اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

شوشان - سهام خزلی:

یکی از مهم ترین تشکل های فراگیر مردمی در جهانِ امروز ، احزاب سیاسی هستند.احزابی که در کسوت های گوناگون و جهت گیری های سیاسی و فرهنگی مختلف به طور قانونی و رسمی فعالیت میکنند و میتوانند در قالب ابزار استقرار حکومت مردم بر مردم، بهترین وسیله جهت پاسداری از امنیت ملی و بهترین نماد برای اثبات مردم سالاری باشند ، ضمنِ اینکه این احزاب به نوعی کانون رقابت قانونمند شهروندان برای در دست گرفتن مدیریت کلان جامعه هستند. نقش احزاب و اهمیت آنها در توسعه سیاسی جامعه بر کسی پوشیده نیست و کمتر کسی ست که از اهمیت احزاب برای نیل به آرمان های بزرگ اجتماعی و ملی ، آگاهی نداشته باشد.

بی شک میتوان تأکید کرد که احزاب و تشکل های سیاسی تنها در سایه برنامه ریزی های مدون ، تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی و با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری ، با اتحاد و همدلی میتوانند به اهداف خود برسند. طبق فرمایش اندیشمندانه مقام معظم رهبری کار باید تشکیلاتی باشد و هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی رود .

به همین جهت مشارکت سیاسی شهروندان به طور منظم و فعال و مستمر جز از طریق داشتن احزاب سیاسی قوی و سراسری میسر نیست. چرا که حزب بهترین نهادی است که مسائل مهم سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،و فرهنگی را مورد بحث و واکاوی قرار می دهد و نتایج را به هیات های حاکمه بالفعل یا بالقوه کشور منتقل می سازد.

یکی از احزابی که در همین راستا و در حمایت از مردم سالاری دینی و طبق فرمایشاتِ عالمانه مقام معظم رهبری فعالیت میکند حزب عدالت طلبان ایران اسلامی است .

بگفته آرمین اصلانی ، دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی. اهواز ، فعالیت احزاب نباید تنها در انتخابات باشد . حزبی مورد تأیید مردم خواهد بود که در زمان خارج از انتخابات هم مطرح شود، مشکلات مردم را پیگیری کند، در امور مختلف مشارکت داشته باشد و در حوزه های مختلف به عنوان مشاوری قابل اعتماد در کنار مردم حضور داشته باشد و ایفای نقش کند.

اصلانی افزود : آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری ملموس است اینست که دشمن با هدف ناامید کردن مردم سعی در تضعیف روحیه اتحاد میان مردم را دارد. لذا بر ماست که برای مقابله با این هدف شوم ، با همه توان برای اقناع افکار عمومی مبنی بر توجه به آنان در سیاست گذاری ها و اجرای برنامه ها، تلاش کنیم.

احزاب می توانند این مباحث را به خوبی منتقل کنند لذا باید از این ظرفیت به درستی بهره گرفت و در رفع مشکلات جامعه با اتحاد و همدلی منطقی گام برداشت.

در چنین شرایطی احزاب وظیفه دارند دست در دستِ مردم از تفرقه و یأس و ناامیدی که همانا هدف دشمنان نظام است پیشگیری کنند. دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی در پایان تأکید کرد: نقش احزاب که در اقناع افکار عمومی هنوز هم بسیار موثر و پر رنگ است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار