اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
شوشان - هوشنگ نوبخت، سردبیر روزنامه زردکوه :
بی شک، دنیای امروز به روی تبلیغات و رسانه می چرخد و تنها دقایقی تفکر در پیرامون مان ما را به این حقیقت نزدیکتر می کند.
تحولات اخیر در دنیا نشان می دهد که حتی جنگ‌های دنیا هم تغییر رویه داده و نبردهای سایبری و حمله‌های اینترنتی و امواج ماهواره‌ای و راداری است که سرنوشت خیلی از مبارزات را تعیین می کند.
از زاویه ای دیگر هم اگر به اهمیت دنیای رسانه بنگریم متوجه می‌شویم که بسیاری از صنایع بزرگ و مادر دنیا بر اساس همین فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی می چرخند به گونه‌ای که رویکرد دنیای گردشگری بر محور تبلیغات و رسانه دارد جای صنایع بزرگ نفت و گاز و معادن را می گیرد.

از مقدمه بگذریم و بپردازیم به نقش مهم رسانه در هویت، تاریخ، اصالت و معرفی یک کشور و خرده فرهنگ هایی که می توانند ستون های محکم و استوار و البته وحدت آفرین برای یک جغرافیا و یک ملت باشند.
از این مرحله هم که بگذریم وقت آن است بپردازیم به چالش بزرگ بی رسانه بودن بزرگترین ایل کشور که زاییده قوم بزرگ و اصالت مند لر است.
بختیاری ها به واسطه داشتن غنی ترین تاریخ، هویت، فرهنگ، جغرافیا و بسیاری آیتم های دیگر از رنگارنگ ترین ایلات کشور و بلکه دنیا هستند. به جرات می‌گویم تنها نقش موسیقی در سبک زندگی این ایل می‌تواند سوژه و مبحث تحقیقاتی بسیاری از محققان و رسانه‌های دنیا باشد اماچه حیف که خواسته یا ناخواسته این ایل بزرگ و تاریخی که به جرأت پاره تن جغرافیای مقدس ایران زمین نیز هست، فاقد تریبون و رسانه اند.
این در حالی است که قوم لر و البته بختیاری در بیش از ۱۱ استان کشور سکونت دارند اما حتا یک تریبون ویژه برای این ایل خدا خوب کرده و اصالت مند لحاظ نشده است.
مگر غیر از این است که هر جا صحبت از غیرت و ایثار و شهامت و شهادت و اخلاص و میهن دوستی و وحدت و هویت است، نام ایل مردان و شیر زنان بختیاری می درخشد، پس چرا، یک رادیوی مستقل، یک شبکه ی نیم وقت تلویزیونی، یک کانال ماهواره ای و البته ملی یا چند نشریه ی اختصاصی برای اهالی زاگرس دیده نشده است؟
این در حالی است که همه اقوام و ایلات ایران زمین که مایه ی افتخار نیز بوده و هستند، همه دارای تریبون های مختلف بومی و اختصاصی هستند و به راحتی زبان، گویش، آداب، لباس و رسوم خود را ترویج می دهند.

امیدوارم مسوولین و متولیان مربوط به این مطالبه، صادقانه و شفاف به منه رسانه و نماینده افکار عمومی بابت مطالبه ی برحق مردم بزرگترین ایل کشور پاسخ دهند که چرا در دنیای رسانه، ایل بزرگ بختیاری که سرشار از غنی ترین گفته ها و داشته هاست، نباید دارای تریبون های رسانه ای باشد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار