اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
شوشان - غلامرضا نوری‌علا:

در سالی که گذشت دولت در اداره‌ی کشور ناتوان بود و مجلس ضعیف‌ترین نقش در کشور را ایفا کرد و تا روزهای پایانی سال در قوه‌ی قضائیه بر پاشنه گذشته چرخید و هیچ‌یک از قوای کشور نقش اساسی در بهبود اوضاع نداشتند و هر روز شاهد تضعیف رابطه ملت با حاکمیت بودیم. استراتژی اصولگرایان همچنان بمباران جناح مقابل و دولت بود.  انفعال اصلاح‌طلبان و پریشانی و سردرگمی در موضوعات مختلف کاملا به‌چشم می‌آمد.

مردم ایران در سالی که گذشت، سختی‌ها و مصائب بسیار بزرگی را تحمل کردند از تورم ۵۰۰ درصدی تا عدم توانایی دولت در حمایت و پشتیبانی از مردم.
فقط برای مثال؛ دولت و مجلس و قوه‌قضائیه نتوانستند ۳۰ میلیارد دلاری را که با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان برای کالاهای اساسی اختصاص داده بودند را رصد و پیگیری کنند و در نهایت، اختلاف قیمت ارز دولتی با ارز بازار آزاد، رانت عظیم بادآورده‌ای برای افراد خاص، نورچشمی‌ها و آقازادگان شد.
قبل از اعمال تحریم‌های بزرگ امریکا بر علیه ملت ایران، عده‌ای در داخل از ناتوانی و غفلت سیستمی کشور استفاده و تحریم‌های عجیب‌وغریبی را علیه ملت اعمال کردند و همراه با تحریم‌های امریکایی، عده‌ای جیب‌های بسیار بزرگی برای کاسبی از تحریم‌ها دوختند که نمونه‌های فراوانی از جمله عملکرد خودروسازان انحصاری که مونتاژکاران خودروهای چینی در ایران هستند، مثل سایپا، ایران‌خودرو، کرمان‌خودرو و مدیران‌خودرو که تابوت‌های بنجل را با چندین برابر قیمت به مردم پیش‌فروش کردند!

مصادیق خیانت به ملت ایران در قالب کمبود کالاهای مورد نیاز و ناکارآمدی خدمات تا اجرای طرح‌ها و پروژه‌های رانتی، فراوان بود و تکرار آنها به‌جز ملالت برای مردم، سبب عبرت برای دولتمردان و سیاسیون نخواهد بود.

اما مردم! 
مردم صبوری پیشه کردند و با کمبودها واقعی و دست‌ساز داخلی و خارجی ساختند و پروژه‌های دشمنان و معاندان را نقش بر‌آب کردند، گرچه هر روز از درون و بیرون حملاتی را دفع کردند اما ضربات خنجرها از پشت غیر قابل تحمل است.
 اما آرزوی فروپاشی ایران در ۳ ماهه پایانی سال ۹۷ را بر دل طراحان کینه‌ورز و دشمنان نابکار و خبیث ملت ایران گذشتند.

در سال ۹۸، اگر همه‌ی ما، ملت و حاکمیت همراه و همدل باشیم و هر کسی با درایت و دلسوزی به ‌وظایف محوله و مسوولیت‌هایش عمل کند، کشور پویا و پایا در مقابل مشکلات و ناملایمات مقاومت کرده و از این پیچ سخت، سلامت و سربلند بیرون خواهیم آمد. اما اگر هر کسی ساز خودش را بزند و به‌فکر بارکردن بار خودش و تحمیل سلایق‌اش به ملت باشد، بلا‌شک همدلی نیز بوجود نخواهد آمد و مشکلات بیشتر و بزرگ‌تر خواهند شد. این وعده‌ی الهی است که دست خداوند یاری‌گر جامعه‌ی متحد و همدل خواهد بود. 
در حقیقت برای عبور از گردنه‌ی سختی که دشمنان، تحریم‌ها و عوامل داخلی و ستون پنجم برایمان ساخته‌اند، به اتحاد، وحدت و همدلی حاکمیت با مردم محتاج هستیم.

سال ۹۸ سال سختی خواهد بود! اما امیدواریم که با همراهی و همدلی از موانع و مشکلات داخلی و خارجی عبور کنیم.  

همدلی و همراهی حاکمیت با ملت، یکپارچگی مردم، تدبیر واقعی و جدی دولت، همت‌عالی مجلس‌، عدالت حقیقی قوه‌ی قضائیه، عملکرد عادلانه شورای نگهبان، دوری از جناح‌‌بازی و رقابت سالم در کسب قدرت، "رونق تولید" و صادرات بیشتر و مصرف بهینه، بدون شک می‌تواند، کشور را از هر آسیبی به سلامت و البته سربلندی عبور دهد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار