نویسنده مطلب اقای شهردار قطب جدید گردشگری اهواز را با سایر شهرهای دنیا مقایسه کنیددر یکی از سایت های استان به مقایسه خیابان انوشه لشکرآباد با قطب های گردشگری جدید چون برج جدید لندن یا همان برج اوربیت لندن می پردازد...
کشور همیشه سربلند ایران با آثار باستانی بر جامانده از اقوام و ملل گوناگون در طی تاریخ جاذبه های بس ارزشمندی برای تبادل فرهنگ و ارتباطات درون و فرا ملیتی در خود گرد آورده است٬و خوزستان با آثار وسیعی که در زمینه های تاریخی٬تمدن٬فرهنگ ٬صنعت و ...در خود دارد می تواند به خوبی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد چه از آثار تمدن بشری در حاشیه ی رودخانه دز و کرخه ٬چه از آثار تاریخی شهرنشینی در شوش و چغازنبیل ٬چه از آثار صنایع بزرگ در سرچشمه ی کارون ٬ چه از آثار طبیعی حیرت انگیز و فوق العاده در اراضی دامنه های زاگرس مانند شهر های ایذه و باغملک و چه از آثار و نشانه های سلحشوری در دوران دفاع مقدس ک به مقوله ی گردشگری جنگ برمی گردد که خود موضوع قابل تاملی ست...همه و همه می توانند سالهای سال مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشند.
باید از این نگارنده بزرگوار پرسید:گردشگر کیست؟گردشگری چیست؟قطب های جدید گردشگری به چه مکان هایی گفته می شود؟ و چه مولفه هایی لازم است تا به یک مکان همچین عنوانی داد؟اگر به انواع گردشگری دقت کنیم این خیابان نامبرده با تعدادی مغازه نابسامان فلافل فروشی در کدام نوع گردشگری قرار می گیرد؟
در مقایسه ای که انجام داده اند از برج اوربیت لندن نام بردند که بسیار مقایسه نادرستی بود و هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد٬ساخت این برج از نوامبر ۲۰۱۰ شروع شد و در می ۲۰۱۲ پایان یافت دارای ۱۱۵ متر ارتفاع بوده و ۲۲ میلیون ۷۰۰ هزار پوند برای آن هزینه شده ٬برای ساختن این شاهکار عظیم که به نام های «ایفل لندن»٬«غول استرانفورد» و...هم شناخته می شود از ۱۴۰۰ تن فولاد استفاده شده است ٬مقامات لندن این برج را از میان فهرست پیشنهادی چندین هنرمند و معمار بزرگ دیگر از جمله «انتونی گورملی»مجسمه ساز برجسته برگزیدند تا به عنوان یک اثر هنری دائم نمادی در میان پارک المپیک لندن باشد٬ از نظر فرم یاد آور برج ایفل است و شبکه های فولادی درهم آن تداعی کننده ی ۵ حلقه ی المپیک است٬ این برج به شکل مارپیچی عظیم طراحی شده که آسانسرهای آن قابلیت جابجایی ۷۰۰ نفر را در ساعت دارند و به شکلی طراحی شده که از هر نقطه شهر لندن به آن نگاه کنید شکلی متفاوت خواهد داشت...
اگر به دنبال کشف قطب های گردشگری جدید هستیم خوزستان ما پر از مکان های منحصر به فرد است٬بیاییم از خوزستان که هنوز بوی جنگ و شهادت می دهد یک قطب جدید «گردشگری جنگ » بسازیم..و به دنیا معرفی کنیم ٬ بیایید کارون بزرگ را حفظ کنیم و حاشیه ی آن را با المانهای منحصر به فرد و برنامه های دیگر گردشگری به یک قطب گردشگری جدید تبدیل کنیم٬ بیایید کمی آنسوتر نگاهی به مناطق زیبای طبیعت گردی ایذه و باغملک بیندازیم٬ بیایید موضوع گردشگری را در استانمان جدی نگاه کنیم تا تصور مردم دیگر را که خوزستان استانی ست با مردمی آفتاب سوخته تغییر دهیم.
شیما زنگنه/ کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم