اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستگاه قضای ما باید قیام به قسط کند و اگر بخواهد قسط فراهم شود، مردم هم باید برای قسط قیام کنند.
سعید جلیلی نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران(24 اسفند) با بیان اینکه در آستانه گام دوم انقلاب و ایام مبارک رجب و ولادت امیر مومنان هستیم، گفت: امروز همه دنیا اذعان دارند که ملت ایران با اجابت دعوت خدا و پیامبر، چهل سال پرافتخار را پشت سر گذاشته است و دشمنان ما هم اعتراف می‌کنند این حقیقت قرانی درباره ملت ایران به وقوع پیوست.

وی افزود: دشمنان ما قریب 7 هزار میلیارد هزینه کردند اما نتیجه آن می‌شود که رئیس جمهور آمریکا اگر می‌خواهد به عراق سفر کند شبانه برود و بیاید و هیچ دستاوردی نداشته باشد و می‌بینند که اقتدار ملت ما چیست و با چه اقتداری روابط دو ملت ایران و عراق شکل می‌گیرد. ملتی با قدرت و با اقتدار حرکتی را شروع کرد که امروز با افتخار 40 سال دوم آن شروع می‌شود. 

جلیلی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانیه تفصیلی گام دوم افق آینده را مشخص می‌کنند، اظهار داشت: من و شما و هریک از آحاد ملت باید نسبت خود را با گام دوم انقلاب مشخص کند، قبل از اینکه هرکدام از ما بخواهیم وظیفه‌ای تعریف کنیم باید بپرسیم ما در این حرکت چه نقشی داریم؟ چه تاثیرگذاری را می‌توانیم داشته باشیم و انقلاب نباید در روند خود به حداقل‌ها اکتفا کند. اقتضای تفکر انقلابی نگاه به قله‌ها است و رهبر انقلاب هم در بیانیه، صحبت از جهش و ارتقای به جایگاه قله می‌کنند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما یک حرکت بزرگی را انجام دادیم که به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنیم و باید به قله نگاه کرد و حرکت‌هایی در این راستا انجام داد. اگر این موفقیت را داشتیم مرهون چه بوده است. انقلاب ما بر این مبنا پیروز شد که همه خود را در آن شریک دانستند. در دفاع مقدس ما توانستیم در برابر همه دنیا بایستیم چراکه مردم آمدند و نقش‌افرینی کردند و پیروزی‌های بزرگ شکل گرفت. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های اندیشه اسلامی با سایر اندیشه‌ها این است که اگر وظایفی را برای مسئولان مشخص می‌کند اما از توانمندی مردم غافل نمی‌شود .

وی با بیان اینکه مردم و دولتمردان مشترکا باید اقدام کنند، گفت: اگر در دفاع مقدس پیروزی به دست آوردیم بخاطر این بود که آحاد مردم همراه بودند و هرکس در وسعش کار جبهه‌ای انجام داد. امروز هرکس باید بنا به وسع خودش در مسیر انقلاب بداند چه نقشی دارد و این فرصت برای مردم را باید دولتمردان فراهم کنند.

جلیلی با بیان اینکه اصل هشت قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانسته، گفت: این باید فراگیر و دنبال شود و در هر بخشی چه در ارتباط با دستگاه قضا، چه مجلس چه در دولت و سایر نهادها باید مردم احساس مسئولیت کنند و تیزبینی و هوشیاری به خرج بدهند. قیام به قسط، وظیفه مسئولان است اما این به تنهایی صورت نمی‌گیرد و این فرمایش قرآن است که اگر به دنبال قسط هستید، یک بخش آن با مسئولین است، اما مردم هم باید اقدام کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه دستگاه قضای ما باید قیام به قسط کند و اگر بخواهد قسط فراهم شود، مردم هم باید برای قسط قیام کنند، تاکید کرد: مردم هم باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند و دولتمردان در بخش تقنینی، اجرایی و قضا از حضور توده‌های مردم برای همکاری استفاده کنند و مردم را در اصلاح امور مشارکت دهند و اینجاست که استفاده از مردم اهمیت دارد. 

نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نمازجمعه باید قرارگاه انقلاب باشد و میعادی برای تمام دغدغه‌مندان انقلاب باشد. همچنان که اگر مشکلاتی وجود دارد در اینجا باید سوال شود و توضیح داده شود و نمازجمعه کانونی برای نشاط شهر و استان شود. مردم باید در نمازجمعه به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی حرف‌های صادقانه انقلاب را بشنوند. اینکه نمازجمعه مورد حمله قرار می‌گیرد بهمین دلیل است که در نمازجمعه مبنای محاسبتی صحیح به مردم نشان داده می‌شود.

وی افزود: اینکه در چنین روزی در سال 63 نمازجمعه مورد آماج حمله تروریستی قرار می‌گیرد و عزیزانی به شهادت می‌رسند، بخاطر ترس دشمن از این جایگاه است و نمی‌توانند نهاد نمازجمعه را تحمل کنند. نمازجمعه می‌تواند تحلیل صحیح  و نقشه راه صحیح را روشن کند. این است که مبناهای غلط را ارائه می‌دهند. اینکه امروز 250 شبکه ماهواره‌ای برای فضای فرهنگی راه می‌اندازند برای از بین بردن مبناها است و نمازجمعه می‌تواند این اقدام را دفع کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز نکته مهم در بیانیه گام دوم این است که نخستین جهاد، امید به آینده است و تمام تلاش دشمن این است که تمام موفقیت‌های انقلاب را بپوشاند. در همین پیام، رهبری بیان می‌فرمایند برای گام دوم دچار تحلیل سراپا غلط نشویم؛ آن امپراتوری رسانه‌ای امروز چه می‌کند؟ تحلیل سراپا غلط ارائه می‌دهند و نمازجمعه باید این تحلیل‌ها را نشان بدهد.  ما می‌خواهیم یک حرکت درست انجام دهیم اما یک تحلیل فلج کننده بدتر از تحریم فلج کننده است و در گام دوم انقلاب زمانی می‌توانیم با قدرت ادامه دهیم که دچار تحلیل سراپا غلط نشویم.

جلیلی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از عزیزان سوال می‌کنند آیا مشکلات اقتصادی حل می‌شود یا خیر؟ گفت: در حالی که برخی مشکلات را به موضوعات سیاسی و تحریم و تصویب کنوانسیون‌ها گره می‌زنند، باید یک تحلیل درست داشته باشیم. ما از دولت خواسته‌ایم که بگویند مشکلات اقتصادی تاچه حد مرتبط با مسائل مدیریتی و دستگاه‌های اجرایی است و چه میزانی با تحریم‌های ثانویه و کنوانسیون‌ها مرتبط است. اکثر صاحب‌نظران می‌گویند مشکلات ناشی از سوء مدیریت‌ها است و این تحلیل، یک راه‌حل را در برابر ما می‌گذارد اما اینکه عده‌ای می‌گویند بخشی از مشکلات مربوط به تحریم‌ها است و بخش اندکی مربوط به مسائل دیگر است هم راه‌حل دیگری پیش روی ما می‌گذارد. امروز اکثر صاحب‌نظرات و فعالان اقتصادی معتقدند 80 درصد مشکلات داخلی است و اگر بیمه‌، گمرک و ... حل شود مشکلات را پشت سر می‌گذاریم. 

وی افزود: برخی می‌گویند بهانه بیشتر نباید به دشمن داده شود اما آیا با بهانه ندادن می‌توان مشکلات را حل کرد؟ آژانس بین‌المللی 14 بار گفته ایران به تعهداتش عمل کرده اما دیدیم که آمریکا به‌راحتی از برجام خارج شد و اروپا 10 ماه است  که حاضر نشده نه تنها اقدام عملی کند بلکه حاضر نیست رفتار آمریکا را نقض برجام بداند و حداکثر کاری که می‌تواند بکند اظهار تاسف است. اگر به تحلیل صحیح و توضیح صحیح نرسیم دچار مشکلات اینطوری خواهیم شد. آنچه می‌تواند حرکت ما را پرشتاب کند این است که نباید معطل رفتار چند قدرت استکباری شویم.

نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه اولین تحریم‌های ما در حوزه دفاعی بود و سیم خاردار را هم در اوج جنگ تحریم می‌کردند، اظهار داشت: ما با اتکای به توانمندی داخلی به جایی رسیدیم که می‌خواهند موضع مذاکراتشان را برد موشک‌ها قرار دهند. در صنعت هسته‌ای به جایی رسیدیم که 18 روز برای مذاکره می‌آمدند تا فعالیت هسته‌ای را محدود کنند. تحلیل صحیح این است که فهم صحیح داشته باشیم و فکر نکنیم به امید کسان دیگری می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. ملت ما نشان دادند در  اوج تحریم بزرگترین پالایشگاه میعانات جهان را درست کنند و به مدیریت یک جوان 36 ساله به خودکفایی برسیم و این نشان می‌دهد که این حرکت می‌تواند با قوت در مسیر انقلاب دنبال شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به‌وسیله همین جوانانی که پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ساختند، می‌توانیم چند پتروپالایشگاه ایجاد کنیم که در آن صورت نه‌تنها احتیاج به فروش نفت نخواهیم داشت، با تبدیل آن به فرآورده می‌توانیم هزاران شغل ایجاد کنیم و ارز آوری داشته باشیم. در این صورت، تنگه هرمز را نه به شکل نظامی بلکه به شکل اقتصادی می‌توانیم ببندیم و با تبدیل شدن به قطب صنعتی، اجازه نخواهیم داد نفت از اینجا خارج شود و حتی نفت منطقه را می‌توانیم بخریم و تبدیل به فرآورده کنیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که امروز دشمنان معترف‌اند در تولید دام و طیور جزو ده و بیست کشور دنیا است و نمی‌تواند مشکل اقتصادی در این زمینه داشته باشد و می‌تواند به قطب اقتصادی تبدیل شود. فرصت‌هایی داریم که می‌تواند پیشران اقتصادی جامعه شود. اتحادیه اروپا زمانی که می‌گفت می‌خواهد روابط اقتصادی داشته باشد، صادرات ما به 24 کشور اروپایی، برابر با نصف صادرات ما به افغانستان بود. باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و از همه مهم‌تر در این راه نیروی جوان  و متخصص است. ان شاءالله گام دوم را با شتاب و قدرت و پویندگی می‌توانیم طی کنیم و انقلاب اسلامی قدرت خودش را به ظهور خواهد رساند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار