اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
بدون تردید تجربه به ما نشان داده که برخوردهای چکشی و رفتار تحقیر آمیز با متهمین فارغ از نوع اتهام آنها و حتی ارباب رجوع  عادی در بعضی از مراکز قضایی و یا ضابطین آنها، همواره تولید نفرت و انزجار عمومی را بر علیه ی کلیت نظام سیاسی بر می انگیزد و بطور روشن و شفاف، ذغدغه مندی از این بابت در سخنان آیت الله رئیسی، دیده  می شود.

بنابراین توصیف، پس شایسته است که جناب آیت الله رئیسی در انجام اصلاحات خود به هزار نکته باریکتر از مو توجه نماید و در مقابل پرسشگری های منتقدین بهتر است که قدرت پاسخگویش را افزایش دهد.
 زیرا، از وقتی که ایشان، با یک توان ده درصدی وارد کار اصلاحات در قوه ی قضاییه شد، همگان دیدیم که چطور مردم با شور و شوق صد در صدی به حمایت از ایشان وارد صحنه شدند.

البته ناگفته نماند، بعضی از احزاب که روی دو قطبی بودن فضای جامعه ی ایران برای یارکشی و جذب آرای خود حساب باز کرده اند، در ته دل خود از این اصلاحات در قوه فضائیه حمایت نمی کنند چون آن را مخالف روش های سیاسی خود برآورد می کنند که مرتب   اختلافاتی را دامن می زنند که پیوسته بر روی گسل های طبقات اجتماعی فشار وارد می نمایند تا از این طریق آنها بتوانند عده ای را دیو و خود را فرشته ی نجات معرفی کنند.

بنابراین جناب آیت الله رئیسی باید دقت کند همه ی نهادهای اجرایی سه قوه را با خود در انجام اصلاحات ارکان شمول در کشور متحد سازد و با مخالفان و ناراضیان سیاسی و اجتماعی، ارتباط مستقیم و بی واسطه بر قرار سازد  که در وهله ی نخست باب گفتگو و تعامل حداقلی با آنها را باز نماید تا از این رهگذر حربه ی مظلوم نمایی های جعلی را از خیلی افراد فرصت طلب ماجراجو بگیرد و به قربانیان این ماجراجویی های سیاسی اثبات کند که از این سوداگری های سیاسی هیچکس سودی نخواهد برد .

به هر حال، هرچه قدرت پاسخگویی ریاست قوه قضاییه و تشکیلات زیرمجموعه ایشان افزایش یابد در نتیجه مسیر اصلاحات ارکان شمول در کشور هموار می گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار