اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
لابلای این روند اما دقت به خروجی اخبار مختلف که سعی کرده اند چه درست و چه غلط نتیجه ی این حذف را حاصل تدبیر خود معرفی کنند جالب است .
شوشان خرمشهر : با نزدیک شدن به ایام حزن و  اندوه اربعین حسینی و بالا گرفتن تردد زوار از مرزهای جنوبی و غربی کشور ، دریافت عوارض به یکی از موضوعات داغ این روزها تبدیل شده است . این موضوع با موضع گیری صریح امام جمعه خرمشهر در خطبه های نماز جمعه ی گذشته و اولتیماتوم بیست و چهارساعته اش داغتر هم شد و واکنش هایی هم درپی داشت .

بگزارش شوشان خرمشهر بعد از حدود چهار روز از خطبه های امام جمعه خرمشهر مبنی بر مهلت بیست و چهارساعته ی سازمان منطقه آزاد اروند برای حذف عوارض دوازده هزار و پانصد تومانی خروج از کشور ، دریافت عوارض برای ده روز بصورت رسمی لغو شد و اکنون زوار اربعین بدون پرداخت هزینه ی عوارض از مرز عبور میکنند اما آنچه قابل توجه است ، موضع گیری های حقیقی و حقوقی برخی جریانها و افراد است که ضمن تفسیر به رای ، میخواهند خود را عامل این تصمیم نشان دهند .

حسب اخبار منتشره از پایگاه های اطلاع رسانی رسمی ، بنظر میرسد که بعد از اولتیماتوم امام جمعه ی خرمشهر ، استاندار خوزستان طی نامه ای از مدیران سازمان منطقه آزاد خواسته که عوارض حذف شود . پیرو این نامه هم سازمان منطقه آزاد از بانک ، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز همین درخواست را کرده که با موافقت وی و در نهایت با تبدیل مهلت بیست و چهارساعته ی امام جمعه به چهار روز ، دریافت عوارض لغو میشود .

لابلای این روند اما دقت به خروجی اخبار مختلف نشان میدهد که برخی سعی کرده اند چه درست و چه غلط نتیجه ی این حذف را حاصل تدبیر خود معرفی کنند و این جالب است .
 کانال رسمی دکتر عامر کعبی نماینده ی آبادان صراحتا این حذف را نتیجه ی تلاش ایشان دانست. 
استانداری ،هم با انتشار نامه ای  از پیگیری موضوع توسط دکتر شریعتی ، استاندار خوزستان خبر داد. درخبرها آمده بود دکتر غلامرضا شریعتی در مکاتبه با سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به عشق و علاقه مردم ایران به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درخواست کرد در راستای رفاه و رضایت مندی بیشتر زائران پرداخت عوارض در مرز شلمچه لغو شود که این موضوع توسط سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی شد. 

درسوی دیگر سازمان منطقه آزاد اروند با انتشار تصویر نامه ی اسماعیل زمانی مدیر عامل این سازمان به بانک ، و فرستادن قایم مقامش به صدا و سیما ، خود را پیش روی این اتفاق معرفی کرد .این سازمان اعلام کرد حذف عوارض خروج از شلمچه بنا به  درخواست اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و موافقت دکتر بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور انجام شده است و مرتضی بانک در پاسخ به درخواست استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر سهولت در تردد و رفاه حال زائرین اربعین حسینی از مرز شلمچه به عراق، اخذ عوارض خروج از کشور از مرز شلمچه به عراق به مدت 10 روز از تاریخ 9 آبان ماه لغو کرد . 

ایسنا هم در این باره نوشت : با دستور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۶ و به مدت ۱۰ روز اخد عوارض خروج از مرز شلمچه به کشور عراق لغو شد. به گزارش ایسنا، مرتضی بانک در پاسخ به درخواست استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر سهولت در تردد و رفاه حال زائرین اربعین حسینی از مرز شلمچه به عراق، اخذ عوارض خروج از کشور از مرز شلمچه به عراق به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۹ آبان ماه لغو شد.

کانال رسمی امام جمعه خرمشهر نیز بر قرار دادن لینک خبر زیر اعلام کرد : پیگیری های امام جمعه خرمشهر؛عوارض خروج از مرز شلمچه حذف شد .با پیگیری ها و مواضع شجاعانه امام جمعه خرمشهر، عوارض خروج از مرز بین المللی شلمچه حذف شد. براساس این گزارش، با پیگیری های مستمر و مواضع صریح حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر، عوارض خروج از مرز بین المللی شلمچه حذف شد.گفتنی است، امام جمعه خرمشهر در خطبه های نماز جمعه هفته پیش این شهرستان در نطقی شجاعانه از دولت و مسؤولان به دلیل اخذ عوارض از زائران اباعبدالله الحسین(ع) به شدت انتقاد کرده بود. 

واضح است است که پرچمدار این اتفاق امام جمعه ی محترم خرمشهر بوده و در خوشبینانه ترین حالت هم میتوان فرض  کرد جمع حاضر هم هرکدام به نحوی در این اتفاق نقشی داشته اند اما با این حجم اخبار منتشره قطعا شهروندان با تردید به ناشران آنها نگاه خواهند کرد.گرچه اشاره به این نکته هم ضروری ست که مدتهاست روابط سازمان منطقه آزاد و امام جمعه ی خرمشهر تیره گشته و حجه الاسلام سید نبی موسوی در خطبه های خود مواضع تند زیادی علیه سیایت های این سازمان اتخاذ کرده است که یحتمل ریشه ای اخبار ضد و نقیض هم در آن باشد .




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار