شوشان - دکتر فاضل خمیسی :
باید خوابید تا خواب دید ، و باید خوشخیال شد تا رؤیا به سراغمان آید!
قبل از همه شروع کردیم اما عقب تر از همه ایم ، فرودگاه و جاده و پارک و شاخص های عمرانی مان حتی در زمان جنگ هم از بسیاری از کلان شهرها سرتر بودند ، اما واقعاً چی شد که حالا حسرت شهرهایی را باید بخوریم که در گذشته در برابر اهواز ، روستای بزرگی بیش نبودند!
نه بخیلیم ، نه چشم تنگ !
اما وقتی مراکز استان ها را می بینیم که چگونه آبادی و ترقی از سر و رویشان می بارد و اهوازمان اینچنین خسته و مفلوک فقط به چند المان و نماد ساختگی معرفی میشود دلمان میگیرد .
وقتی متروها را با آن ایستگاه های شیک و زیبا میبینیم و متروکشهرمان موجب تهوع زمان و تاریخ شده احساس شرمندگی میکنیم. این موضوع تا آنجا پیش میرود که گفته میشود واگن های خریداری شده ی متروی خیال بدلیل عدم راه اندازی زنگ زده و در حال پوسیدگی اند،
گویا در برابر درماندگی این شهر هیچکس مقصر نیست ،
البته در شهری که مسئولانش سببی و نسبی بصورت شجره نامه به هم وصلند طبیعی است که گربه های شهر مقصر اصلی گرفتگی فاضلابند !!
نگاهی به سال تأسیس فرودگاههای کشور
نشان میدهد فرودگاه اهواز قدمت و شکوهی بسیار بیشتر از سایر فرودگاههای بجز مهرآباد تهران داشته در صورتیکه در حال حاضر با مقایسه ،با فرودگاههای اصفهان ، مشهد ، تبریز، شیراز و ... پی میبریم که چقدر این فرودگاه از قافله عقب مانده و نسبت به فرودگاههای مذکور غیر قابل مقایسه است.
هیچ کلان شهری نداریم که بزرگترین رودخانه کشور از وسط آن بگذرد ، اما ما این نغمت خدادادی و نه انسان ساخت را بدلیل بی تدبیری و بی برنامه گی به برزگترین مجرای فاضلاب کشور مبدل ساخته ایم...
امروز شهرمان فقط در رویأی گذشته یا در خیال آینده سیر میکند و گویا قرار نیست اتفاق بزرگی در زمان بیداریش رخ دهد.