اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان شوشتر، دکتر ابول نژادیان رئیس قبلی دانشکده علوم پزشکی تودیع و دکتر مجتبی کلانتر به عنوان سرپرست جدید این مجموعه معارفه شد.
به گزارش پایگاه خبری شوشان، در ابتدای این آئین حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر گفت: در سال های اخیر دکتر ابول نژادیان گام های موثر و بلندی در توسعه بهداشت و درمان شوشتر برداشتند و از این بابت همیشه این حوزه مدیون شان خواهد بود بود.


وی افزود: در تمام روستاها هرکجا خانه بهداشت و... بوده یا نوسازی شده یا اگر نبوده ایجاد شده است. رشد حدود بیش از 200 درصدی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش مدیون تلاش های پرسنل علوم پزشکی شوشتر، رئیس و معاونین است. 

رئیس شورای سلامت شوشتر اضافه کرد: انشاءالله همین انسجام و همکاری و همدلی موجود، با دکتر کلانتر سرپرست جدید نیز وجود داشته باشد تا لوکوموتیوی که انصافاً نه تنها به حرکت درآمده بلکه با پشتیبانی نماینده محترم شهرستان به سرعت مناسب خودش رسیده، با همان روال رو به جلو گام بردارد.

فرماندار شوشتر بیان داشت: در طول این دو سه روز نیز که آقای ابول نژادیان در استان مسئولت گرفته اند خیراتی برای شهرستان داشته اند و این نشان از تعصب ایشان نسبت به شوشتر است و امیدواریم بیش از پیش از این برادر عزیز جهت توسعه علوم پزشکی شهرستان بهره مند شویم. 

پس از پنبه دانه پور، رئیس قبلی دانشکده علوم پزشکی شوشتر و سرپرست کنونی دانشگاه جندی شاپور اهواز به عنوان سخنران دوم برنامه، در مراسم تودیع خود گفت: از لطف همه دوستان سپاسگزارم. بنده در طول دوران تصدی ام بیشتر یک هماهنگ کننده بودم و تمام کار را پرسنل این مجموعه انجام دادند و از این بابت از همه آنها ممنونم.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در حالیکه بغض گلویش را گرفته بود، اظهار کرد: اگر در دوران مسئولیتم در شوشتر با شخصی از همکاران به علت حساسیت مسائل کاری، تندی کردم که باعث رنجشش شد از او عذرخواهی کرده و طلب عفو می کنم.

وی با اشاره به شروع کارش در شوشتر بیان کرد: در ابتدا حسابی برای دانشکده که در آن زمان شبکه بهداشت و درمان بود، در هیچ بانکی نداشتیم و با چنین وضعیتی فعالیت مان را آغاز کردیم. کیفیت شبکه بهداشت و درمان در حد یک پایگاه اورژانس جاده‌ای بود.

وی اضافه کرد: برای کوچکترین بیماری مردم باید زحمت عزیمت به اهواز را می‌کشیدند و متاسفانه دغدغه جدی ما در حد جذب یک پزشک عمومی بود و با فقر تخصص ها مواجه بودیم اما در حال حاضر ما به دنبال جذب پزشکان فوق تخصص هستیم و حتی در بعضی موارد خود پزشکان درخواست حضور و کار در شوشتر را دارند.

سرپرست جدید دانشگاه جندی شاپور در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: زمانی به دنبال جذب ام. آر. آی در شوشتر بودیم که یکی از معاونانم را به عنوان نماینده به دنبال کار فرستادیم اما بارها دیدیم که کار متوقف می‌شود. وقتی خودم شخصاً دنبال کردم در تهران به من گفتند معاونت می گوید ام. آر. آی در شوشتر توجیه ندارد.

وی افزود: به همین علت و بعد از اینکه دیدم با آن تیم که خیلی‌هایشان بومی هم بود نمی‌توان کار کرد، تغییراتی در معاونت‌ها ایجاد و با جدیت امور را دنبال کردیم.

وی در پایان گفت: نسبت به مردم شوشتر تعصب و غیرت خاصی دارم و امیدوارم آرزوی من که بارها گفته ام هیچ گاه بیماری برای درمان نباید از شوشتر خارج نشود مگر به میل و درخواست خود، به تحقق بپیوندد. هر کمکی بتوانم در مسئولیت جدید به شهرستان شوشتر کنم، دریغ نخواهم کرد.

همچنین در بخشی دیگر از این مراسم نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: دکتر ابول نژادیان نمونه بارز یک مدیر جهادی است و در موضوع بهداشت و درمان در شهرستان شوشتر در سال‌های اخیر حرکت جهادی صورت گرفته و از این جهت از همه پرسنل مجموعه علوم پزشکی باید تشکر کنم.

سهراب گیلانی اظهار کرد: تا قبل از شروع خدمت ما به مردم شریف شوشتر و گتوند، همین پرسنل و همین وضعیت در دانشکده حاکم بود و اتفاقاً وضعیت کشور به مراتب بدتر از الآن بود، اما به لطف همت همه و هدف‌گذاری که در بحث درمان و بهداشت انجام دادیم توانستیم اقدامات ماندگاری ترتیب دهیم.

وی افزود: این صحبت‌ها بر مبنای اطلاعات مستند و آماری است اما در این دوره تنها رویکردها و سیاست‌ها عوض شده و باعث این همه پیشرفت و حرکت رو به جلو گردید و الا شرایط همان شرایط بوده است.

وی اضافه کرد: ما در ابتدا به وزیر گفتیم به دنبال تکمیل چرخه درمان در شوشتر هستیم اما نظر او این بود که حداقل ۱۷ سال این موضوع به طول می‌انجامد. اما اعتقادمان بر این بود که بخش اعظمی از کار خودمان می توانیم ترتیب دهیم و در حال حاضر نیز این ماجرا تقریباً به وقوع پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مدیران ما که هم جوانند و هم تخصص دارند بتوانند چنین پیشرفت‌هایی در حوزه خودشان داشته باشند و به شهر و استان و کشورشان کمک کنند.

گیلانی ادامه داد: امیدواریم دکتر کلانتر سرپرست جدید که خود از خانواده با اصالت و غیوری است بتواند با همان کیفیت و سرعت کنونی امور دانشکده را پیش ببرد و به جایی برسیم که سخن رهبری عزیز که فرمودند بیمار باید تنها دغدغه بیماری خود را داشته باشد به واقعیت برسد.

سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی شوشتر به عنوان سخنران آخر این برنامه نیز گفت: علاقه و اشتیاق دکتر ابول نژادیان در ابتدای کارش برای بنده عجیب بود و خیلی چیزها از ایشان آموختم. در روز آخر که حکم ایشان آمده بود نیز همان انگیزه ابتدای کار را داشت.

دکتر مجتبی کلانتر اظهار کرد: بنده از سال ۸۵ در مجموعه علوم پزشکی شوشتر استخدام شدم و حدود ۲۶ ماه معاون آموزشی بوده ام.

وی افزود: نیاز است تا دیدمان بیشتر دانشگاهی باشد و برای اینکه دانشکده به دانشگاه تبدیل شود باید رشته های جدید و زیادی جذب کنیم و سرانه پژوهشی را نیز ارتقا دهیم.

وی در خاتمه کمک و همراهی همه را خواستار و موجب حفظ حرکت رو به جلو دانشکده علوم پزشکی دانست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار