، مظلومیت مردم #یمن، #فلسطین و #نوار_غزه، #لبنان، #الجزایر، #لیبی‌، #مصر، #بحرین، #سوریه، #عراق، کشور دوست و برادرمان #افغانستان و... به هوا بلند شده است، شاید در لابلای همین فریادهای عدالت خواهی‌ست که فریاد مظلومیت یک هموطن فقیر و گرسنه به پشت دیوارهای #پاستور و #بهارستان و... نمی‌رسد، گویا چراغ این خانه هم حرام است و هم ناروا، #عدالت هم که به مانند حروف والی نوشته اما خوانده نمی‌شود، در عوض کمک‌های انسان دوستانه مسئولین متدین و دغدغه‌مند بیرون از مرزها به دنبال عدالتی می‌گردند که در داخل مرزهای کشور نام آن ورد زبان‌ها‌ست ولی کسی طعم واقعی آن را نچشیده است!

خبر خودکشی نوجوان ایذه‌ای که ابتدا در پایگاه خبری #رکنا منتشر شده بود هیچ‌گونه واکنشی از سوی مسئولین به همراه نداشت.

#رکنا بعد از این و با درج مطلبی انتشار این خبر را به رسانه‌های #معاند نسبت داد، می‌توان این اقدام رکنا را خودکشی رکن چهارم #دموکراسی تلقی کرد!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار