تا قبل از مصوبه افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک اروندی در سراسر خوزستان به اصطلاح خودروسازان داخلی به لطف انحصار و حمایت های پیدا و پنهان دولتی در بازار خودروی کشور یکه تازی و به هر شیوه ای با مشتریان خود برخورد می کردند.
شوشان: گسترش شعاع تردد خودروهای پلاک اروندی و حضور گسترده آنها در سطح استان پایان سلطه خودروهای بی کیفیت به اصطلاح خودروسازان داخلی بود و ترمز آنها را کشید.
به گزارش خبرنگار شوشان تا قبل از مصوبه افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک اروندی در سراسر خوزستان به اصطلاح خودروسازان داخلی به لطف انحصار و حمایت های پیدا و پنهان دولتی در بازار خودروی کشور یکه تازی و به هر شیوه ای با مشتریان خود برخورد می کردند، در حالی که به دروغ مدعی مشتری مداری و رعایت حقوق مصرف کننده بودند. حقوقی که زیر سایه سنگین انحصار معنا و مفهومی نداشت. در حقیقت مشتری مدار خنده دارترین واژه ای است که خودروسازان داخلی از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کردند.غافل از آنکه این بازی یک طرفه روزی به پایان خواهد رسید و روسیاهی اش به خودروسازان پر مدعا خواهد ماند.. و خودروهای پلاک اروندی همان چیزی بود که خودروسازان وطنی از آن واهمه داشتند.کابوسی که خواب مدیران خودروساز را آشفته کرد و کفه ترازو را به نفع مردم خوزستان سنگین کرد. در این میان تلاش های زیادی شد تا پرچم خودروهای پلاک اروندی پایین کشیده شود اما همه تقلاهای منتقدان و مخالفان برای لغو مصوبه به در بسته خورد.دری که دیگر هیچگاه به روی خودروهای بی کیفیت داخلی هرگز باز نخواهد شد. در حالی که بسیاری از منتقدان و مخالفان خودروهای پلاک ملی خروج ارز، گرانی لوازم یدکی و تهدید تولید ملی و بیکاری کارکنان شاغل در شرکت های خودروسازی را بهانه ای برای مخالفت خود عنوان می کنند تخلفات متعدد و بدتر از آن حوادث مختلفی که به اصطلاح خودروهای وطنی به بار آوردند گویا از گوشه ذهن آنها پاک شده است یا آنکه ترجیح داده اند خود را به خواب بزنند. شاید هم فراموشی مصلحتی به سراغ منتقدان و مخالفان خودروهای پلاک اروندی آمده است. هنوز یادمان نرفته است انفجار ناگهانی برخی خودروها که چه حوادثی آفرید و تا مدت ها سوژه محافل رسانه ای و افکار عمومی بود. از پژوهای بی کیفیت 405 که تو زرد از آب در آمدند تا پژو پارس که شیر باک بنزین شان ساخته برادران چشم بادامی سرزمین اژدهای زرد است. کسانی که در قامت منتقد در برابر خودروهای پلاک اروند قد علم کردند و از در خروج ارز علم مخالفت را افراشتند هیچگاه زحمت اشاره به خودروهای بی کیفیت چینی آن شرکت خودروسازی چینی را به خود ندادند که اگر بنا بر خروج ارز است پای خودروهای بنجل چینی هم گیر است. خودروهایی خوش رنگ و لعاب که روز اول صاحبانشان آنها را با هزار ذوق وشوق و سلام وصلوات با این امید خریدند که دیگر خودرویی با کیفیت وقیمت مناسب دارنداما هرگز فکرشان به اینجا قد نمی داد که اگر روزی لنگ پول شدند باید چینی های با کیفیت نازل را به قیمت ثمن بخش بفروشند.آن هم با قیمتی بسیار پایین تر از آنچه فکرش را نمی کنند.اما در این میان خودروهای پلاک اروندی کم کم راه خود را باز کردند و رفته رفته خودروهای بی کفیت داخلی را به حاشیه راندند.خوبی خودروهای پلاک اروندی این بود که حق انتخاب را به مشتریان خود می داد تا سوار خودروی دلخواه خود شوند. در حالی که خروج ارز تا دیروز بهانه منتقدان و مخالفان پلاک اروندی بود اما با تحولاتی که در اقتصاد کشور افتاد و ثبات نسبی دلار در بازار ارز بهانه را از آنان گرفت و خلع ید کرد. امروزه داشتن خودروی با کیفیت دیگر یک آرزوی دست نیافتنی و رویا محال نیست بلکه خودروهای پلاک اروندی امروز دیگر به جزیی عادی از زندگی ما خوزستانی ها تبدیل شده اند و دیدن آنها در خیابان های شهرهای استان تعجب برانگیز نیست. از جنوبی ترین نقطه استان تا شمالی ترین آنها پای خودروهای پلاک اروندی باز شده است. خودروهای پلاک اروندی کاری کردند کارستان. کارستانی که خودروسازان چموش را به تکاپو انداخت تا برای حفظ ظاهر هم که شده نیم نگاهی به مشتریان خود بندازند و اندک توجهی به حقوق مشتری کنند در حالی که اگر نبود مصوبه افزایش دامنه تردد خودروهای پلاک اروندی شاید قرن ها طول می کشید تا چنین شرکت های به اصطلاح خودروسازی پرمدعی به خود بیایند و اندکی به فکر مشتری مداری باشند.