کد خبر: ۱۷۰۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳

کیانپارس سال 1404

خیابان شهیدچمران به عنوان بخشی از شناسنامه جدید کلان شهر اهواز ،از نظر زیبا شناختی فاقد مولفه های لازم می باشد.فقدان طرح جامع ،سطحی نگری شهرداری،اعمال سلیقه ها،عدم ثبات مدیریتی،کسب درآمد جهت شهرداری به هر قیمتی و ... باعث شده منطقه کیانپارس از منظر شهری دچار آشفتگی فراوان گردد.
تغییرمدیریت کلان شهرداری و نیز شورای شهر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حضور مجدانه شهرداری وسازمان نظام مهندسی ،برنامه ایی مدون و کارشناسی شده به عنوان نقشه راه ترسیم گردد که در سال 1404 شهری در خور تحسین همگان داشته باشیم.در همین راستا مجموعه پیشنهادات زیر ارائه می گردد:
1-سمبل اصلی شهر اهواز پل های چندگانه می باشند ولیکن در کنار آن کیانپارس به عنوان هویت جدیدی از شهر نیاز به یک نماد منحصر بفرد در یکی از میادینش دارد.فلکه آخرکیانپارس با مساحت فراوان بهترین مکان برای ارائه کاری حجمی و ماندگار و با چشم انداز وسیع از تمام جهات می باشد.
2-پیاده رو هایی با ارتفاعهای متغییر ونیز عرض های غیر یکنواخت در طول خیابان شهید چمران بسیار چشم خراش می باشد.استفاده از کفپوش های سیمانی و یا موزاییک با رنگهای متنوع!،سایبان ها با پیش آمدگی های مختلف چهره ایی نازیبا به این خیابان بخشیده است.خیابان شهید چمران نیاز به طراحی مدرن جهت پیاده رو ها و نیز سایبان های آن دارد که البته امیدواریم از تجربه خیابان طالقانی استفاده نشود که طراحی نمای آن کمتر از فاجعه نبود.
3-به عقیده نگارنده دیر یا زود شهرداری لاجرم به مسدود کردن کامل خیابان شهید چمران (همچون خیابان سلمان فارسی) خواهد شد .بهتر است زیر ساخت های لازمه امروز تهیه گردد و با بررسی کارشناسان و نخبگان طرح جامع و کامل ارائه گردد.حذف فضای سبز وسط خیابان و انتقال آن به دوطرف ،ایجاد مسیر حمل و نقل عمومی در دو مسیر رفت و برگشت و نیز ایجاد خط ویژه دوچرخه به عنوان پیشنهاد ارائه می گردد.
4-تشکیل کمیته ای از نخبگان و کارشناسان جهت تصویب طرح نمای ساختمانهای خیابان شهید چمران و حتی ارائه پیشنهاد و راهنمایی لازم در این زمینه به مالکان .
5-ساماندهی به وضعیت نمای برخی ازساختمانهای قدیمی مشرف به خیابان شهید چمران و علی الخصوص دیوار بتنی حدفاصل خیابان 13 تا 17شرقی.
6-طراحی ایستگاه های اتوبوس با افق نیاز های سال 1404 که به طور مثال می توان در بین علاقه مندان مسابقه معماری در این زمینه برگزار کرد.
7-ایجاد ایستگاه مطالعه با فضای مناسب و ارائه کتاب و روزنامه در اختیار علاقه مندان و البته اینترنت!
8-استفاده از خلاقیت هنرمندانه نورپردازی اماکن و خیابان ها و پذیرفتن این نکته که معنی نور پردازی فقط نصب ریسه ای از چراغها نمی باشد.
9-جای خالی المان های حجمی تبلیغاتی و یا فرهنگی که معرف شهر اهواز باشد در این خیابان محسوس می باشد.
10- متوقف کردن صدور مجوز ساختمانهای پزشکان که بدون هیچ گونه ضابطه وبه صورت بی رویه صورت پذیرفته است.
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
3
واقعا باید صدور مجوز برای ساختمانهای پزشکان متوقف بشه، شلوغی و ترافیک در کیانپارس از همین ادارات و مراکز پزشکی است.کیانپارس با مرکز شهر، از نظره شلوغی و ترافیک هیچ فرقی نداره خواهشا رسیدگی کنید.
مهندس شهرساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
2
تمرکز گرایی درست نیست از ویژگی نادرست شهرهای جهان در حال توسعه این امر باید در عین توجه به کیان پارس دیگر مناطق طرح هم بدهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
1
اول به فکر خیابان طالقانی و مخصوصا نادری باشید که درصدزیادی از مردم در آنجا تردد میکنند که در روزهای آفتابی از شدت نور افتاب تردد در این دو خیابان مشکل است و دیشب که باران رگباری شدیدی بارید مردم مثل موش آب کشبده شده بودند و سایبانی جهت پناه گرفتن از باران نبود ما که برای درمان به دکتر رفته بودیم وقتی وارد مطب دکتر شدیم همه سرتا پا خیس خیس بودیم . بعد به حال کیانپارس1404 باشید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
0
متاسفانه بدون كارشناسي مجوز راهاندازي ادارات و سازمانها مراكز آموزشي در درون بافت مسكوني داده مي شود در حالي كه اينها بايد مجزا باشند براي نمونه در فاز سوم خيابان 12 كيانپارس سازمان نظام مهندسي با هزاران نفر مراجعه كننده روزانه در ميان بافت مسكوني دفتر خود را داير نموده است و به اعتراض مردم و ساكنين توجه نمي كنند حتي در پاسخ اظهار مي دارند كه مردم از اين خيابان جابجا شوند. چه كسي مسئول رسيدگي به اين وضع آشفته است؟
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
1
تمرکز مجتمع های پزشکی در یک منطقه (در هر منطقه ای) خیلی مشکلات به وجود میاره حالا اگر خود اون منطقه دارای جمعیت زیادی باشه مثل کیانپارس که واقعا ترافیک ،نبود پارکینگ و شلوغی بیش از حد خیابان ها باعث نارضایتی ساکنان منطقه و به درد سر افتادن اهالی سایر مناطق که برای انجام کارهای روزمره و یا دکتر به این منطقه میان و همچنین یک معضل شهری شده.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
1
منم موافقم که بهتره اول فکری به حال مرکز شهر بشه. اگه اونجا به خوبی ساماندهی بشه الگویی میشه برای سایر مناطق
نظرات بینندگان