اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
استاندار خوزستان گفت: وضعیت آب در اهواز خوب نیست و شاهد کاهش فشار آب یا قطع آب برای مدتی طولانی در برخی نقاط اهواز هستیم.
غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که امروز (29 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامناسب لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز اظهار کرد: اگر در گزارش جلسه آینده شورای سلامت درصد مطلوبیت لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز در شهری پایین باشد، شهردار آن شهر عزل می‌شود زیرا وضعیت کنونی قابل قبول نیست. 
  
وی افزود: این اقدامات باید به صورت متداوم جزو تقویم شهرداری‌ها قرار بگیرد و در دستور کار آنها باشد. اینکه در یک بازه زمانی کار انجام و سپس متوقف شود، قابل قبول نیست و باید شهرداران و فرمانداران این اقدامات را در برنامه‌های خود قرار دهند. 
  
استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت نامناسب شهرستان کارون، گفت: شهرداری و شورای شهر کارون تنها چیزی که به آن فکر نمی‌کنند خدمت به مردم است و شهر را به ناکجاآباد می‌برند. 
  
وی تصریح کرد: وضعیت در شهرستان کارون بسیار بد شده است. شهردار باید وظیفه خود را نسبت به لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز انجام دهد و از مداخله اعضای شورا در کار شهردار جلوگیری شود. 
  
شریعتی بیان کرد: اکنون در فصل گرما قرار داریم و با توجه به احتمال برروز بیماری‌های مختلف، کمبود آب و بالا رفتن مصرف آب اهمیت آب دوچندان پیدا کرده است. 
  
وضعیت آب در اهواز خوب نیست 
  
وی افزود: امسال وضعیت آب در اهواز خوب نیست و شاهد کاهش فشار آب یا قطع آب برای مدتی طولانی در برخی نقاط اهواز هستیم. در سال جاری نسبت به سال گذشته هم شرایط خوبی نداریم. البته دمای هوا نسبت به سال گذشته بسیار بالاتر رفته اما باید پیش از این آمادگی لازم را به دست می‌آوردیم. 
  
شریعتی با بیان اینکه امسال وضعیت آب در استان خوزستان به جز اهواز بهتر شده اما مطلوب نیست، گفت: زمانی که فشار آب در لوله‌ها پایین بیاید، احتمال تلاقی آب و فاضلاب و بروز مشکلات وجود دارد. 
  
استاندار خوزستان ادامه داد: اینکه عنوان می‌شود انشعابات غیرمجاز در اهواز زیاد هستند و موجب بروز مشکلات در وضعیت آب شده اند، درست است زیرا انشعابات غیرمجاز قدرت مدیریت را کاهش می‌دهد. به همین دلیل در شورای تامین مصوب کردیم که انشعابات با هزینه پایین در اختیار مردم قرار بگیرد تا مردم از آب بهداشتی برخوردار شوند و ما نیز بتوانیم مصرف را مدیریت و پیش‌بینی کنیم. 
  
شرکت آب و فاضلاب اهواز آب بهداشتی سالم تامین کند 
  
وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید آب بهداشتی سالم را تامین کند. این مساله نباید بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از تامین آب بهداشتی باشد. 
  
شریعتی با بیان اینکه وضعیت آب به ویژه در شرق اهواز نامناسب است، عنوان کرد: وضعیت آب در شرق اهواز سال گذشته کمی بهبود یافت اما به دلیل اینکه اقدامات لازم در طول این مدت انجام نشد، اکنون شاهد این وضعیت هستیم. 
  
استاندار خوزستان گفت: در این راستا دو مخزن ۲۵ هزار مترمکعبی در محدوده منطقه منبع آب و کوی رمضان اهواز وارد مدار شد و یک فیلتراسیون 5 هزار مترمکعبی برای آن تعبیه شد. 
  
وی ادامه داد: از ۲۰ روز پیش فعالیت در این منطقه دوباره آغاز شد و مقرر شد تا ۱۵ تیرماه، فیلتراسیون وارد مدار شود و قدرت آن از 5 هزار مترمکعب به ۲۰ هزار مترمکعب برسد که در این صورت ۹۰ درصد مشکلات شرق اهواز حل می‌شود. 
  
وی با تاکید بر اینکه باید وضعیت آب در اهواز بهتر شود، گفت: در حال حاضر تصفیه‌خانه فاضلاب شرق وارد مدار شده اما مجموع فاضلاب شهر را تصفیه نمی‌کند. 
  
استاندار خوزستان گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید مسئولیت‌پذیرتر عمل کند و رضایت‌مندی مردم بیشتر شود. همچنین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید بحث لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز را در دستور کار خود قرار دادند. 
  
شریعتی با اشاره به طرح ملی بسیج کنترل فشار خون هم گفت: فشار خون یک اختلال جسمی است که می‌تواند زمینه‌ساز ناتوانی جسمی و مرگ‌های مغزی و قلبی شود به همین علت کنترل آن در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است. 
  
وی افزود: فشار خون بالا از جمله مواردی است که به علت تبعات اجتماعی زیاد، اهمیت زیادی دارد زیرا ممکن است فردی به علت بالا بودن فشار خون دچار سکته مغزی یا قلبی یا ناتوانی جسمی شود. نگهداری بیمار ناتوان جسمی هزینه‌های زیادی بر دوش سلامت و خانواده بیمار تحمیل می‌کند و خانواده را به فقر می‌کشاند. 
  
استاندار خوزستان گفت: همچنین فشار خون بالا می‌تواند شاخص‌های زندگی یا امید به زندگی را کاهش دهد و نباید به این موضوع بی‌توجه باشیم. بنابراین باید به اجرای این طرح توجه جدی شود. همچنین باید امکانات لازم در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار بگیرد و همکاری لازم با آنها انجام شود تا این طرح به خوبی اجرا شود. 
  
شریعتی با اشاره به افزایش امید به زندگی تصریح کرد: رسیدگی به بیماری‌های غیرواگیر باید افزایش یابد. همچنین علاوه بر بالا بردن طول زندگی، باید کیفیت زندگی نیز افزایش یابد. 
وی بیان کرد: اینکه 49 درصد مردم از فشار خون بالای خود اطلاع ندارند، درصد بسیار بالایی است و این موضوع اهمیت آگاهی‌بخشی به جامعه را نشان می‌دهد و نباید از آن غفلت شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار