شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
حواشی انتخابات شورای شهر خرمشهر و مینو شهر
با وجود گذشت چند روز از پایان انتخابات شوراهای شهر و روستا ، هنوز هم حواشی و اخبار ضد و نقیضی پیرامون صحت انتخابات بگوش میرسد. گمان میرود ادامه این اخبار ، نتیجه ی مثبتی برای اعتماد مردم به فرمانداری نداشته باشد.
شوشان : با گذشت حدودا ۱۰ روز از انتخابات دوره ی پنجم  شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور ، هنوز هم تب و تاب و حواشی پیرامون نتایج این انتخابات در خرمشهر به اتمام نرسیده است . گویا معترضین هم دلایل خاص خود را دارند.


طبق اخبار منتشره، بعد از انتخابات خرمشهر  نوبت به حواشی انتخاباتی مینوشهر رسیده است . شنیده ها حاکی از آن است که تعداد نرمال آرای مینوشهر پنج هزار و دربهترین حالت شش هزار عدد است که این آمار طبق بررسی انتخابات دوره های قبل برآورد شده است . 
اما در این دوره  پیش بینی های آماری قدری دچار تغییر شده و کل آرا رقم هشت هزار و هفتصد را به نمایش گذاشت . همین امر موجب تشکیک به آرای پاک  و روند برگزاری انتخابات در مینوشهر شده است . 

گفته شده انتخابات مینوشهر از سوی هیٸت اجرایی تایید شده است اما هیٸت نظارت هنوز صلاحیت انتخابات مینو شهر را علی رغم انتشار نتایج آن تایید نکرده است . 
منتقدسن در خوشبینانه ترین حالت هم شاید تصور نمیکردند این تعداد رای اضافه بر میزان معمول از اطراف و اکناف به صندوق های مینو شهر بر اساس ساختار قومیتی ریخته شده باشد . 

البته فراموش نکنیم طبق قانون ، در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۵۰هزار نفر ، موقعیت جغرافیایی در رای گیری شرط نیست گرچه جمعیت مینوشهر به تنهایی خیلی کمتر از رقم فوق است . 

از سوی دیگر عدم شفاف سازی نتایج صندوق ها به ریزآرا در خرمشهر، به نارضایتی دیگر کاندیداها دامن زده است . تعدادی از کاندیداهایی که علی رغم آمار بالای رای ، جزو نفرات منتخب نبوده اند طی چند روز گذشته اعتراضات خود را شفاهی و کتبی به فرمانداری تسلیم کرده اند و خواستار ارایه ریز آرای هرصندوق به تفکیک توسط فرمانداری شده اند چرا که معتقدند در این جمع بندی ها ممکن است خللی وارد شده باشد .

فرمانداری اما تلویحا بدلایل امنیتی تاکنون از این خواسته سرباز زده و شنیده شده فرماندار بیان کرده برای جلوگیری از درگیری احتمالی لیدرها و نامزدها تا اطلاع ثانوی از اراٸه تعداد آرای هر نامزد در هر صندوق معذور است .
به هر تقدیر با گذشت  روزهای بیشتری از انتخابات امکان تغییرات در نتایج آن هم کمرنگ تر میشود ولی امید است ناظرین محترم شورای نگهبان و هیٸت های دخیل در انتخابات ضمن صیانت از آرای مردم ، نسبت به شفاف سازی هرچه سریعتر و کامل تر نتایج اقدام کنند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار