اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
به بهانه قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی
شوشان - امید حلالی :
در جریان قتل تکان دهنده «میترا استاد» همسر دم محمدعلی نجفی نکاتی قابل طرح و بررسی و تامل است و می بایست با توجه به انعکاس گسترده این واقعه در جامعه به برخی سوالات مطرح در افکار عمومی پاسخ داد و زوایایی را کاوید.
 
در این باره می توان باید گفت : 
چنین وقایعی را که زیر پوست جامعه ایرانی و طبقه مدیران می گذرد سال ها پیش سینما به تصویر درآورده است.
فیلم "شوکران" با بازی فریبرز عرب نیا و هدیه تهرانی نمودی از چنین رابطه هایی ست که از ارتباط و صیغه زن آب و رنگ دار توسط مدیر دولتی شروع شده و در نهایت به درگیری فی مابین بر اثر اصرار زن دوم به ادامه رابطه به بهانه حاملگی و ... مقاومت مرد دولتی بخاطر جلوگیری از لطمه نزد خانواده بنیادین خود و سر آخر مشاجره و قتل و ... می انجامد.

رفقا لطفن بار دیگر اگر دست داد فیلم "شوکران" به کارگردانی بهروز افخمی را ببینند که گویا نوعی پیش بینی چنین حوادثی ست.
اینجاست که نقش پیشگویانه و تحلیلی هنر و نخبگان آشکار می گردد و به این دلایل هنرمندان را ارجی بسی بالاتر از سیاسیون و مدیران است.

 واقعیت آن است که برخی سیاسیون و مدیران که سال ها وقت خود را برای ارتقای اداری و سازمانی و در خدمت حتاح ها گذرانده اند در مقطع پا به سن گذاشتگی و رسیدن به بالای نردبام در حالی که در تنگنای زندگی آنکادره شده هستند در مقابل غلیان سکس یا سایر نمودهای از دست رفته زندگی قرار گرفته و سعی در جبران مافات می نمایند.

اما به قول ملای رومی :
نردبان این جهان ما و منی است
عاقبت این نردبان افتادنی است
لاجرم آن کس که بالاتر نشست
استخوانش سخت تر خواهد شکست

در مجموع رسوایی های پی در پی و سریالی مانند افشای اختلاس سید هادی رضوی شاه داماد چهره همیشه وزیر حضرت مستطاب شریعتمداری و قتل زن دوم نجفی و ... باعث عدم اعتماد روزافزون مردم به مدیران و مسوولان خواهد شد که حرف و قول و وجهه شان با عمل و نیت و سرشت شان ناهمخوان است.

بازگرداندن این اعتماد های از دست رفته به سال ها کار فرهنگی مستمر با نیت اعتماد زایی مجدد نیاز دارد.

2) خانواده گریزی این دست مسوولان جامعه و ارتباط زدن های جدید آنان به قصد تمتع جنسی که برخی از آنان تبدیل به رسوایی های پر سر و صدا می شود آن هم در مقطعی که از آنان انتظار نوعی سنگینی و وقار اجتماعی می رود نمود سال ها عدم صداقت با جامعه است.

نمونه های زیادی می شود سراغ گرفت که به دلیل همین چشم و دل سیر نبودن لغزش های فراوانی اتفاق افتاده و متاسفانه گروه ها و باندهای رقیب سیاسی، اقتصادی و رانتی چه بسا که از شیوه کثیف کاشتن سوژه آب و رنگ دار و طناز و عشوه گر بر سر راه این تیپ مسوولان استفاده نمایند.

در مقیاسی پیچیده تر و در دنیای پیچیده و پشت پرده سرویس های جاسوسی وا دادن سوژه های رقیب در مقابل جنس لطیف بر سر راه و تلاش مامور سیاسی یا سفیر یا مقام مسوول برای حفظ آبروی خود و ندیدن لطمه حیثیتی نزد افکار عمومی این قبیل افراد به دام افتاده را پس از مقطع رختخواب و تهیه فیلم و عکس و صوت و سند و ... به بی راهه های عجیب و خانمان سوزی در وادادن مقابل سرویس های رقیب و دشمن می کشاند.

همه این وقایع را باید به مثابه نواختن زنگ خطر برای جامعه ای که از مدار و ریل اخلاق در حال خروج است باید جدی گرفت و اتفاقن تحلیل و ارزیابی درست ارائه داد.

مدیران زاهد نما استعداد عجیبی برای هم سرنوشت شدن با شخصیت مثالی شیخ صنعان دارند.

3) عقد مقتوله توسط آقای نجفی در وهله نخست خلاف شرع نبوده بلکه با توجه به جایگاه شهردار وقت تهران خارج از عرف رسمی بوده ...

در رابطه با مجازات آقای نجفی  نیز بستگی به نظر اولیای دم دارد

حدود کار را شرع مقدس مشخص کرده 

فعلا جامعه در شوک و گمانه زنی حول ماجراست لیکن باید پذیرفت هر سیاستمدار هم زندگی خصوصی مانند آحاد جامعه دارد و مجزا کردن این ماجرا از جدل های بی حاصل جناحی زیبنده و درخور و نشان دهنده بلوغ جریان هاست.

ماجرای نجفی نشان داد که قدرت یا مسوولان مقدس و معصوم نیستند. انسان حقیر فقیر سراپا تقصیرند و هر آن در معرض لغزش

4) دعا کنیم از این دست آفات زمانه در امان باشیم. 
باید به یاد آورد حکایت مولی الموحدین امام علی مرتضی (ع) را که پس از مشخص شدن حکم سنگسار زانی وقتی با انبوه جمعیت خروشان و سنگ بر کف مواجه شد خطاب به آنان گفت فقط آنان که گناهکار نیستند برای اجرای حکم بمانند و غیر از حسنین (علیهما السلام) کسی بر جای نماند.
قربان معرفت و بزرگی ات آقا

در قضاوت های مان اسوه عدالت و تقوی را شاخص قرار دهیم.

توصیه می شود عزیزان کتاب ارزشمند قضاوت های امام علی (ع) ترجمه زنده یاد دکتر محمدعلی شیخ (ره) را مجددا مطالعه فرمایند.
انشاالله در لیله القدر و سال نوی مومنان بهترین تقدیرها برای اهل رعایت و انصاف و تقوا رقم بخورد

نسالکم الدعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار