شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
با این پشتوانه‌ی رای مردمی؛
کافیست رویکرد رئیسی در قوه‌ قضائیه به همان جاهایی ختم شود که در برنامه‌های ریاست جمهوری قصد داشت با عملیاتی کردن آنها به درد بخورد.
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
روزی که ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد ما آن را به چند دلیل به فال نیک گرفتیم.

۱- رئیسی یک حقوق دان مجربی است که بومی و الیت قوه ی قضائیه می باشد.

۲- رئیسی دارای تابلو مشخص سیاسی است و به مانند بعضی از رجال برجسته ی سیاسی درون نظام، از این بابت که خود را در معرض انتخاب بگذارد ابایی ندارد.

۳- رئیسی در انتخابات ۹۶ ریاست جمهوری با این که نتوانست پیروز شود اما، بخوبی توانست چند کارکرد سیاسی برجسته از خود بجای گذارد، اولا؛ موجب یکدست شدن طیف های متفرق درون اردوگاه سیاسی خود (اصول گرایان) شد.
دوما؛ کسب ۱۸ میلیون رای، در شرایط برتری جناح رقیب، نیز کمتر از پیروزی برای وی و اصولگرایان نبوده است.
سوما، علاوه بر این که اصول گرایان با رئیسی توانستند به طور جهشی فاصله ی فاحش خود را با بخش های انتخابی حاکمیتی (جمهوریت) کمتر کنند و ایضا، به آینده امیدوار شوند، با این اعتبار هم در بخش اسلامیت نظام، موفق شدند به یک چهره ی نوسازی شده دست یابند.


بنابراین، با توجه به مطالب فوق، جناب رئیسی در این مسند جدید، باید خیلی مراقب، این دستاورد جدید یعنی؛ سرمایه ی اجتماعی خود باشد و آن را همه جا و برای همه کس، به خطر نیاندازد و نیز، مبتکرانه، خلاقانه و متفاوت تر از اسلاف خود عمل کند و در اصلاح ساختار قوه قضائیه بکوشد، زیرا، واقعا خود او مسیری متفاوت تر از اسلافش پیموده و بهتر  است که در بهبود نارسائی ها که کم و بیش در قوه ی قضائیه موجود هستند، در حقیقت کوشاتر از همه، بی وقفه، شبانه و روز بکوشد. 

بدون تردید، جناب آقای رئیسی می تواند با تحول در ساختار سازمان بازرسی کل کشوری و یا اصلاح بعضی از رویه های قضایی موجود که ناکارآمد هستند بدرستی از بروز اختلاس های نجومی و دیگر فسادهای اداری و مالی ممانعت بعمل آورد.

به اعتقاد نگارنده، کافیست رویکرد جناب آقای رئیسی در قوه ی قضائیه، در نهایت،  به همان جایی های ختم شود که در برنامه های ریاست جمهوری قصد داشت با عملیاتی کردن آنها، به درد مملکت بخورد.
یعنی خدمت بی منت، با تاسی از اصل مردمی بودن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار