اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
شوشان - نعیم حسینی :
شریعتی نه در میان غالب اصلاح طلبان استان جایی دارد و نه اصلاح طلبان کشور،این بدان معنی نیست که قبلا نداشت،اتفاقا قبلا جایگاه ویژه ای داشت و به کمک همین اصلاح طلبان و حامیان دولت و ستادهای دکتر روحانی ، به ساختمان خیابان فلسطین راه پیدا کرد.

اما کم کم آن جایگاه رااز دست داد.این تنزل به خاطر سوء مدیریت بود یا عدم همراهی حامیان دولت و اصلاح طلبان، جای بحث دارد!!

در بین حامیان دولت و ستادهای دکتر روحانی از همان ماه های آغازین ،ماهیت خود را نشان داد و از نظر اکثریت آنها رد شد.

در تمام این مدت ۳ سال و اندی که بر مسند استانداری نشست - و شاید خواب آن را هم نمی دید- بارها و بارها شایعه برکناری اش بر سر زبانها پیچید.هرگاه این شایعه جدی تر می شد عده ای قلم بدست معلوم الحال که آموخته بودند با فشار به شریعتی می توان امتیازات خوبی از او گرفت و قبلا نیز بارها و بارها نیز بر او تاخته بودند وارد معرکه می شدند و می گفتند شریعتی ماندگار است.

ژست مخالفت این زرد نویسان و همچنین ظاهرسازی آنها در شمایلی از یک مخالف منصف، تا حدود زیادی اهداف و انتظار شریعتی را از چنین فعالانی برآورده می کرد.

امتیازاتی که این زرد نویسان، گاه از شریعتی می خواستند پیدا کردن جایگاه ویژه بعنوان آدم های موثر در استان و القاء آن به جامعه بوده است. این بخش حتی ممکن است تفاهم و قراردادی نانوشته بوده باشد .

بخش دوم مطالبه این گروه ، راضی شدن به امتیازات اندک اقتصادی بود.

البته تیم های رسانه ای فعال و همیشه همراه شریعتی نیز نقش پشتیبانی خود را در هنگامه لازم از این دست تحلیل نویسان، به خوبی ایفا کرده و می کنند.

جالب است که تیم دور شریعتی از مدت ها قبل و خصوصا زمانی که شایعات رفتن شریعتی به سازمان تامین اجتماعی بالا گرفته بود برای خودشان  یک سناریویی تعریف کرده بودند و برای القا به جامعه و تقلیل فشار مخالفان و منتقدان، آنرا چنین بیان کردند:

 شریعتی نمی رود مگر اینکه خودش بخواهد.

(که البته بیان فوق اشکال ماهوی دارد و از یک زاویه دقیق تحلیل ساختاری،نوعی گردن کشی سیاسی در برابر دولت تلقی می شود. مدل دیگرش را البته مقتدایی تجربه کرده بود،حتی برخی نزدیکان شریعتی در بحث های دوستانه دو سه نفره خود ،خصوصا وقتی همنشین اصلاح طلبان و حامیان دولت می شوند ،این استحکام ماندگاری ایشان را به بیت رهبری و سپاه نیز ارتباط می دهند تا هم راحت تر مخالفان خود را متقاعد کنند و هم زودتر نومید.

همین بیان در نشست های محفلی چند نفره اطرافیان ایشان با اصولگرایان به زبانی دیگر مطرح می شودو به آنها گفته می شود رفتار شریعتی بیشتر اصولگرایانه است و اتفاقا بیشتر هوای شما اصولگرایان را دارد.

این استراتژی  ریاکارانه،البته نوعی  تبدیل تهدید به فرصت است و از نوعی بیعت با دشمن برای سرکوب دوستان است. )
 
تاکنون این استراتژی ( شریعتی نمی رود مگر اینکه خودش بخواهد )دوبار بصورت جدی تبلیغ شده است:

۱- زمانی که شریعتی و تیمش پس از نومیدی، شایعه سازمان تامین اجتماعی را سر زبانها انداخته بود.

۲- هم اکنون که بحث برکناری بشدت شکل گرفته است.
البته آنها هنوز فرصت نکردند شایعه سازمان یا وزارتخانه مهمی را تولید و منتشر کنند.اگر همین روزها شنیدید قرار است شریعتی به فلان وزارتخانه یا سازمان برود و خودش می خواهد برود خیلی تعجب نکنید.حتی اگر شنیدید قرار است وزیر بشود نیز تعجب نکنید!بخشی از همان سناریوی قدیمی است.

در پشت این نگاه،یک استراتژی و سناریوی عمیقی نهفته است که کمتر به آن توجه می شود:
شریعتی استانداری خوزستان را آغازی برای ورود به قدرت می خواند و نمی خواهد پایان آنرا ،پایان رویاهای سیاسی  خود قلمداد کند.بنابراین در صورت حتی عزل از استانداری خوزستان تحت فشار مخالفان، باید این تهدید به فرصت تبدیل شود و اینگونه جا انداخته شود که :
 شریعتی خودش خواست که برود!
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
comment
0
0
comment خودت فهمیدی چی [...] کردی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار