اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
شوشان - سید شکرخدا موسوی: 

روز جمعه گذشته در هنگام بازی دو تیم فوتبال استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز، صحنه هایی تلخ و قابل تأمل، توسط تعدادی تماشاگر نما رخ داد ؛
آری، پیش از این نیز،برخی از تماشاگران، با حضور در ورزشگاه آزادی تهران ، علیه هویت ملی ایرانیان از هر قومیتی شعارهای تفرقه افکنانه سر دادند. 
اگرچه ملت بزرگ ایران، قطعا حساب عده ای تجزیه طلب فریب خورده را، از مردم مومن، انقلابی و شهید پرور استان آذربایجان شرقی که برای سربلندی و یکپارچگی این سرزمین بزرگ، دهها هزار شهید و جانباز در جنگ تحمیلی و در طول تاریخ ۴۰۰ سال گذشته تقدیم ایران عزیز اسلامی، کرد ه اند جدا می دانند . 

این اقدامات و تحرکات، علیه امنیت و تمامیت ارضی کشور که متعلق به ترک، لر، عرب،کرد،بلوچ، گیلکی، مازنی، ترکمن، فارس و ... همه اقوام ایرانی است، شکی نیست؛ افرادی که روز جمعه چنین عمل خیانت باری را در ورزشگاه یادگار امام (ره)،موجب شدند دشمنان ایران و آذری زبان ها و همه ی ملت ایران به عنوان صاحبان این سرزمین هستند. زیرا ملت ایران، در درازنای تاریخ پر فرازو فرود خود، برای حفظ وجب به وجب این خاک، خون ها نثار کرده است. همه می دانیم آذری زبان های این خاک، دلداده هایی هستند که سردمدار غیرتمداری برای این ملک و بوم بوده و هستند.
از آزادیخواهان‌ مشروطه طلب که آزادی را به همراه دیگر مبارزان، به ارمغان آوردند تا نقش بزرگ خود در انقلاب شکوهمند۵۷ و همچنین هنگامه ی سخت ۸سال دفاع مقدس،که بلندترین چکامه های پایداری و سلحشوری را سر دادند.

اما پرسش اینجاست که این عده نفوذی،چگونه تقویت شده اند که در این سال ها، علیه تمامیت ارضی و امنیت ملی ایرانیان و از جمله خود آذری ها، در روز روشن شعار می دهند و به ارزشهای ملی و همه شمول ایرانی،توهین می کنند؟!
در اینکه دشمنان این مرز و بوم، علنا برای ضربه زدن به ایران و ایرانی، میلیون ها دلار، هزینه می کنند، شکی نیست، اینکه چند نفوذی را  اجیر می کنند و به عنوان تماشاگر به ورزشگاه ها می فرستند نیز،کار چندان سختی نیست؛ اما باز سؤال اینجا است که ما در داخل چه کار کرده ایم که به باز تولید این نفوذی ها کمک رسانده ایم؟ و آنها اینهمه جسور و گستاخانه رفتار می کنند؟!
القا‌ شکاف قومیتی در ایران و بهره برداری از این شکاف برای رسیدن به مقصود و مطلوب بعضی، جریانهای سیاسی یکی از راههای دشمنان ایران است. تردیدی نیست که در ایران تنوع قومیتی قابل توجهی وجود دارد، اما این اقوام هزاران سال در کنار هم زیسته اند و همواره با همه تنوع،نخستین سرزمینی بوده که مفهوم ملت را در خود ساخته و بدان بالیده است. با همه ی تنوع، شکاف، اختلاف یا تضادی در بین آنها وجود نداشته و به لطف پروردگار و بیداری ملت ایران،نخواهد داشت، به گونه ای که در طول دهه های متوالی، خبر یا گزارش، برخورد قومیتی در ایران گزارش نشده است؛ اما بر عکس، شعار تبلیغاتی قومگرایانه، توسط بعضی از به اصطلاح نخبگان اقوام  سر داده شده است تا جایی که متاسقانه اوج شعارهای قوم گرایانه در هنگام انتخابات مجالس و شوراها و حتی تا دولت ها هم پیش رفته و اینها همه،زمینه ساز حوادث ناخوشایندی است که نمونه آن را در ورزشگاه یادگار امام تبریز با چشم حیرت و افسوس بسیار دیدیم. 

به راستی چرا برخی از نمایندگان و دولتی ها، تمایل دارند تنوع قومیتی در ایران به اختلاف قومیتی و سیاسی کردن مطالبات آنها، کشیده شود؟ آیا پر کردن سبد رأی، باید قیمتش اقدام علیه تمامیت ارضی ایران باشد؟  
هنوز پس از گذشت سه روز از آن اتفاق نامیمون در وزشگاه یادگار امام تبریز ، برخی از مسئولان حتی پس از شعارهای افراد نفوذی و تماشاگرنما، حاضر به محکوم کردن شعارهای این عده اندک، که البته دشمن خود آذری زبان های غیور هم هستند، نشده اند! 
صد هزار تحسین برای آذری زبان هایی چون علی دایی کاپییتان همیشه محبوب ایرانیان که حرکت این نفوذی های قلیل را محکوم کرد! صد هزار تحسین برای آذری زبان هایی همچون رشیدپور که در مقابل دوربین تلویزیون رفتار این عده قلیل نفوذی را محکوم کردند! کجایند برخی از مسئولان که با رفتار و گفتار خود در مجلس و دولت، تنوع قومی این مملکت را شکاف و تضاد فرقه ای می خواهند! 

امیدواریم که شورای تامین استان،شورای عالی امنیت ملی و دستگاه قضایی،بدون مماشات،با عوامل یا عاملان چنین روند تشتت زا و خلاف امنیت و مصالح ملی، اقدام نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار