اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بررسی لوایح مقابله با پولشویی و FATFدر کشور گفت: هیچ لایحه‌ای نیست که کاملا منفعت یا کاملا ضرر باشد. متهم کردن یکدیگر به همراهی با دشمن اجازه نمی‌دهد نظرات آزادانه مطرح شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز (24 اسفندماه) با اشاره به نزدیک بودن ایام ولادت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: انسانی نیست که اهل فکر، توجه و مطالعه باشد و عاشق امیرالمومنین(ع) نباشد. نویسندگان غیرمسلمان بسیاری در خصوص فضائل امیرالمومنین(ع) تحقیق کرده و مطالبی نوشته‌اند و به این مساله رسیده‌اند که امیرالمومنین(ع) یکی از شخصیت‌های استثنایی تاریخ است.

وی افزود: مهمترین وظیفه امیرالمومنین(ع)، عدالت بود. وقتی بعد از 25 سال خلافت و حکومت را به دست گرفتند، مردم از ایشان استقبال کردند. عدالتی که در برنامه حکومت امیرالمومین(ع) بود را کسی تحمل نمی‌کرد. به امیرالمومنین گفتند که تا این اندازه در اجرای عدالت اصرار نکن.

امام جمعه موقت اهواز گفت: عدالت امام علی(ع)، یک عدالت گسترده و استثناناپذیر بود. عدالتی بود که در آن امیرالمومنین(ع) برای هیچ کس خط قرمزی نگذاشته بود. ما به عدالت امیرالمومنین(ع) در قوه قضاییه نیاز داریم و مردم انتظار این عدالت را از قوه قضاییه دارند. در حال حاضر این قوه به طور کامل مرجع مردم نیست.

حسن‌زاده ادامه داد: اگر به کسی ظلمی می‌شود، آن فرد چندان جرأت نمی‌کند که مساله را در قوه قضاییه مطرح کند. دلیل این مساله نیز اشکال مهم ساختاری از جمله طولانی بودن مراحل دادرسی است. چیزی که مردم می‌خواهند اجرای عدالت است. کسانی که قبل از انقلاب را ندیده‌اند، باید بدانند اینکه قوه قضاییه علیه یکی از بستگان مسئولین حکم صادر می‌کند، به هیچ‌وجه در دوران طاغوت نمی‌شد انتظار چنین چیزی را داشت. البته از زحمات قضاتی که در تلاش شبانه‌روزی به عدالت حکم می‌رانند، تقدیر و تشکر می‌کنیم اما امیدواریم قوه قضاییه به مرجع کامل مردم تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این مساله محدود به قوه قضاییه نیست. نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مشکلات و بیکاری برای یک نماینده مجلس یا مسئول و بستگان او نباشند. ما به عدالت کامل نیاز داریم.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در خصوص مساله احتکار که مدتی صدا و سیما اخبار آن را بیان می‌کرد، باید گفت که احتکار که دیگر کار مجلس و دولت نیست. این مساله عدالت و انصافی است که ما باید نسبت به یکدیگر داشته باشیم. وظیفه دوم مسئولان این است که در دنیا زاهدانه زندگی کنند و به دنیا علاقه نداشته باشند. نباید مسئولان ما از سکونت در مناطق پایین شهر خجالت بکشند. مسئولین نباید تنها در گفتار و مصاحبه با مردم باشند، بلکه دوری از تکبر و همراه بودن با مردم در رفتار، وظیفه مسئولان است. دلسوزی و استقامت و البته تذکر به مسئولان در صورت انجام خطا از وظایف مردم نسبت به مسئولان است. با این صبر و استقامت در این جنگ اقتصادی نیز به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

حسن‌زاده با اشاره به شهادت جمعی از مردم در نماز جمعه تهران در گذشته گفت: در این نماز جمعه چندین نفر توسط منافقین به شهادت رسیدند. منافقین یکی از سندهای رسوایی آمریکایی‌ها هستند. امروزه می‌بینیم که این افراد در آغوش آمریکا و مجلس آمریکا هستند. این نشان‌دهنده دروغ بودن تمام شعارهای آنها در زمینه حقوق بشر است.

وی افزود: 25 اسفندماه سال 66 بمباران حلبچه رخ داد. این سلاح‌های شیمیایی را اروپایی‌ها به صدام دادند و به او چراغ سبز نشان دادند تا از این سلاح‌ها در جنگ علیه ما و حتی علیه مردم کشور خودش استفاده کند. این مساله نیز سند رسوایی دیگری برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: یکی از قدم‌هایی که در زمینه استقلال ما برداشته شد، ملی شدن نفت بود. در آن زمان مخالفان بسیاری می‌گفتند که ما قدرت اداره صنعت نفت را نداریم و انگلیسی‌ها باید همان گونه که نفت را کشف و استخراج کردند، آن را اداره کنند. بعد از پیروزی انقلاب در جهت استقلال عملی ما، گام‌های بسیار مهمی در این زمینه برداشته شد.

حسن‌زاده افرود: در هفته آخر سال قرار داریم و سفرهای نوروزی آغاز شده است. امیدواریم کسانی که به خوزستان سفر می‌کنند، یک سفر امن داشته باشند. امیدواریم با تلاش مسئولان چهره خوبی از خوزستان ارائه شود.

وی در خصوص سفر رئیس جمهور به کشور عراق و مقایسه این سفر با سفر مسئولان آمریکایی به این کشور گفت: این مساله نشان می‌دهد مسئولان عراقی می‌دانند که چه کسی دلسوز آنها است. به گفته مقام معظم رهبری یک نشانه افول ابرقدرت آمریکا این سفر است. باید این راه را ادامه دهیم. در بخش صادرات به عراق از صادرکنندگان خواهش می‌کنم کیفیت محصولات را از دست ندهند. اعتماد مردم عراق به کالای ایرانی باید افزایش پیدا کند. به خاطر یک منفعت کوتاه‌مدت و با ارائه کالای بی‌کیفیت به این اعتماد لطمه وارد می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان گفت: از نخبگان، حوزوی‌ها، رسانه‌ها و همه کسانی که مخاطب دارند، درخواست می‌کنم که این فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند. گاهی مواجهه ما با دشمن با تدبیر انجام می‌شود. در این زمینه دست‌اندرکاران باید بیندیشند که با چه تدبیری می‌توانند با دشمن مقابله کنند. باید در حوادث طبیعی و به طور مثال ریزگردها ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: گاهی در مواجهه با حوادث، احساسات کنترل نشده هستند. احساسات باید کنترل شوند اما نباید جوانان و نیروهای متدین و انقلابی ملت احساس سرخوردگی داشته باشند. همان گونه که مقام معظم رهبری گفته اند، یکدیگر را متهم نکنیم. در حال حاضر لوایح مختلفی مانند لوایح مقابله با پولشویی و  FATF   مطرح هستند. چیزی که در مجلس تصویب شود و به تایید شورای نگهبان برسد، قانون است. هیچ لایحه‌ای نیست که تماما منفعت یا تماما ضرر باشد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: کارشناسان بررسی می‌کنند که سود یا ضرر این لایحه‌ها برای ما بیشتر است. اینکه ما یکدیگر را متهم به همراهی با دشمن کنیم، اجازه نمی‌دهد نظرات آزادانه مطرح شوند. البته ما اصولی داریم و باید به آن اصول نیز توجه داشته باشیم.

وی گفت: به گفته مقام معظم رهبری، دشمن تهاجم حداکثری دارد. این تهاجم حداکثری نیاز به بسیج حداکثری نیروهای ما دارد. ما این بسیج حداکثری را در مساله آب آبادان و خرمشهر دیدیم. این مساله باید مورد توجه همه دلسوزان کشور، نظام و انقلاب باشد.

حسن‌زاده با اشاره به حادثه کشته شدن حدود 40 نفر از مسلمانان در حمله به دو مسجد در نیوزلند تصریح کرد: مقصر این مساله آمریکا است چرا که آمریکا خشونت را ترویج داد. آمریکا در بین مسلمانان گروه داعش را به وجود آورد. امیدواریم خداوند به زودی از آمریکا و همه کسانی که از او حمایت کردند انتقام بگیرد.

وی افزود: همه ما منتظر هستیم که ببینیم مقام معظم رهبری سال آینده را به چه نامی نامگذاری می‌کنند. هیچ کس اجازه ندارد در انجام فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق آن کمترین کوتاهی داشته باشد. سال آینده سال سختی است. با صبر و استقامت امیدواریم بعد از سختی به آسانی و شیرینی پیروزی برسیم.
 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار