اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مسائل و تنش‌های آب شرب در بخش روستایی در شهرهای شمال و شمال شرق خوزستان همچنان بالا و پا برجاست.
کیامرث حاجی زاده عصر سه شنبه در پانزدهمین نشست شورای آب و برق استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان اظهار کرد: در شمال و شمال شرقی خوزستان مصوباتی برای حل مشکلات آب شرب تعیین شده که تاکنون ۵۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از مشکلات آب شرب در شمال و شمال شرق استان اقداماتی به صورت مُسکنی انجام شده است، توضیح داد: چند طرح به منظور پایداری آب شرب برای این مناطق مصوب شده که طی یک ماه آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات آب شرب در اهواز تصریح کرد: در این کلان شهر مشکلات زیادی داریم و آبفای استان و اهواز نیز پیگیری‌های خوبی در این باره داشتند ولی مردم در اهواز مشکلات زیادی دارند و با توجه به بازدیدهای شبانه روزی میدانی که انجام شده انتظار می‌رود معاونت آب رسانی سازمان آب و برق به عنوان تأمین کننده آب از محل‌های آب غدیر و کانال پای پل و آبفای اهواز این وضعیت آب را در اهواز پایدار کنند چرا که پسندیده نیست در اهواز مشکل آب شرب داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت آبرسانی در مناطق سیل زده افزود: با وجود همه مشکلات اما بر بازسازی تأسیسات آبرسانی در مناطق سیل زده بسیار تاکید داریم و خوشبختانه آب و فاضلاب شهری و روستایی به جد پیگیر این موضوع هستند.

حاجی زاده با اشاره به اهمیت شورای آب و برق استان در راستای پیشگیری از تنش‌های آبی و مشکلاتی که در حوزه برق می تواند رخ دهد گفت: نشست شورای آب و برق استان موجب هماهنگی میان اعضای شورای آب و برق می‌شود و به فراخور بحران‌های آب و برقی که در استان ایجاد می‌شود برای پیشگیری از به وجود آمدن آنها فرمانداران در نشست حضور می‌یابند.

خوزستان پیشرو در بهینه سازی مصرف برق

وی ادامه داد: با توجه به تمهیداتی که امسال خوزستان در حوزه برق داشته است می‌توان گفت نسبت به دیگر استان‌ها در این حوزه پیشرو هستیم و امسال نیز به منظور پایداری شبکه برق چه در استان و چه در کشور تعطیلی و یا کاهش ساعات کاری ادارات در روزهای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد برنامه ریزی شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم به منظور بهنیه سازی مصرف برق گفت: بر این اساس تفاهم نامه‌ای میان صدا و سیمای مرکز خوزستان و شرکت‌های برق و آب و فاضلاب استان منعقد شده است تا از این طریق آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست صورت گیرد.

وی ادامه داد: از همه همشهریان تقاضا دارم در مصرف برق صرفه جویی کنند و مناسب مصرف کنند و در پیک مصرف برق سعی کنند لوازم برقی پر مصرف را مورد استفاده قرار ندهند و در حوزه آب نیز این صرفه جویی را رعایت کنند.

حاجی زاده با تاکید بر حضور مردم در برطرف کردن بحران‌های متعدد استان گفت: دست یاری به سمت مردم دراز می‌کنیم تا استان از گرمای بیش از حد تابستان بیرون برود چرا که بدون یاری و مساعدت مردم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: بخشنامه‌هایی که از ستاد مدیریت بحران ارسال می‌شود در همه دستگاه‌ها و شرکت ها چه خصوصی و چه دولتی لازم الاجراست و همه مشمول بخشنامه می‌شوند و باید با شرکت‌های توزیع برق استان و اهواز همکاری لازم را داشته باشند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار