شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
عبدالحافظ عنبری معرفی کرد :
پس از گذشت دو سال و اندی از تکیه ی عبدالحافظ عنبری بر کرسی ریاست آموزش و پرورش خرمشهر تغییرات زیادی را در حوزه ی تحت کنترلش شاهد بودیم . این روزها که سال تحصیلی به پایان رسیده و آموزش و پرورش کم کم باید برنامه ی سال تحصیلی آینده اش را پایه ریزی کند به سراغ ریاست این اداره رفته ایم و پرسیدیم اهم عملکردهایش و اولویت برنامه های اموزش و پرورش طی دوسال گذشته چه بوده ؟
شوشان خرمشهر : پس از گذشت دو سال و اندی از تکیه ی عبدالحافظ عنبری بر کرسی ریاست آموزش و پرورش خرمشهر تغییرات زیادی را در حوزه ی تحت کنترلش شاهد بودیم . این روزها که سال تحصیلی به پایان رسیده و آموزش و پرورش کم کم باید برنامه ی سال تحصیلی آینده اش را پایه ریزی کند به سراغ ریاست این اداره رفته ایم و پرسیدیم اهم عملکردهایش و اولویت برنامه های اموزش و پرورش طی دوسال گذشته چه بوده ؟
 
عبدالحافظ عنبری که دکتری فلسفه آموزش و پرورش با گرایش تعلیم و تربیت اسلامی دارد و علاوه بر ریاست آموزش و پرورش خرمشهر معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز هست در راستای معرفی امکانات افزوده شده ی این مجموعه ابتدا به سالن همایش و کنفرانس این اداره اشاره کرد که در همین هفته افتتاح شد . سالن همایش های امام رضا (ع) در قسمتی از ساختمان اداره مرکزی آموزش و پرورش احداث شده و ظرفیت 100 نفر را دارد . عنبری در پاسخ به این سوال که بودجه ی این سالن چگونه تامین شده گفت : با عنایت به منویات رهبری و در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی اعتبارات این سازه کاملا از صرفه جویی های داخلی شهرستان تامین شده و هیچگونه اعتبارات استانی برای آن جذب نشده است . وی افزود کار ساخت این سالن 6 ماه بطول انجامیده و از هم اکنون آماده ی بهره برداری برای آموزش و پرورش و استفاده دیگر ارگانهاست . عنبری گفت آموزش و پرورش سالانه حدود 50 میلیون تومان صرف اجاره کردن سالن جهت همایش های این اداره میکرد که از این به بعد این مبلغ صرفه جویی خواهد شد .





عنبری سپس به مرکز رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و گفت کار را در شرایطی تحویل گرفته بود که سالها پروژه متوقف شده بود و خرمشهر عملا از خانه معلم محروم بوده . وی طی این مدت توانسته با ترغیب متولیان امر و تلاش در جذب اعتبارات طرح را تکمیل کزده و به بهره برداری برساند. وی گفت تلاش کرده خانه ی معلمی در شان فرهنگیان ساخته شود تا پذیرای مهمانان فرهنگی در 15 سوییت باشد . این مرکز رفاهی  ظرفیت اسکان 100 مهمان را داشته که باعث اشتغال 8 نفر شده و با سالن غذاخوری 500 نفره و سالن مجالس و عروسی ها مجموعه ی خدماتی خوبی خواهد بود .






عنبری همچنین به خانه کنکور اشاره کرد که طی سال گزشته توانسته 6 دانشجوی پزشکی از دانش آموزان خرمشهری تحویل وزارت علوم بدهد. خانه کنکور که با حداقل هزینه ها قصد دارد فضایی علمی و عادلانه برای دانش آموزان کنکوری خرمشهری مهیا کند طی برنامه ی ویژه ای تلاش کرده هر سال 50 نفر از دانش آموزان برتر را جذب کرده و بطور رایگان تحت آموزش اساتید مجرب و مشاوران پروازی قرار دهد .
وی همچنین  درباره درمانگاه ویژه  فرهنگیان خرمشهر گفت مجوزهای لازم از آموزش و پروش اخذ شده و در صورت کسب مجوزهای وزارت بهداشت بزودی در یکی از واحدهای وابسته به اداره شاهد افتتاح درمانگاه خواهیم بود . 

عنبری در پایان افزود از سال جدید هیچ مدرسه ی دوشیفته ای نخواهیم داشت که یک مدیر داشته باشد و برای هر کد مدرسه ای یک مدیر اختصاص داده شده است . در ضمن بر خلاف سالهای پیشین که دانش آموزان غرب کارون برای آزمون باید به حوزه ی امتحانی نهایی در سطح شهر می آمدند سال گذشته با اختصاص یک حوزه ی امتحانی در همان منطقه مشقت رفت و آمد برای این دانش آموزان هموار شد . 

همچنین مشکل رفت و آمد دانش آموزان و معلمان این منطقه در سال تحصیلی گذشته با چهار دستگاه اتوبوس با هزینه ی بالغ بر 25 ملیون تومان از محل اعتبارات داخلی حل شد. در بخشی دیگر برای تجهیز مدارس ۲۰۰  نیمکت  به کلاسهای درس غرب کارون به انضمام  ۱۱ دستگاه کولر اسپلیت به مدارس  نوردانش ، هنرستان بیت المقدس، اخلاص ، مشکوه و ازاده پرستو اضافه شد. تمام اینها در کنار دیوار کشی مدارس یاسر و فضیلت ، راه اندازی بسته حمایتی وموسسین غرب کارون درسال ۹۴/ ٩۵ و
 استخدام ۲۰نفر بعنوان حق التدریس توانست مجموعه ی آموزشی مطلوبی را در غرب کارون مهیا کند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار