امام علی (ع): كسى كه دانشى را زنده كند هرگز نميرد.
شوشان ـ امین آورند :
جناب آقای دکتر ابراهیم پور نماینده محترم حوزه منگشت
با سلام
در دهه ۶۰ و با پیروزی زنده یاد قلی شیخی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه ایذه و (بخش جانکی) باغملک و راهیابی ایشان به مجلس شورای اسلامی و مصادف شدن این واقعه با جنگ تحمیلی و شهادت دو جوان عزیز از منطقه، یک آزاده سرفراز و دهها جانباز و رزمنده و از آنجایی که همولایتی های ما(تیره جلالی اورک در منطقه شیوند) از ارکان موفقیت مرحوم شیخی بودند، خواست عمومی احداث یک جاده خاکی از مسیر ساحل غربی کارون در بالادست از سمت روستای باجول تا شیوند و غریبی ها بود و این امر با پیگیری های نماینده وقت محقق شد و حدود دو دهه مسیر دسترسی روستا هایی نظیر تنگ قاف، باجول، گویله، آبگنجشکان، جوکار، کتف گوشه، شیوند و غریبی ها بود و در نیمه دوم سال ۱۳۸۳ که دولت اصلاحات بر سرکار بود و با آبگیری سد و نیروگاه کارون ۳ این جاده بطور کلی به زیر آب رفته و محدویت ارتباطی گریبان مردم منطقه را گرفت و تنها مسیر دسترسی تبدیل شده بود به دوسه لنج و بارج و یدک کش دریایی که در این بین تاکنون حوادث دردناکی از جمله غرق شدن یک مینی بوس و کشته شدن چندین انسان در دریاچه و سختی ارتباط با شهرستان ها و مناطق همجواربود. با این مقدمه [خواست عمومی مردم منطقه از جمله روستای گردشگری و توریستی شیوند احیای جاده قدیم از سمت باجول در ارتفاعات هست.] جناب دکتر فرشاد ابراهیم پور" نماینده محترم شهرستان که حدود ۸ تا ده سال در کنار ایشان بودیم تا حصول نتیجه دلخواه و راهیابی به بهارستان بارها قول احیای این جاده رو دادند.
این جاده یک جاده استراتژیک است که در صورت خدایی ناکرده اگر روزی جنگی صورت پذیرفت و پل های قوسی به خطر بیافتند عملا راه ترانزیت کالا و مواد اولیه اساسی از استات خوزستان به مرکز کشور قطع خواهد شد. این جاده علاوه بر اینکه منطقه دنباله رود در ساحل غربی کارون از تنگ قاف، باجول، گویله، آبگنجشکان، جوکار، کفت گوشه، شیوند، غریبی ها، سادات را به لردگان در استان چهارمحال و بختیاری وصل
می کند موجبات از بن بست خارج شدن منطقه رو نیز فراهم می کند و جایگزینی مناسب برای جاده فعلی استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری و اصفهان هست. از خصوصیات مهم منطقه دنباله روداین است که:خاص در کل ایران عزیز که هم دریا دارد هم کوهستانی و برف خیز است هم بکر بودن خود را حفظ کرده و هم سرسبز و جنگلی است. امکان احیای این جاده ممکن است چرا که بخش عمده آن قبل از پل های قوسی تا نزدیکی باجول تراشه شده دوباره از گویله تا آبگنجشکان تراشه شده و فقط یک پل قوسی در تنگ قاسم ورسته(قاسمی) و یک تونل بعد از آن می خواهد و لذا باتوجه به پیشرفت صنعت راهسازی و علم روز راهسازی چنین امری قابل محقق شدن هست.
دکتر فرشاد ابراهیم پور نماینده محترم شهرستان های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر موالی زاده استاندار محترم خوزستان
مهندس روح الله عمادی مدیر کل محترم راه ، مسکن و شهرسازی استان خوزستان